فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۲۷ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است


از زمان ظهور تکنولوژی ارتباطی موبایل، گوشی های موبایل مختلفی به بازار آمده اند و در بازارهای سرتاسر جهان خریداری شده اند. این گوشی ها در مدل هایی با امکانات و طراحی ظاهری متفاوت تولید و به بازار عرضه شده اند و هر کدام طرفداران خاص خود را داشته اند.

بعضی مدل ها در بازار با استقبال خوبی مواجه شده و فروش خوبی داشته اند و در مقابل بعضی از مدل ها چندان مورد توجه کاربران و خریداران قرار نگرفته و نتوانسته اند، موفقیتی در بازار به دست بیاورند.

هرچند امکانات سخت افزاری و قابلیت های هر گوشی نقش مهمی در میزان موفقیت آن در بازار دارد، اما طراحی ظاهری اهمیت زیادی برای اغلب کاربران دارد و درواقع می تواند کاربران را برای بررسی امکانات و قابلیت های گوشی تشویق کند.

حق دارید از افتادن در دام هکرها وحشت داشته باشید یا دست و دلتان بلرزد برای استفاده از رمز اینترنتی، اما مگر می شود در این دنیای تازه، فقط به خاطر ترسی که در وجودمان داریم، از چنین موهبتی بی بهره بمانیم؟ این هفت نکته قرار است به شما کمک کند تا این ترس را از میان بردارید و به کاربری خوش حساب و شجاع برای بانک خود تبدیل شوید...

۱. از هر دستگاهی که جلوی روی شما قرار می دهند، برای پرداخت قبض هایتان استفاده نکنید. بهتر است کافی نت ها را نیز در این میان درنظر بگیرید، مگر آنکه تا هفت جد و آباد صاحب کافی نت را بشناسید. به هر حال برای خرید دفترچه کنکورهای مختلف یا پرداخت قبض هایتان ممکن است گذرتان به آنجا بیفتد اما توصیه ما این است که فقط از یارانه ای برای پرداخت استفاده کنید که مالک آن خودتان هستید.


مطمئنا هر سیستم عاملی در بدو ورود با مشکلاتی روبروست و سیستم عامل جدید اپل، iOS نیز از این قاعده مستثنی نیست. از زمان عرضه نسخه جدید این سیستم عامل از گوشه و کنار و در انجمن های مختلف، مشکلات زیادی از این سیستم عامل گزارش شده است.

در اینجا قصد داریم به بررسی متداول ترین مشکلات و در صورت امکان ارائه راه حل برای برطرف کردن آن ها در دو قسمت جداگانه بپردازیم. در طول متن به بررسی مشکلات موجود بر روی آیفون خواهیم پرداخت اما در اکثر موارد مشکلات و راه حل برطرف کردن آن ها برای آی پد و آی پاد تاچ نیز صادق خواهد بود.

۱ ماندن روی لوگوی اپل

اگر مشکلی در طول فرایند به روز رسانی به وقوع پیوسته باشد، متوجه خواهید شد که آیفون شما در هنگام بالا آمدن بر روی یک صفحه خالی و یا لوگوی اپل باقی خواهد ماند. در این حالت ممکن است بخواهید گوشی را به آیتونز متصل کنید و حالت DFU ( ارتقای فیرمویر دستگاه) را امتحان کنید.


صدمات ناشی از حمل و نقل نادرست لپ تاپ یکی از مواردیست که ما همواره در مراکز خدمات پس از فروش دستگاه ها به صورت فراوان مشاهده می شود که متاسفانه در بسیاری موارد باعث از کار افتادن دائمی دستگاه می شود. در نظر گرفتن اینکه رعایت چند نکته ساده می تواند مانع از بروز بسیاری از این حوادث شود لزوم رعایت آنها را بیشتر می کند.

در این مطلب به نکاتی اشاره خواهیم کرد که به نظر لازم است تا شما نیز در صورتی که از وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ استفاده می کنید آنها را تا حد امکان رعایت کنید.

طریقه درست بلند کردن دستگاه

برای بلند کردن لپ تاپ حتما آن را با دو دست و از قسمت زیرین آن گرفته و به هیچ عنوان به صورت یک دست و یا بدتر از آن؛ از نمایشگر دستگاه برای بلند کردن آن استفاده نکنید. این کار می تواند مشکلات عدیده ای را در دستگاه بوجود آورد که از آن جمله می توان به ایجاد خمیدگی در بخش های ضعیف دستگاه و یا بروز مشکل در قسمت لولای دستگاه اشاره کرد.


وقتی که صحبت از استفاده از نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس می شود، برخی افراد با جبهه گیری ادعا می کنند نیازی به اینچنین برنامه ها ندارند. توجیه این اشخاص آنست که اگر در محیط اینترنت با احتیاط وب گردی کنند سیستم آن ها آلوده نخواهد شد، اما این استدلال به هیچ وجه درست نیست. به عنوان یک مثال تصور کنید یک مشکل امنیتی در ویندوز همین امروز پیدا شود، به این ترتیب حتی محتاط ترین کاربران نیز از شر حملات نفوذگران در امان نخواهند بود.

احتیاط تنها احتمال آلوده شدن را کاهش می دهد

اکثر کاربران فکر می کنند آلودگی به بدافزارها تنها از طریق دانلود فایل های مشکوک یا اجرای نرم افزارهای مشکل دار و یا بازدید از وب سایت های آلوده و فعال بودن افزونه هایی مانند جاوا در مرورگر اتفاق می افتد. تفکر این کاربران تا حدودی درست است و اکثر آلودگی ها به روش های گفته شده به وقوع می پیوندد اما این ها تنها راه های گسترش بدافزارها نیستند.

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که به تازگی یک رایانه شخصی یا لپ تاپ خریداری کرده اید، پیش از هرچیز به شما تبریک می گوییم و امیدواریم بتوانید نهایت استفاده را از آن ببرید، البته فراموش نکنید که رایانه شما چه به منظور انجام کارهای اداری، حسابرسی، سرگرمی و چه وب گردی و یا فعالیت های دیگر، مطمئنا در بدو خرید، آماده استفاده نیست.

اگر بخواهیم صریح تر صحبت کنیم، مقدماتی به منظور افزایش سطح ایمنی و جلوگیری از بروز مشکلات بعدی وجود دارند که پیش از استفاده از رایانه باید آن ها را پیاده سازی کنید. اما این اقدامات کدامند؟

اگر عزم خود را جزم کرده‌اید که یک تبلت از خانواده آی‌پدهای شرکت اپل را بخرید، حالا بهترین وقت است، زیرا امسال چهار مدل قدیمی و جدید از رایانه لوحه‌ای آی‌پد در بازار موجود است و حق انتخاب دارید.

اما از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید مشخصات آنها خیلی به هم نزدیک است و این تصمیم گیری برای انتخاب یکی از آنها را بسیار مشکل کرده است. همه مدل های آی پد بجز آی پد مینی رتینا و آی پدایر از بسیاری جهات شبیه هم هستند، فقط صفحه نمایش ایر 7 / 9 اینچی و مینی رتینا 9 / 7 اینچی است. اگر هم بودجه تان محدود است، چندان جای نگرانی نیست، چرا که قیمت آی پد2 و مینی نسبت به آنها ارزان تر است. اما گذشته از قیمت و اندازه صفحه نمایش، مساله مهم این که کدام یک از آنها بهتر پاسخگوی انتظارات شما بوده و برای کار شما بهتر است. بر همین اساس ما در اینجا این چهار مدل را با یکدیگر مقایسه کرده ایم تا شما بتوانید با استفاده از راهنمایی این مطلب و نیازهای خود، بهترین آنها را انتخاب کنید.