فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

گوگل

بخش بزرگی از تلفن های همراه امروزی از سیستم عامل اندروید استفاده می کند و افزایش کاربران این سیستم عامل موجب شده است تا در بازه های زمانی کوتاه مدت، نسخه های جدیدتری از این سیستم عامل منتشر شود. تاکنون به نام هایی که گوگل برای نسخه های مختلف اندروید درنظر گرفته است، توجه کرده اید؟ آیا می توانید از روی نام آنها بگویید کدام سیستم عامل جدیدتر است و کدام یک قدیمی تر؟ در این مطلب سعی داریم شما را بیشتر با نام هایی که گوگل به نسخه های مختلف اندروید اختصاص داده است، آشنا کنیم!

پیش از هر چیز یادآور می شویم که هنوز دلیل مشخصی برای نامگذاری های صورت گرفته از طرف گوگل بیان نشده است! بیشتر این نام ها اسامی کیک، شیرینی، بستنی و به طور کلی خوراکی های خوشمزه ای است که بسیاری از افراد نیز به خوردن آنها تمایل دارند! این روش نامگذاری های عجیب و غریب را می توان در نسخه های مختلف سیستم عامل مک از شرکت اپل نیز مشاهده کرد (به عنوان مثال مک او اس ایکس نسخه شیرکوهی!).


اندروید بتا اولین نسخه از اندروید بود که به صورت آزمایشی در اوایل زمستان ۱۳۸۶ منتشر شد. پس از آن در پاییز سال بعد اولین نسخه رسمی و تجاری اندروید (۱.۰Android) روی تلفن همراه اچ تی سی دریم انتشار یافت.

این سیستم عامل اکنون زیرنظر شرکت های گوگل، Open Handset و Alliance در حال توسعه است و تا به امروز ویرایش های متفاوتی از آن منتشر شده که در هر یک باگ ها و نواقص قبلی رفع و امکانات جدیدی به آن اضافه شده است.

از سال ۱۳۸۸ نسخه های متفاوت اندروید با اسامی مختلفی نامگذاری شد. این اسامی اغلب خوراکی های خوشمزه ای را شامل می شود که اولین آنها به نسخه ۱.۵ اختصاص داشت. نسخه های مختلف این سیستم عامل به ترتیب عبارت است از:

ـ اندروید نسخه ۱.۵ یا Cupcake (نوعی کیک کوچک شبیه کیک یزدی)

ـ اندروید نسخه ۱.۶ یا Donut (نوعی نان شیرینی گرد شبیه پیراشکی)

ـ اندروید نسخه ۲.۰ تا ۲.۱ یا Eclair (نوعی شیرینی خامه ای)

ـ اندروید نسخه ۲.۲ یا Froyo (نوعی دسر)

ـ اندروید نسخه ۲.۳ تا ۲.۴ یا Gingerbread (نان زنجبیلی)

ـ اندروید نسخه ۳.۰ تا ۳.۲ یا Honeycomb (کندوی عسل)

ـ اندروید نسخه ۴.۰.۱ تا ۴.۰.۴ یا Ice Cream Sandwich (بستنی حصیری)

ـ اندروید نسخه ۴.۱ تا ۴.۲ یا Jelly Bean (آبنبات ژله ای)

اکنون آخرین نسخه اندروید ۴.۲ یا همان آبنبات ژله ای است که در آذر ۱۳۹۱ منتشر شده است. تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه (تلفن همراه و تبلت) از این سیستم عامل استفاده می کند.

نکته جالب توجه در این نامگذاری علاوه بر تمرکز روی نام خوراکی ها، مرتب بودن آنها طبق حروف اول و صرف نظر از دو نام است که با حروف A B آغاز می شود. به نظر می آید گوگل، دو حرف A B را به دلیل انتشار نسخه های ۱.۰ و ۱.۱ از فهرست خود حذف کرده و طبق اخبار منتشر شده در سایت ها نیز احتمالا نسخه بعدی اندروید ۵ یا Key Lime Pie (کیک لیمویی) خواهد بود.

علاقه بسیار گوگل و کارمندانش به نام های اختصاص یافته به نسخه های مختلف اندروید زمانی آشکار می شود که گوگل، نمونه های پلاستیکی این خوراکی های خوشمزه را در محوطه باز دفتر مرکزی خود در کالیفرنیا به نمایش می گذارد.

روزنامه جام جم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی