فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

راهنمای انتخاب و خرید لپ تاپ های جدید ویندوزی

در چند سال اخیر که اولترابوک ها بین کاربران محبوبیت زیادی به دست آورده بود، عده ای می گفتند عمر لپ تاپ ها دیگر به سر رسیده است، اما امروز می بینیم که این گونه نشد و تولید و فروش لپ تاپ ها همچنان ادامه دارد. ما در اینجا می خواهیم تعدادی از همین لپ تاپ های جدید بازار را با هم مقایسه کنیم تا شما بتوانید بهترین آنها را مطابق با بودجه و نیازهای خود انتخاب کنید.

بهترین دلیلی که ما در اینجا به لپ تاپ ها پرداخته ایم این است که آنها کارایی خیلی بهتری را در مقایسه با اولترابوک ها ارائه کرده و قیمت پایین تری دارند. لپ تاپ ها به دلیل انعطاف پذیری بیشتر از نظر سخت افزاری در مقابل پسرعموهای لاغر اندامشان، اولترابوک ها که از بسیاری نظر اسیر قید و بند مشخصات سخت افزاری تعیین شده از سوی اینتل هستند، قید و بندی بر دست و پا ندارند. البته با وجود قدرتمندتر بودن لپ تاپ ها، اولترابوک ها به دلیل زمان دوام شارژ دهی باتری نسبت به لپ تاپ ها مزیت دارند. در اینجا سعی کرده ایم برعکس همیشه که در راهنماهای خرید از دید تخصصی به لپ تاپ ها نگاه می کردیم، این بار از نگاه کاربران، آنها را بررسی کنیم. به همین منظور هشت مدل از لپ تاپ های جدید بازار را انتخاب کرده ایم که به صورت مختصر به معرفی و مقایسه آنها می پردازیم.

طراحی و ساختار

در بررسی انواع مدل های این نت بوک های جدید هیچ اثری از ضعف سخت افزاری و بخصوص کمبود قدرت پردازنده (CPU) ندیدیم. در نسل جدید نت بوک ها دیگر از پردازنده های کم توان اتم اینتل (Atom) استفاده نشده و مجهز به پردازنده های Core i۳ وپنتیوم اینتل یا واحدهای شتاب یافته گرافیکی (APU) هستند. در این پردازنده ها هسته (Core) گرافیکی در درون خود پردازنده تعبیه شده و قدرت گرافیکی فوق العاده ای را ارائه می کنند. این نت بوک ها قدرت یک نوت بوک قوی هیکل را در کیس کوچک یک نت بوک جمع آورده اند.

در انتخاب لپ تاپ ها بهتر است اول نگاهی به کیفیت ساخت و نکات برجسته طراحی شان بیندازید، همه خوبی ها و بدی های آنها را در نظر بگیرید و دست آخر مشخصات سخت افزاریشان را بررسی کنید.

ارزان تر از قبل

این لپ تاپ ها با این که در گروه ارزانقیمت ها جا گرفته اند، با این حال هر یک ویژگی های خاص خود را نیز دارند. در عین ارزان بودن از کیفیت عناصر و قطعات خوب و پیکربندی مناسبی برخوردارند. برخلاف کیفیت بد لپ تاپ های ارزان در گذشته نه چندان دور، در سیستم های با قیمت مناسب، از هیچ یک از موارد اساسی از چینش درگاه های اتصال گرفته تا کیفیت مواد مصرفی، غفلت نشده است

1 ـ HP Pavilion G۶

نوت بوک های اچ. پی پاویلیون G۶ در حالی که پیکربندی و رنگ های متفاوتی دارند، از نظر طراحی و کیفیت ساخت کاملا یکسان هستند. ظاهر مدل G۶ ۲۳۰۱ax تیره و جلوه ای شیشه مانند دارد، در حالی که مدل G۶ ۲۲۲۷tu دارای رنگ سفید هم هست. داشتن مدل مشکی براق به این معنی است که شما باید یک دستمال به دست بگیرید و مرتب بدنه آن را تمیز کنید، زیرا در غیر این صورت در عرض یک هفته اثر انگشت ها، چربی و گرد و خاک، ظاهر یک لپ تاپ کهنه را به آن می دهد. ترکیب بندی جزیره ای، اندازه و جای بازی کلیدهای صفحه کلید، تایپ کردن با آن را دلپذیر می کند. صفحه لمسی Touchpad ماوس دکمه های چپ و راست مستقل دارد. ضخامت هر دو نوت بوک به چشم می آید، اما آن طور که به نظر می رسند، سنگین نیستند. پلاستیکی که در بدنه آنها به کار رفته از کیفیت خوبی برخوردار است و قاب محکمی دارند. علاوه بر اینها صفحه کلید G۶ نیز از استحکام خوبی برخوردار است.

۲ ـ Acer Aspire V۵ ۵۷۱ ۳۲۳

لپ تاپ ایسر اسپایر V۵ ظاهری خوب دارد و از هر لحاظ قابل استفاده به نظر می رسد. موادی که در ساخت آن به کار رفته چنان مرغوب است که قیمتش باید خیلی بیشتر از اینها می بود. این سیستم، باریک ترین لپ تاپ این گروه است. Asus VivoBook از نظر باریکی در مقام بعدی است. ایسر V۵ گرداننده نوری (optical drive) لوح فشرده دارد، اما می شود احساس کرد که فضای بین کلیدها در صفحه کلید کمی تنگ است. به هر حال تایپ کردن سریع با آن مشکلی ندارد.

۳ ـ Dell Inspiron ۱۵R

شرکت دل در لپ تاپ های دل اینسپایرون ۱۵R طراحی جذابی را به کار برده است. ترکیب رنگ سیاه و خاکستری بدنه آن جلوه ای خاص به آن بخشیده است. این لپ تاپ ضخامت زیادی دارد و کیفیت صفحه کلید آن نیز خوب نیست. زوایای چهار گوشه کلیدهایش خیلی تیز طراحی شده و برای تایپ کردن سریع و مطمئن به هیچ عنوان مناسب نیست. از آن گذشته تاچ پد ماوس آن کمی بی ثبات است که البته با به روزرسانی نرم افزاری (driver update) می توان این اشکال را تا اندازه ای رفع کرد. بلندگوهای رو به پایین آن روی انحنای کناری زیر تاچ پد و محل قرارگیری کف دست قرار دارند. هنگامی که لپ تاپ روی میز قرار داده می شود، صدای آن درست شنیده نمی شود.

۴ ـ Asus VivoBook F۲۰۲e

الگوی صفحه نمایش ۶ / ۱۱ اینچی ایسوس ویووبوک با نوت بوک های دیگر این گروه تفاوت دارد. این مدل درایو نوری را از دست داده و نسبت به رقبای بزرگ ترش درگاه های USB کمتری دارد. با این حال اجزای حیاتی را بخوبی گرد هم نگه داشته است. کیفیت ساختش خوب و نحوه تایپ با صفحه کلیدش قابل قبول است.

روزنامه جام جم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی