فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۲۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

تصاویر تلویزیون

در حالی که چند روز پیش ابداع سیستمی برای بو کردن همه چیز از راه دور(حقه روز اول آوریل) "دروغ ۱۳" گوگل نام گرفت، دانشمندان ژاپنی به نوعی به این دروغ پوشش واقعی دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان ژاپنی یک نمایشگر قابل بوییدن ابداع کرده اند که کاربر نه تنها امکان تماشای آن را دارد بلکه می تواند قهوه یا غذای نمایش داده شده بر روی آن را ببوید.

این نمایشگر قابل بوییدن که توسط "هاروکا ماتسوکورا" در دانشگاه فناوری و کشاورزی توکیو ابداع شده است، بو را دقیقا در همان نقطه از نمایشگر LCD به هوا می پراکند که مثلا تصویر یک فنجان قهوه قرار دارد.

این فناوری با تغذیه مداوم بو از گلوله های ژل تبخیر شونده به چهار جریان هوایی که هر یک در گوشه ای از نمایشگر قرار دارند، کار می کند.



برای تمام کاربران لپ تاپ و مینی لپ تاپ حتما بارها و بارها پیش آمده است که هنگام کار با لپ تاپ، زمانی که انتظارش را ندارند و فکر می کنند باتری لپ تاپ حالا حالاها از آنها پشتیبانی می کند با خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ مواجه شوند.

این اتفاق باعث بروز مشکلات زیادی برای کاربران می شود.

اما با پیشگیری و رعایت کردن برخی از موارد می توان از این اتفاق ناخوشایند (خراب شدن زود هنگام باتری لپ تاپ) جلوگیری کنیم و یا حداقل آن را به تعویق بیندازیم.

نکاتی که در این بخش برخی از آنها را به اختصار به شما گوشزد می کنیم:

فلفل تند

دوست دارید غذایتان آنقدر تند باشد که زبانتان به گز گز بیفتد؟ حتی وقتی می خواهید چیپس و بستنی بخورید، باز هم طعم تند و آتشین را ترجیح می دهید؟ اگر جوابتان به این سؤال ها مثبت است، پس شما یک عاشق واقعی فلفل تند هستید. اما به نظرتان فلفل تند بهتر است یا فلفل شیرین؟!

اگر ظرفیتش را دارید، فلفل تند بخورید!

فلفل تند و فلفل شیرین یا فلفل دلمه ای، محتوی فیبر و آب هستند. هر دو حاوی ویتامین C و مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ترکیبات کاروتنوئیدی هستند؛ این ترکیبات کاروتنوئیدی مواد محلول در چربی هستند که باعث ایجاد رنگ های مختلف از قرمز و نارنجی تیره تا سبز و بنفش و سیاه، می شود. البته طعم تند برخی فلفل ها به دلیل مواد قلیایی است که در آنها وجود دارد


نیمه شب است، درد دندانتان که چند روز است بطور خفیف و گهگاهی خودنمایی می کرد، حالا ول کن نیست و خواب راحت را از چشمانتان ربوده… ساعت را نگاه می کنید، اوه خدای من هیچ دندانپزشکی در این اطراف در دسترس نیست. به سراغ قفسه دارویی می روید، تاریخ ایبوپروفنها هم گذشته و به ریسکش نمی ارزد. تا صبح چکار باید بکنید؟

خب قبل از همه باید بگوییم که وقتی اولین درد را احساس می کنید، بدنتان دارد به شما می گوید که یک جای کار ایراد دارد، بنابراین بهتر است در اولین فرصت به دندانپزشکتان مراجعه کنید. اما خب حالا کاری است که شده و در این موقع نیمه شب وقت و حوصله برای شنیدن نصیحت ندارید و دنبال چاره ای می گردید که تا صبح را سر کنید و اول وقت سراغ دندانپزشکتان بروید. حالا می خواهید چه کنید؟

اگر کمی در آشپزخانه تان بگردید ممکن است چیزهایی پیدا کنید که واقعا به دردبخور باشند و اجازه بدهند تا صبح با خیال راحت استراحت کنید. برویم سراغ قفسه های آشپزخانه تان:

محافظ صفحه ضدضربه آیفون

یکی از رایج ترین مسائل مربوط به آیفون، ترک برداشتن صفحه نمایش است. با آنکه ۱۰۰ مواقع تقصیر بر گردن کاربر است، ولی شاید فکر کنید که چیزی مثل سپر کرگدنی باید جزو ویژگی های پیش فرض آیفون می بود. این محافظ صفحه که توسط تیم Evolutive Labs طراحی شده است، راه حلی برای همه مشکلات رایج درباره ترک صفحه نمایش است

این سپر از چند لایه تشکیل شده است و با فناوری اولیوفوبیک نانومتری و بدون چسب ضدخش پوشیده شده است. حتی با تمام لایه های ضدضربه، این محافظ صفحه شفافیف فوق العاده ای دارد. تست های انجام شده در عکس های زیر نشان می دهند که سپر کرگدنی ۵ بار بیشتر از گوریلا گلاس ۲ محبوب، انرژی جذب می کند. این سپر با این نوع محافظتی که ارائه می دهد، فقط ۳ برابر ضخیم تر از یک ورق کاغذ معمولی است.

قطعات سخت افزاری کامپیوتر

آشنایی با قطعات سخت افزاری

مادر بورد یا برد اصلی کامپیوتر( Main Board , Mother Board): بردی است که کلیه بردهای کامپیوتر روی این نصب می شوند. بر روی آن محلهایی برای اتصال یا قرار گرفتن کارتهای مختلف‘ کابلهای مختلف و سی پی یو قرار دارد. ابعادی حدود ۲۵*۳۰ سانتی متر دارد. چند مدل رایج آن عبارتند از: GIGA، ATC ۷۰۱۰، Asus. جزء اصلی ترین بردها محسوب می گردد. نوع سی پی یو و ایرادهایش مستقیما روی نحوه کاردکرد سیستم

رضا صادقی


آلبوم جدید رضا صادقی با عنوان «همین» از صبح امروز، ۲۷ فروردین ماه در بازار موسیقی کشور عرضه می شود.

این آلبوم موسیقی ۱۱ قطعه دارد که «کفش آهنی»، «عاشقتم»، «عادم بدا»، «بخند»، «عصا»، «نترس»، «همین» و...از قطعات این اثر محسوب می شوند.

رضا صادقی نیز ضمن تائید انتشار آلبومش و درباره چرایی انتشار این اثر با این سبک و سیاق و بدون هیچ تبلیغات و سر و صدایی، گفت : این آلبوم اولین آلبوم بود که برای به دنیا آوردن آن «سزارین» لازم بود و زایمان طبیعی و بدون دردی در کار نبود.