فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

تلفن هوشمند جدید

یک گروه از مهندسان و طراحان سابق نوکیا از یک تلفن هوشمند جدید که دارای یک سیستم عامل کاملا جدید است، رونمایی کردند.

این تلفن فنلاندی با نام «جولا» (Jolla) عرضه شده و دارای صفحه نمایش اچ‌دی ۵/۴ اینچی است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این تلفن ماهیت دونیم شده آن است. نیمه جلویی آن به نیمه پشتی متصل می‌شود و ظاهر جدیدی را برای این تلفن به همراه داشته است. این ویژگی موجب شده که جولا با هر نیمه خود که باشد علاوه بر ظاهر، کارکردهای متفاوتی به خود بگیرد.

هرکدام از این نیمه‌ها می‌توانند به طور مستقل تنظیم شوند برای مثال می‌توان یکی را برای محل کار و یکی را برای استفاده شخصی تنظیم کرد. کاربر حتی می‌تواند نیمه‌ای را خریداری کند که دارای اپلیکیشن‌های منحصر به فرد است یا حتی از ویژگی شارژ وایرلس برخوردار است.

این نیمه پشتی دستگاه را می‌توان با تکه دیگری عوض کرد که رنگ متفاوتی دارد و این رنگ موجب می‌شود که دستگاه ویژگی‌های جدیدی داشته باشد. مهندسان سابق نوکیا که کار روی سیستم عامل اصلی شرکت نوکیا تحت عنوان MeeGo را ادامه دادند، منجر به تولید تلفن هوشمند جولا شد. پس از همکاری ۲۰۱۱ نوکیا با مایکروسافت امید آنها برای انتشار سیستم‌عامل MeeGo نقش بر آب شد. از این رو کارمندان سابق نوکیا شرکت جدیدی تاسیس کردند تا کاری که در نوکیا آغاز کرده بودند را به پایان برسانند و اکنون نتایج آن تاثیرگذار به نظر می‌رسد. سیستم عامل جدید که روی جولا نصب شده به عنوان نسخه تکامل یافته MeeGo است و با تمام سیستم‌عامل‌های تلفن‌های همراه کنونی فرق دارد. در این سیستم عامل به جای آیکون‌های ساده روی صفحه خانگی، پنل‌های زنده‌ای برای اپلیکیشن وجود دارد که آخرین نامه‌های الکترونیکی، اخبار و غیره را نشان می‌دهد و به هیچ عنوان شبیه ویندوزفون نیست.
روزنامه دنیای اقتصاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی