فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

اینستاگرام

«اینستاگرام» یا مخففش «اینستا». اگر اهل موبایل و عکاسی با موبایل باشید، شاید این کلمه را زیاد شنیده باشید اما ندانید که چیست و چکار می کند. شاید هم یکی از طرفداران پروپا قرصش باشید. اگر از گروه اول هستید، جانم برایتان بگوید که ایسنتاگرام یک اپلیکیشن ادیت عکس و به اشتراک گذاری آن است که روی گوشی هایی با سیستم عامل آندروید و iOS نصب می شودو این امکان را به شما می دهد که از زندگی روزانه خود، «خوب» عکاسی کنید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید. اینجا سعی داریم چند نکته را به شما بگوییم تا بتوانید از این برنامه بهترین استفاده را بکنید.

عکس های خوب بگذارید و اجازه دهید هر کسی از هر جای دنیا، عکس شما را ببیند و لذت ببرد. اولین قدم این است که این برنامه را روی گوشی خود نصب کنید. هر وقت نصبش تمام شد، سراغ ادامه متن بروید. این را هم در نظر داشته باشید اینجا منظور ما از «ادیت»، کوچک کردن بینی و بردن چین و چروک پوست صورت نیست. ادیت عکس از لحاظ رنگ مد نظر ماست.

کی به کیه

کجا هستید؟ یا که هستید؟ چه کار می کنید؟ اینها سوالاتی هستندکه مخاطب شما می تواند با دیدن عکستان جوابش را پیدا کند. اینستا گرام گزینه هایی دارد که اگر ا«ها را استفاده کنید، توضیح بیشتری برای عکس تان محسوب می شود. برای مثال شما یک شب شام با دوست تان بیرون رفته اید و می خواهید دوست مشترکتان که در یک قاره دیگر زندگی می کند امشب را با شما سهیم شود.

کافی است عکسی که می گیرید را در محلی که گرفته اید بچسبانید، یا به قول اینستا گرامی ها «لوکیشن» را «آن» کنید و بنویسید در فلان رستوران. مرحله دوم این است که می توانید دوستتان را هم در عکس بچسبانید تا هر کس که عکس را می بیند، بداند شما با چه کسی این شام را خورده اید.

در این شرایط دوست شما هم باید عضو اینستاگرام باشد (این قابلیت را اینستاگرام در آخرین آپدیتش اضافه کرده). برای بیشتر دیده شدن عکس تان می توانید زیر عکس «هشتگ» اضافه کنید. می پرسید یعنی چی؟ خب فرض کنید شما عکسی گذاشته اید که چند نفر در حال دویدن را نشان می دهد.

می توانید زیر عکس تان چند کلمه اضافه کنید (به این شکل: sport#) تا برود جزء دسته عکس هایی که هر کسی از هر جای دنیا با این موضوع گذاشته است. حالا اگر کسی موضوع ورزش را جست و جو کند، می تواند عکس شما را هم ببیند. تمام این اطلاعات اضافی که شما برای عکستان می دهید به بیشتر دیده شدن عکس تان کمک کند.

گزینه بعدی

اینستاگرام جدا از فیلترهایش، چند گزینه دیگر هم برای تغییر در عکس های شما دارد. یکی چرخاندن عکس است که گاهی اگر از آن استفاده کنید، می توانید صحنه های تازه ای از عکسی که انداخته اید را ببینید. دیگری برای فوکوس روی موضوع اصلی عکس و محو کردن بقیه تصویر است.

برای استفاده از این گزینه کمی احتیاط کنید. گاهی این انتخاب می تواند عکس شما را بسیار مصنوعی کند. اگر هم از آن استفاده می کنید، در بازترین حالت ممکن از آن استفاده کنید تا روی تصویر شما خط نیندازد اما آخرین گزینه، برای کنتتراست تصویر است. اگر آن را بزنید کنتراست عکس شما بالا می رود.

گاهی بسیار کمک می کند اما در بسیاری از موارد کیفیت عکس را پایین می آورد اما دقت کنید هرگز از این گزینه برای عکس های پرتره استفاده نکنید؛ چرا که روی صورت سایه های بدو غیرطبیعی می اندازد.

طبیعی اش بهتره

این برنامه به غیر از حالت نرمال عکس، ۱۹ فیلتر برای شما آماده کرده است که می توانید عکستان را با هر کدام از این فیلترها که دوست دارید به اشتراک بگذارید اما چند نکته را در نظر داشته باشید. سعی کنیدفیلتری که به کار می برید باعث نشود عکس شما هم از کیفیت و وضوح بیفتد و هم از واقعیت دور شود. فیلترها را مرتبط با موضوع تان به کار ببرید. مثلا اگر عکسی گرفته اید که یک گل قرمز در وسط تصویر است، از فیلتر سیاه و سفید استفاده نکنید.

بگذارید قشنگی رنگ گل به زیباتر شدن عکس شما کمک کند. هر فیلتری یک قاب پیش فرض هم دارد که می توانیداز آن استفاده بکنید یا نکنید. برای آدم های تازه وارد در اینستاگرام، این قاب ها جذاب هستنداما بعد از مدتی متوجه می شود که قاب ها تصویر را از حالت طبیعی در می آورند و خیلی مصنوعی اش می کنند. پیشنهاد ما این است که هر چه سریع تر دست از این قاب ها بردارید و ازشان استفاده نکنید. بگذارید عکس تان تمام و کمال بدون حاشیه ای به چشم مخاطب برسد.

اول گوشی بعد اینستا

برنامه اینستاگرام خودش دوربین دارد اما پیشنهاد ما به شما این است که از دوربین گوشی خودتان استفاده کنید. دوربین اینستاگرام امکان زوم کردن ندارد. اگر با دوربین موبایل تان عکس بگیرید می توانید زوم کنید. نورسنجی کنیدو خلاصه بعد از عکاسی، آن را در اینستاگرام ببرید و ویرایش کنید. در ضمن، رفتن در برنامه اینستاگرام و بازکردنش طول می کشد و ممکن است صحنه ای که شما می خواستید عکس بگیرید را از دست بدهید.

پس فورا دوربین را باز کنید و عکستان را بگیرید. اینستا گرام به شما این فرصت را می دهد که در اسرع وقت عکس تان را در برنامه اش ببرید. آن را در قاب مربع جاسازی کنید و حتی عکستان را بزرگ کنید.

اینجا و در ردیف بالا، عکس خامی را که نویسنده با دوربین گرفته می بینید و در ردیف پایین، ادیت شده همان عکس را با اینستاگرام.

۱ همیشه باید آماده باشید. اتفاقی که برای شما در یک روز می افتد شاید هرگز تکرار نشود پس دست به دوربین باشید و آن لحظه را ثبت کنید. نگران عکس هم نباشید، بعد از گرفته شدن هم می شود آن را راست و ریس کرد.

۲ همیشه تصاویر نباید آن شکلی باشند که شما موقع ثبت می بینید. بد نیست بعد از عکاسی با تصویرتان بازی کنید. شایدشکل بهتری به خود گرفت.

۳ وقتی فکر می کنید عکس تان ممکن است تار بیفتد، از این تار بودن استفاده کنید و معنای جدیدی به تصویر بدهید. کافی است دوربین خود را سریع تکان دهید و همان ثانیه عکس بگیرید. بعدش شاهد اتفاقات جاتلبی خواهید بود.

۴ بازتاب، همیشه موضوع جذابی برای عکاسان بوده است. اما هنوز می شود حرف تازه برای گفتن داشت. به انعکاس ها دقت کنید، چرا که بعد از ادیت تصاویر خوبی به شما می دهند.

ادیت عکس های گرفته شده با دوربین دیجیتال مشکل تر است و به نرم افزارهای حرفه ای تری نیاز دارد

ادیت داریم تا ادیت

تفاوت ادیت کردن عکس با موبایل و ادیت کردن عکس های دوربین دیجیتال در کامپیوتر از زمین تا آسمان است. مسلما برنامه های ادیت عکس برای عکس های دیجیتال که در کامپیوتر از آنها استفاده می کنیم بسیار حرفه ای تر از اپلیکیشن های گوشی های موبایل هستند.

در این نرم افزارها گزینه هایی که مورد تغییر و ادیت قرار می گیرند، خیلی جزیی تر و دقیق ترند اما اپلیکیشن هایی که در گوشی های موبایل قرار دارند، خیلی کلی تر عکس را مورد ادیت قرار می دهند.

از برنامه های معروف ادیت عکس برای کامپیوتر می توان فتوشاپ (Photoshop) را نام برد. این برنامه که می توان گفت معروفترین و پرکاربردترین برنامه ادیت عکس است، در دل عکاسان و طراحان گرافیک به خوبی جا باز کرده اما فکر نکنید کار با آن، به همین راحتی هاست. فتوشاپ مانند اپلیکیشن های موبایل نیست که از قبل، به مقدار زیاد ادیت های پیش فرض برای شما پیش بینی کرده باشدو شما تنها با یک کلیک عکستان را در آن تغییر دهید. برای حرفه ای شدن در این برنامه، باید حتما دوره های آموزشی اش را بگذرانید و کلی با آن دست و پنجه نرم کنید و احتمالا کلی عکس خراب کنید تا موفق شوید.

از دیگر نرم افزارهای پرکاربرد ادیت عکس، می توان به Adobe Light Room و Adobe After Effect هم اشاره کرد که دومی بیشتر برای ادیت فیلم به کار می رود اما در عکاسی هم طرفداران خودش را دارد. این نرم افزارها به صورت کاملا حرفه ای عکس را مورد ویرایش قرار می دهند و حتی اگر در زمان عکاسی مشکل نور داشته باشید، این نرم افزارها تا حدی می توانند شما را نجات دهند.

جدا از این نرم افزارها، چندی الگوی آماده در فضای اینترنتی هم وجود دارد که می توان آنها را دانلودت و استفاده کرد اما در همه حالت باید دقت کنید عکستان حال و هوای خودش را حفظ کند و در نظر داشته باشید که ادیت می کنید تا عکس بهتری داشته باشید، نه اینکه به عکسی غیرطبیعی برسید!

برای ادیت عکس های موبایلی، چه اپلیکیشن های دیگری داریم؟

فقط اینستاگرام که نیست!

برای ادیت کردن عکس های موبایلی شما، صداها اپلیکیشن دیگر هم وجود دارد اما چند اپلیکیشن هست که برای گرفتن عکس های خیلی بهتر بهتان کمک می کند. اینجا به معرفی سه تا از آنها می پردازیم.

Camera Awesome

این اپلیکیشن به شما امکان نورسنجی جدا از منطقه فوکوس را می دهد. در حالت پیش فرض دوربین های عکاسی گوشی موبایل، نورسنجی از همان نقطه ای صورت می گیرد که فوکوس شماست اما ممکن است نقطه فوکوس ما در منطقه ای تاریکتر باشد و شما نخواهید اینقدر عکس تان روشن شود. با استفاده از این اپلیکیشن، می توانید دو انگشت خود را به صفحه بزنید و دو نقطه ای را که برای شما مشخص می کند حرکت دهید.

یکی فوکوس و دیگری نقطه نورسنجی شماست. هر کدام از آنها را حرکت دهید و عکس تان را بگیرید. این امکان بهترین قابلیت این اپلیکیشن است. از دیگر قابلیت هایش، می شود به فیلترهایش اشاره کرد. اینجا هم می توانید از فیلترهایی متفاوت از فیلترهای اینستاگرام استفاده کنید و به عکس تان رنگ و لعاب بدهید. می توانید اینجا عکس تان را بگیرید و ذخیره اش کنید و در برنامه های دیگر باز کنید و استفاده کنید.

Tadaa

معنی Tadaa در انگلیسی، همان «اجّی مجّی لاترجّی» خودمان است. این اپلیکیشن واقعا برای شما جادوگری می کند. می توانید با خودش عکس بگیرید یا عکستان را در این برنامه باز و ادیت کنید. خوبی ادیت در این برنامه این است که بسیار با ظرافت این کار را برای شما انجام می دهد. جدا از گزینه های معمول اپلیکیشن های ادیت عکس، اینجا یک گزینه بسیار خوب هست که می توانید با استفاده از آن، قسمتی از عکس خود را انتخاب کنید و هر بلایی که می خواهید سرش دربیاورید.

برای مثال عکسی انداخته اید از خواهر کوچکتان که با دوستانش در حال بازی کردن است اما می خواهید فقط خواهرتان رنگی باشد. می توانید این برنامه را باز، عکس خود را زوم و خواهرتان را انتخاب کنید؛ او را رنگی نگه داریدو بقیه را سیاهو سفید کنید. جدا از کلی فیلتر حاضر و آماده، این برنامه تقریبا هر هفته یکی از فیلترهایش را که مجانی نیست، رایگان برای مشترکانش می گذارد تا آنها هم بتوانند دانلود کنند و عکسشان را به روزترین فیلترها ادیت کنند.

Vintique

در نگاه اولاین برنامه مانند دیگر اپلیکیشن هاست با یکسری فیلتر آماده برای استفاده اما اگر آن را دانلود کنید و با دقت و سر فرصت سراغش بروید، متوجه خواهید شد که گزینه هایش برای ادیت کمی حرفه ای تر از بقیه اپلیکیشن هاست. گزینه هایی که «وینتیک» برای تغییر در عکس در اختیار شما می گذارد، همپای گزینه های ادیت عکس در فتوشاپ است. حتی فیلترهای حاضر و آماده اش را هم می توانید دست کاری کنید. در این حالت دست شما برای ادیت بهتر و حرفه ای تر باز است.

روزنامه همشهری


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی