فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است


شرکت سونی، شش ماه پس از عرضه گوشی هوشمند اکسپریا Z2، نسخه سوم این موبایل به نام Z3 را معرفی و عرضه کرده است. اکسپریا Z3 در واقع نسخه به‌روز شده Z2 است و پردازده و نمایشگر آن بهبود یافته‌اند. بدنه یکپارچه و شیشه‌ای این موبایل بسیار باریک‌تر از برادرهای بزرگ‌تر خود است و مقاومت بیشتر و طولانی‌تری نیز در برابر آب دارد. یعنی خاصیت ضدآب بودن آن تقویت شده است.

البته مشخصات و امکانات این گوشی همانند گوشی پرقدرتی همچون Note 4 نیست که پردازنده عجیبی همچون اسنپ‌دراگون 805 یا صفحه نمایش QHD داشته باشد، اما با ویژگی‌های بسیار خوبی عرضه شده است که ارزش توجه دارند. اکسپریا Z3 را می‌توان رقیب اصلی گوشی‌های هوشمندی همچون گلکسی S5 و اچ‌تی‌سی One (M8) دانست.


اپل به تازگی نسخه جدید سیستم عامل iOS را برای آی دیوایس ها منتشر کرده است. این شرکت در iOS ۸ دست به تغییرات انقلابی در ظاهر سیستم عامل نزده و سعی کرده به تکامل iOS ۷ بپردازد. ویژگی های مهم و بارزی در نسخه هشتم iOS وجود دارند که مطمئنا از آن ها تاکنون با خبر شده اید. اما در ادامه قصد داریم شما را با چند ترفند موجود در این سیستم عامل آشنا کنیم.

کیبورد های جانبی و ویجت ها در iOS ۸ توانستند توجه های زیادی را در زمان عرضه این نسخه سیستم عامل به خود جلب کنند، اما تعداد زیادی ترفند و نکته کوچک وجود دارد که شاید اصلا درباره آن ها اطلاعی نداشته باشید. کیبورد های جانبی و ویجت ها نیز در آینده ای نزدیک بسیار بیشتر خواهند کرد. پس از این دو ویژگی نیز حتما لذت ببرید و غافل نشوید. اما به سراغ ۸ ترفند داغ iOS ۸ برویم:



شب گذشته گوگل در مراسمی از نسخه 5 سیستم‌عامل اندروید و همچنین یک تبلت نکسوس به همراه یک گوشی هوشمند جدید و جالب تر از همه یک دستگاه Set-Top Box که از سیستم‌عامل جدید Android TV بهره می‌برد رونمایی کرد.

به گزارش «تابناک» پیش از این گوگل در کنفرانس I/O اقدام به معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید با نام کد Android L کرده بود. این نسخه از اندروید نسخه شماره 5 اندروید است و اولین نسخه‌ای است که زبان طراحی گوگل را به خود دیده است:


Xiaomi یکی از بزرگ ترین برندهای تولیدکننده گوشی های موبایل هوشمند در کشور خودش یعنی چین است. البته در قاره آسیا نیز برند شناخته شده ای است. این شرکت، MIUI بسیار مشهور و کاربرپسند را برای اندرویدی ها تولید کرده است. اما تاج اصلی را باید به دلیل طراحی و تولید گوشی هوشمند Xiaomi Mi ۳ بر سر این شرکت گذاشت.

Xiaomi Mi ۳ یکی از بهترین و پرفروش ترین گوشی های هوشمند این شرکت است که یک پکیج کامل از امکانات و فناوری ها و تجربه استفاده پرسرعت از اندروید است. لانچر MIUI در گوشی های Xiaomi بسیار عالی کار می کنند. هرچه باشد هر دو محصول یک شرکت هستند و بسیار خوب می توانند همدیگر را درک کنند و با هم همکاری داشته باشند. با این لانچر می توانید بسیاری از قابلیت ها را در دسترس قرار دهید و برخی دیگر را مخفی کنید.



فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، گوگل پلاس، گروههای وایبری، همه و همه، با دهانی باز، تشنه و چشم انتظار کاربران تازه هستند. شرکت های ارائه دهنده ی سرویس های اینترنتی که بقایشان در گرو فروش ترافیک مصرفی به کاربران است، از زندگی آنلاین کاربران استقبال می کنند.

شرکتهایی که بستر موبایل را در اختیار دارند، خوشحال می شوند که گوشی تلفن ما، حتی در رختخواب هم از ما جدا نشود. خصوصاً این روزها که هر شکلی از فعالیت آنلاین، می تواند برای آنها درآمدزا باشد. بنابراین هیچکس وقت و علاقه ندارد که برای ما، از خطرهای احتمالی در شبکه های اجتماعی بگوید.

اخیراً نشریات مطرح دنیا به صورت جدی نگران هزینه های ناپیدای حضور ناپخته کاربران در شبکه های اجتماعی هستند. Business Insider فهرست خطاهای احتمالی در شبکه های اجتماعی را منتشر می کند. Time از خطاهایی می گوید که می توانند شغل ما یا چیزهای مهم تر از شغل را از ما بگیرند. سایت Entrepreneur (کارآفرین) فهرست جداگانه ای از خطاهای کاربران در شبکه های اجتماعی را منتشر کرده است. دشوار است نشریه معتبری در فضای آنلاین و مرتبط با محیط کسب و کار یا سبک زندگی را بیابید که تا کنون به این مقوله نپرداخته باشد.

ممکن است بسیاری از دوستان شما تصمیم به خرید نسخه ی جدید آیفون گرفته باشند و حاضر باشند مبلغ هنگفتی را بابت این دستگاه هزینه کنند. در این مقاله ۱۰ ویژگی اندروید معرفی می شوند که باعث برتری آن نسبت به iOS شده و نظر خیلی ها را نسبت به این سیستم عامل عوض خواهند کرد.

مطمئنا برجسته ترین برتری اندروید امکان شخصی سازی فوق العاده ی آن است. شما می توانید آیکون ها لانچر حتی کل ظاهر دستگاه را عوض کنید و به دوستان آیفونی خود ویجت های فوق العاده ای را در صفحه ی خانگی نشان بدهید. البته آن ها به شما خواهند گفت که بسیاری از ویژگی های اندرویدی به نسخه ی جدید iOS اضافه شده است، مثلا پنل هشدارها و پشتیبانی از صفحه کلید غیر اپلی، اما هنوز هم خیلی از امکانات اندرویدی هست که در آیفون های گران قیمت وجود ندارد، و البته فراموش نکنید به زودی بسیاری قابلیت های تازه تر با نسخه ی جدید اندروید از راه خواهد رسید.


روت کردن دستگاه های اندرویدی کار بسیار خطرناک و حساسی است که نه تنها گارانتی دستگاه شما را باطل می کند، بلکه می تواند موجب آسیب رساندن به تلفن همراه یا رایانه لوحه ای شما شود. بنابراین اگر در دنیای دیجیتال تازه کار هستید به هیچ وجه دستگاه خود را روت نکنید و فقط از خواندن این مقاله لذت ببرید!

روت (Root) به معنای ریشه است و روت کردن در سیستم عامل اندروید نیز به معنای دسترسی یافتن به ریشه یا همان فایل های سیستمی است.

در شماره های قبل بارها درباره روت، مزایا و معایب آن مقالاتی را برای شما چاپ کرده ایم و مطمئنا بسیاری از شما با روت آشنایی دارید، اما اگر بتازگی این واژه به گوشتان خورده یا تابه حال دستگاه مجهز به سیستم عامل اندروید نداشته اید و اکنون قصد دارید بدانید روت چیست و برای چه کارهایی مفید است، با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با روت، با یکی از بهترین روش های روت کردن دستگاه نیز آشنا شوید.