فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


مدت زیادی از ورود تبلت های هیبریدی به بازار نمی گذرد و طی این مدت این دستگاه ها حضور پررنگی در بازار یافته اند.رشد بالای تنوع در برند و مدل و البته طرح و رنگ در بازار این کالا به حدی است که توجه بسیاری از کاربران تبلت، حتی آنهایی که توان مالی خرید چنین کالایی را ندارند به خود جلب کرده است.

اما این موضوع به معنی پررونقی بازار این کالا نیست، زیرا قیمت تبلت های هیبریدی که قابلیت تبدیل به لپ تاپ را دارند در حدی گران استa که کاربری آن را خاص کرده است. همچنین برخی از خریداران تبلت به دلیل عدم آشنایی درست با چنین کالایی، با وجود اینکه قدرت خرید دارند از خرید سر باز می زنند.با توجه به این موضوع در این بخش ما به معرفی این کالا پرداخته و به شما می گوییم که آیا تبلت های هیبریدی برای شما مناسب هستند یا خیر.

درباره تبلت های هیبریدی

تبلت های هیبریدی که تبلت لپ تاپ نام دارند در حقیقت دستگاه هایی با قابلیت کاربری چندمنظوره هستند.

این محصولات ترکیب قدرتمندی از تبلت و نوت بوک هستند که در برخی موارد می توان صفحه نمایش را به طور کامل از دستگاه جدا کرد و در برخی از این دستگاه ها می توان صفحه را به جهات مختلف چرخاند و به عنوان تبلت از آن استفاده کرد. این تبلت ها به صفحه نمایش لمسی مجهزند و تجربه کاربری خوبی را برای کاربر به ارمغان می آورند.

این دستگاه ها بر پایه سیستم عامل ویندوز طراحی و به بازار عرضه شده اند و جالب اینجاست که بیشتر این دستگاه های هیبریدی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز جدید نظیر ۱/۸ یا ۸ هستند. البته برخی از دستگاه های هیبریدی مانند ATIV TAB از خانواده سامسونگ هر دو سیستم عامل آندروید و ویندوز را در اختیار کاربر قرار می دهند.

تبلت های هیبریدی از لحاظ کانفیگ (قابلیت های فنی) بسیار حرفه ای تر از تبلت یا لپ تاپ های در رده قیمتی دستگاه های هیبریدی هستند. اکثرا این تبلت ها به پردازنده های پرقدرت و کارت گرافیک های حرفه ای مجهز شده اند. نسخه های جدید تبلت های هیبریدی هم به پردازنده های نسل چهارم و ویندوز ۱/۸ مجهز شده اند. تبلت های هیبریدی معمولا باتری بسیار پرقدرت و طول عمر بالایی داشته و وزن بسیار کمتری نسبت به یک لپ تاپ دارند. برخی از دستگاه های هیبریدی قابلیت های خاصی نظیر پشتیبانی از قلم های نوری داشته و به کاربر اجازه می دهند روی صفحه تبلت دقیقا مانند کاغذ بنویسند، نقاشی کنند و ...

در کل تبلت های هیبریدی یا بهتر بگوییم تبلت یا لپ تاپ ها دستگاه های چندمنظوره باقابلیتی هستند که کاربری خوشایندی را نصیب کاربرانشان می کنند.

برندهای عرضه کننده

سونی، ایسوس، ایسر، توشیبا، اچ پی، لنوو و... از برندهایی هستند که در زمینه عرضه تبلت های هیبریدی (تبلت های قابل تبدیل به لپ تاپ) صاحب نام هستند.

این برندها نمونه های گوناگونی از این تبلت ها را با قیمت های گوناگون به بازار عرضه کرده اند. در این بین سونی گران قیمت ترین تبلت های هیبریدی بازار را عرضه کرده است. قیمت تبلت های هیبریدی ویندوزی این برند در حدود ۵ تا ۸ میلیون تومان و حتی بیشتر است.

برندهای ایسر و ایسوس هم تنوع بالایی در این زمینه داشته و چندین دستگاه به بازار عرضه کرده اند.

در بازار داخلی هم شاهد عرضه تبلت های هیبریدی این برندها هستیم. بر اساس گزارش های رسیده برندهای ایسوس و ایسر محبوب ترین برندها در زمینه عرضه تبلت های هیبریدی در بازار داخلی هستند. برخی از برندها نیز در زمینه عرضه نمونه های خاص و ویژه ای فعالیت می کنند. به عنوان مثال پاناسونیک تبلتی هیبریدی با کاربرد صنعتی به بازار عرضه کرده است که برای کارخانه ها یا حتی مناطق نظامی و.... مناسب است. یا برخی از برندها تبلت هایی هیبریدی با صفحه نمایش های بزرگ ۱۸ تا ۲۰ اینچی به بازار عرضه کرده اند که کاربردهای خاصی دارد.

چه کسانی تبلت هیبریدی بخرند؟

ساده بگوییم، اگر می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و با پرداخت مبلغی یک تبلت فوق حرفه ای با قابلیت حمل و نقل آسان و وزن کم داشته باشید و در کنار آن لپ تاپی سبک، شکیل و پرقدرت داشته باشید می توانید سراغ تبلت های هیبریدی بروید.

تبلت های هیبریدی برای افرادی که علاقه مند به استفاده از سیستم عامل ویندوز هستند و بیشتر روز را با این سیستم عامل وقت می گذرانند مناسب است. افرادی که مدام در سفر هستند و احتیاج به دستگاهی چند منظوره دارند که برای آنها نقش تبلت و لپ تاپ را یکجا بازی کند نیز کاربران خوبی برای تبلت های هیبریدی خواهند بود. از همه اینها بگذریم باید بگوییم که قیمت گران این تبلت ها موجب شده است تا کاربران کم درآمد فعلا نتوانند از این وسیله استفاده کنند. پس اگر علاقه مند به خرید نمونه های ارزان بازار هستید، سراغ این تبلت ها نروید.

این تبلت ها برای انجام امور اداری مناسب هستند. کاربرد اصلی این دستگاه برای افرادی است که از تبلت انتظار بیشتری دارند.پس اگر این ویژگی ها را دارید و در ضمن از عهده هزینه خرید تبلت های هیبریدی در بازار بر می آیید این گوی و این میدان...

تبلت هیبریدی برای چه کسانی مناسب نیست؟

صرف داشتن قدرت مالی برای خرید یک نمونه گران قیمت از تبلت در بازار نباید برای خرید تبلت هیبریدی اقدام کرد.

باید توجه داشته باشید که تبلت هیبریدی برای یک کاربر مبتدی یا عادی خانگی که علاقه مند به انجام بازی های کامپیوتری و گشت زنی در اینترنت است مناسب نیست.

همچنین نوع علاقه مندی به سیستم عامل نصب شده روی دستگاه نیز تا حدود زیادی دایره کاربری این دستگاه را محدود کرده است. در نتیجه تبلت های هیبریدی با توجه به تمرکز خاصشان روی سیستم عامل ویندوز مناسب افرادی که به سیستم عامل آندروید و اپلیکیشن های آن علاقه مند هستند مناسب نیستند.

همچنین افرادی که به دنبال تبلت های هفت اینچی با وزن کم هستند نباید به سراغ تبلت های هیبریدی بروند، زیرا تبلت های هیبریدی معمولا صفحه نمایش هایی بزرگ تر از ده اینچ داشته و وزنی حدود یک کیلوگرم دارند. پس یک تبلت هیبریدی ۱۰ یا ۱۱ اینچی با وزن حدودی یک کیلوگرم برای کاربری که علاقه مند به تبلتی سبک وزن است مناسب نیست.

در کل تبلت های هیبریدی برای علاقه مندان به بازی، سرگرمی، گشت زنی صرف در اینترنت و ... مناسب نبوده و کاربردهای بیشتری دارند.

نظرات (۱)

مقاله مفیدی بود ممنون 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی