فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

یکی از مشکلاتی که همواره کاربران تلفن همراه برای خرید یک گوشی جدید با آن مواجه هستند نداشتن اطلاعات کافی از گوشی مورد نظر خود از یک سو و ترس از سودجویی برخی فروشندگان تلفن همراه است.

بر همین اساس است که عموما افرادی که می خواهند یک گوشی جدید تهیه کنند سعی می کنند که با یک دوست وارد یا به قولی بلد و حرفه ای به بازار مراجعه کنند تا مبادا کلاه سرشان برود. در این گزارش می خواهیم نکاتی را برای شما بیان کنیم که ممکن است در هنگام خرید گوشی به کار بیاید. پس تا انتهای این گزارش با ما باشید.

جعبه سالم، گوشی سالم

پیش از هر تصمیمی از خرید گوشی های بدون جعبه خودداری کنید. البته این برای افرادی است که قصد خرید گوشی دست دوم دارند. پس در نظر داشته باشید که گوشی مورد نظر شما حتما باید دارای جعبه باشد و شماره سریال گوشی که روی جعبه چسبانده شده است با شماره سریال گوشی موجود در جعبه یکی باشد، اما اگر قصد خرید یک گوشی نو را دارید توجه کنید که جعبه گوشی قبل از باز شدن و تحویل حتما پلمب باشد. پیش از باز کردن جعبه گوشی توسط فروشنده آن را گرفته و قسمت برچسب یا همان پلمب جعبه را به دقت چک کنید تا مطمئن شوید این جعبه قبلا باز نشده باشد. بعد از این کار و پس از باز شدن جعبه گوشی، شماره سریال موجود در بدنه گوشی را با شماره سریال موجود روی جعبه گوشی مقایسه کنید تا یکسان باشد.

لوازم جانبی اصلی گوشی را امتحان کنید

مرحله بعد چک کردن محتویات داخل جعبه گوشی با آن چیزی است که روی جعبه نوشته شده است. ممکن است روی جعبه شما در مورد برخی از لوازم جانبی ای که به شکل پیش فرض کارخانه داخل جعبه گوشی می گذارد توضیحاتی ارائه شده باشد. پس یکی دیگر از راه های موجود برای خرید گوشی آک یا به قولی دست اول آن است که محتویات داخل جعبه گوشی با آنچه روی آن نوشته شده است یکی باشد. اگر دیدید که یکی نیست و فروشنده هم مشغول دادن توضیحاتی همچون این محتویات مخصوص بازار اروپا یا فلان کشور است و مختص به بازار ایران نیست شک کنید؛ چرا که معمولا برخی فروشندگان سودجو و به خصوص کالاهای قاچاق پیش از عرضه به بازار رسمی ابتدا باز شده و قطعات و لوازم جانبی داخل آنها به شکلی کلی برداشته می شود و بعدا در قالب لوازم جانبی اورجینال در بازار با قیمت های بالاتر به فروش می رسد یا با نمونه های بی کیفیت جایگزین می شوند.

به مراکز معتبر مراجعه کنید

سعی کنید برای خرید گوشی به مراکز خرید معتبر مراجعه کنید و حد المقدور از نمایندگی های اصلی گوشی مورد نظر خود را خرید کنید. حتما پیش از مراجعه به بازار از شرکت های گارانتی کننده برند مورد نظر خود مطلع شوید و در زمان خرید هم به برگ یا کارت گارانتی توجه کنید. گارانتی های معتبر اکنون راه های مختلفی را برای تایید اصالت گوشی در نظر گرفته اند که از جمله آنها می توان به ارسال پیامک شماره سریال گوشی به شماره پیامک این شرکت ها اشاره کرد. پیش از خرید نهایی سعی کنید شماره سریال گوشی را به شماره موجود در برگه گارانتی پیامک کنید تا از اصالت گوشی خود مطلع شوید. همچنین توجه داشته باشید که شماره سریال حک شده روی کارت گارانتی باید با شماره سریال موجود در بدنه گوشی که عموما زیر باتری قرار دارد و شماره سریال قرار گرفته روی جعبه گوشی یکسان باشد.

اتصالات گوشی بدون خط باشند

راه دیگر برای تشخیص گوشی نو این است که به اطراف باتری و محل قرار گرفتن آن با دقت نگاه کنید .در گوشی های نو هیچ خط و اثری از مالش باتری به بدنه گوشی نباید وجود داشته باشد. همچنین محل قرار گر فتن سیم کارت در گوشی های نو کاملا تمیز و بدون خط است. در نظر داشته باشید در گوشی هایی که دارای حافظه خارجی هستند این حافظه نباید هیچ پارتیشنی علاوه بر پارتیشن های اصلی که معمولا مخفی بوده و قابل دیدن نیستند داشته باشد. همچنین در گوشی های نو در قسمت زنگ ها نیز نباید هیچ زنگی اضافه بر زنگ های اصلی وجود داشته باشد.

در مورد خرید گوشی هایی که دارای حافظه خارجی هستند یا قابلیت نصب برنامه های گوناگون را دارند دقت بیشتری به خرج دهید. اگر در هنگام اجرای یک برنامه یا منو پس از مدتی گوشی دچار مکث طولانی می شود بدانید که این گوشی یا دارای ویروس است یا نرم افزارهای غیر استاندارد روی آن نصب شده که در طولانی مدت برای برنامه اصلی گوشی نیز می تواند مشکل آفرین باشد.

ظاهر شدن علائم یا اعداد بی دلیل، خاموش و روشن شدن مکرر گوشی، خارج شدن ناگهانی از یک برنامه در حین اجرا و خالی و پر شدن خط شارژ گوشی از دیگر نشانه هایی است که در مورد گوشی های با قابلیت نصب برنامه می تواند نشانه غیر استاندارد بودن نرم افزار های نصب شده یا ویروسی بودن یا مراحل پیشرفته مشکل سخت افزاری گوشی باشد. در این قسمت توجه داشته باشید که ممکن است برخی فروشندگان در هنگام فروش گوشی قیمتی پایین تر از سایر همکاران خود به شما پیشنهاد دهند، اما عنوان کنند که نرم افزارهای گوشی را نیز خود باید برای شما نصب کنند که معمولا برای این کار قیمتی بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان از شما اخذ می کنند. هرگز اجازه نصب نرم افزارهای جانبی را به فروشندگان ندهید؛ چراکه خود با دسترسی به اینترنت به راحتی می توانید انبوهی از نرم افزارهای کاربردی را روی گوشی خود نصب کنید.

در پایان حتما در هنگام خرید گوشی سیم کارت خود را در آن قرار داده و بعد از برقراری تماس کیفیت صدای دریافتی و صدای ارسالی را امتحان کنید. همچنین کیفیت عکس گرفته شده با دوربین گوشی و حتی دریافت یا ارسال فایل با بلوتوث را نیز امتحان کنید. اگر فروشگاه مورد نظر به اینترنت بی سیم مجهز بود از فروشنده بخواهید که گوشی شما را به آن متصل کند تا با این کار از سالم بودن امکان اتصال به شبکه های بی سیم گوشی خود نیز مطمئن شوید.

روزنامه دنیای اقتصاد

برای خرید تبلت یا گوشی با سیستم عامل آندورید به فروشگاه کلیک کنید وارد فروشگاه شوید


نظرات (۱)

سلام
ممنون از مطلب مفیدتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی