فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است



بخش قابل توجهی از کاربران اینترنت پرسرعت در جهان از فناروی ای دی اس ال استفاده می کنند. برای اتصال از این طریق به اینترنت به یک مودم مسیریاب (گاه دو دستگاه مجزا) نیاز است که امنیت آن بسیار مهم است.

ADSL، نوعی خط دیجیتال پرسرعت برای انتقال اطلاعات است که از سال ۱۹۹۸ میلادی پا به عرصه ی فن آوری گذاشت و استفاده از آن همچنان ادامه دارد. امروز این سیستم با سرعت بیش از ۵۲ مگابیت بر ثانیه یکی از محبوب ترین سیستم های اتصال به اینترنت است.

مسیریاب های ای دی اس ال و دستگاه های شبیه به آن همچون وایمکس اولین نقطه ی ورودی اطلاعات به محل حضور کاربر و آخرین نقطه ی خروجی اطلاعات هستند که کاربر به تنظیم های آن دسترسی دارد. اما آیا کاربران این دستگاه ها از شیوه های ایمن کردن آنها هم آگاهند؟



بسیاری از چیپ های داخل رایانه گرمای زیادی تولید می کنند و باید به طریقی سیستم خنک سازی آن فعال باقی بماند.

سازندگان رایانه، فن ها را برای کنترل گرما در این سیستم قرار داده اند. اگر شما سیستم جدیدی را جمع کرده اید یا رایانه تان را ارتقا داده اید و زیاد گرم می شود، باید فن های جدید و اضافی نصب کنید.

فن های معیوب را بشناسید

اغلب یک فن در واپسین لحظات حیات خود صداها و لرزش های زیادی تولید می کند، برخی اوقات هم از قبل هیچ هشداری داده نمی شود و فن بی سر و صدا از کار می افتد.

در کیس رایانه را در حالی که روشن است، باز کنید و با چراغ قوه ای داخل آن را نگاه کنید اما حواستان باشد وقتی رایانه روشن است، به چیزی دست نزنید. احتمالا چهار فن پیدا خواهید کرد: فن ورودی، فن خروجی، فن خنک سازی CPU و فن خنک سازی PSU (واحد تهیه انرژی). CPU و PSU در جاهای خود ثابت خواهند بود؛ اما فن های کیس می توانند تقریبا


اندورید، اپل یا ویندوز

به یادآوردن زمانی قبل از تولید تبلت ها دشوار است اما از وارد صحنه شدن Apple iPad و تولد بازار کنونی تبلت ها تنها چهار سال می گذرد. از آن زمان، تولیدکنندگان بسیاری تلاش کرده اند که سهمی از این بازار را به دست بیاورند. و درنهایت این ماجرا دارد جالب تر می شود: برای اولین بار در سال ۲۰۱۳، فروش تبلت های اندروید از iPad پیشی گرفت. رشد این بخش چنان سریع است که برخی از کارشناسان ادعا می کنند که در سال ۲۰۱۴، تبلت ها نیمی از بازار PC را اشغال می کنند. با اطمینان می توان گفت که تبلت برای ماندن آمده است.

اما کدام تبلت برای شما مناسب است؟ چه به iPad فکر کنید، چه به یکی از چندین تبلت اندرویدی موجود در بازار یا چه به یک مدل ویندوزی، در اینجا نکات کلیدی وجود دارد که شما برای خرید یک تبلت باید آن ها را در نظر بگیرید:


تبلت گلکسی Tab ۳ Lite ۷.۰، نسخه ویرایش شده گلکسی Tab ۳ ۷.۰ است که در سال گذشته معرفی و عرضه شده بود. البته از نام هر دو آنها به خوبی می توان این آپ دیت را حدس زد و سامسونگ هم اصراری برای مخفی کردن این مساله نداشته است. نسخه جدید، بدون شک نسخه بهبود یافته و اصلاح شده است. حتما سامسونگ تغییرات خوبی در آن اعمال و سپس عرضه کرده است. از جمله باید به حذف دوربین دو مگاپیکسل در قاب جلوی تبلت اشاره کرد. سامسونگ این دوربین را به عقب منتقل کرده است. از دیگر جابه جایی ها باید به تراشه دستگاه اشاره کرد. تبلت جدید، تراشه اسنپ دراگون ۸۰۰ را دیگر ندارد. در بقیه موارد، مدل سال گذشته با تبلت جدید تفاوت چندانی ندارد. نسخه اندروید موجود در هر دو آنها یکی است. هر دو از رابط کاربری TouchWiz استفاده می کنند.


علم فردا: خیلی از کاربران گوشی های مبتنی بر جاوا Java ، سیمبین Symbian یا BADA با دیدن گوشی های اندرویدی و اطلاع از قابلیت ها و برنامه ها و بازی های رنگارنگ اندروید و یا ios اولین چیزی که میاد تو ذهنشون اینه که « آیا منم می تونم این امکانات رو روی گوشیم داشته باشم ؟! » . خیلی ها ازم پرسیدن که « آیا تغییر سیستم عامل گوشی موبایل امکان پذیره یا نه ؟ » و به همین دلیل تصمیم گرفتم یه پست ساده و قابل فهم در این باره بنویسم . به طور خلاصه بگم خدمت تون که این کار به هیچ وجه امکان پذیر نیست ! در ادامه توضیح می دم خدمت تون که چرا تغییر سیستم عامل گوشی موبایل به هیچ وجه شدنی نیست .