فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

کمتر کسی پیدا می شود که تاثیر آیپد بر دنیای تکنولوژی را کتمان کند. استیو جابز با معرفی این محصول، شاخه ای جدید از دستگاه ها را به جهانیان معرفی کرد. شاخه ای که این روزها سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده و درآمد زیادی را نصیب سازندگان می کند.

اما تغییراتی که تبلت ها با خود به همراه آوردند، بیشتر از آن چیزی است که ما در زندگی روزمره شخصی مان مشاهده می کنیم. مشاغل بسیاری توسط این محصولات دستخوش تغییر شده اند و فرآیند های پیچیده ای در یک قاب کوچک جای گرفته اند.

اپل برای اینکه تاثیر آیپد بر مشاغل مختلف را نشان دهد به تازگی صفحه ای را در سایتش راه اندازی کرده تا برای همگان شفاف کند که محصولش چگونه توانسته شغل های بسیاری را دستخوش تغییر کند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم به چند شغلی که اکنون با آیپد اجین شده اند و بر خلاف گذشته با دقت و راحتی بیشتری انجام می شوند.

دکل های انرژی بادی

شاید کمتر کسی پیدا شود که کار در ارتفاع ۷۶ متری از سطح زمین، با آب و هوایی نا متعارف را به عنوان شغل زندگی خود برگزیند؛ اما مهندسین شرکت Siemens Energy برای اینکه چرخ دکل های تبدیل انرژی باد به برق، به چرخش در بیاید، این مسئولیت را برعهده گرفته اند. آن ها به کار خود باور دارند و معتقد هستند که برای تحول در سیستم تولید انرژی، نقش شان بسیار ضروری است.

آن ها در گذشته ده ها پوشه را با خود به بالای دکل ها می بردند و در محیطی کوچک و با وزش سرسام آور باد، مشغول به کار می شدند. پوشه های آن ها شامل هزاران صفحه دستور العمل و نقشه های برقی بود که باید قبل از شروع به تعمیرات هر بخش با دقت مطالعه می شد. اکنون هر مهندس آیپدی را در اختیار دارد. این آیپد هزاران کاغذ مورد نیاز را در خود جای داده و کار را بسیار آسان تر کرده. مهندسان حتی با آیپد خود از مشکلات احتمالی عکس می گیرند و با دیگر تکنسین ها از طریق ایمیل به مشورت می پردازند.

اسکی روی یخ

ورزش جایی است که هزارم ثانیه ها می توانند قهرمان را تعیین کنند. استفاده از بهترین ابزارهای تمرینی به معنی تفاوت میان مدال نقره و طلا هستند. هنگامی که بریدی فارل تصمیم گرفت تا پس از ۷ سال، بار دیگر به میدان رقابت های اسکی سرعت بر روی یخ باز گردد، مربی او هم تصمیم گرفت تا از آیپد برای تمرین دادن او استفاده کند.

این مربی با استفاده از اپلکیشن Dartfish Express از تمرینات بریدی تصویر برداری کرد و سپس با پخش آهسته و فریم به فریم آنها، تمام نقاط ضعف را به او گوشزد کرد. او توانست با استفاه از این اپلیکیشن زاویه هایی که باید ورزشکار در حین اسکی به بدنش بدهد را بر روی آیپد رسم کند و به بهترین شکل ممکن بریدی را برای مسابقات آماده سازد.

پیش از آیپد مربیان مجبور بودند برای مرور حرکات ورزشکاران همراه خود دوربین، لپتاپ و تعداد بسیاری سیم بیاورند تا بتوانند از پس همین کاری که امروزه به راحتی توسط یک آیپد انجام می شود، بر بیایند. ورزشکاران نیز برای اینکه فیلم های خود را در منزل مرور کنند، مجبور بودند یک گونی بزرگ از سی دی ها و نوار های ویدیویی با خود حمل کنند، اما اکنون مربی به راحتی ویدیوهای شان را از طریق آیپد با آنها به اشتراک می گذارد.

مسابقات اتومبیل رانی

مارک پست بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در مسابقات اتومبیل رانی صحرایی گذرانده. او قهرمان سال ۲۰۰۷ مسابقات Baja ۱۰۰۰ است و اکنون صاحب تیم Riviera Racing به حساب می آید. به گفته مارک مسابقات اتومبیل رانی صحرایی یک جنگ به تمام معنا است. به محض اینکه سوت شروع به صدا در می آید هزاران کیلومتر با تمام خطر های شان پیش روی هستند که باید در کمترین زمان ممکن پشت سر گذاشته شوند.

مارک توضیح می دهد که در هر مسابقه، تنها ماشین اصلی نیست که موفقیت را رقم می زند، بلکه برنده شدن نتیجه یک کار گروهی بزرگ است. در طول مسیر مسابقه، علاوه بر خودروی اصلی، چند خودروی دیگر و یک هواپیما راننده را مشایعت می کنند. خودروهای اضافی تجهیزات یدکی را به همراه دارند و هواپیماها اطلاعاتی را از وضعیت دیگر شرکت کننده ها در اختیار راننده قرار می دهند.

اکنون تمام این هماهنگی ها از طریق آیپد انجام می شود. راننده مسیر دقیق مسابقه را بر روی صفحه مشخص می کند و سپس تمام اطلاعات را در اختیار دارد. نقاطی که باید تعویض لاستیک انجام شود، مسیر های دسترسی به خودروهای کمکی، مکان های سوخت گیری و ... همگی از مواردی هستند که به کمک اپلیکیشن MotionX GPS HD منتقل و دریافت می شوند.

مارک می گوید نتیجه ماه ها آماده سازی خودرو ها و هفته ها تمرین، باید در مسابقه ای ۱۹ ساعته به اجرا گذاشته شود. این بدان معنا است که فرصتی برای زدن دکمه ریپلای و یا اجرای مجدد اپلیکیشن وجود ندارد؛ و دقیقا به همین خاطر است که آیپد با ثبات فوق العاده ش، بهترین گزینه برای آنها به حساب می آید.

جراحی کبد

دکتر ایتارو اندو ۲۵ سال است که به عنوان جراح مشغول به فعالیت است. تخصص دکتر اندو در زمینه کبد است؛ عضوی کلیدی که در هر دقیقه ۱.۵ لیتر خون از طریق آن جریان پیدا می کند. همین موضوع عمل جراحی کبد را بسیار دشوار و زمان بر می کند. دکتر ها از سخت افزار های ردیابی بسیار گران قیمت و نقشه های پرینت شده رگ ها در حین عمل استفاده و سعی می کنند تا بیمار را نجات دهند.

دکتر اندو با مشاهده فرآیند زمان گیر جراحی کبد تصمیم گرفت به کمک دوستانش در دانشگاه یوکوهاما، این شرایط را تغییر دهد. آن ها برای آیپد اپلیکیشنی تولید کردند که کلیه اطلاعات مورد نیازشان را به صورت سه بعدی به نمایش در می آورد. این اپلیکیشن با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده، پیچیده ترین رگ های کبد را که در حالت عادی قابل مشاهده نیستند، بر روی کبد بیمار نشان می دهد و برای پزشکان این امکان را فراهم می کند تا از پس پیچیده ترین شرایط با موفقیت بر بیاید. این اپلیکیشن همچنین با نشان دادن جریان خون و رگ های مهم، ریسک های احتمالی را در لحظه به پزشک گوش زد می کند.

صفحه اختصاصی اپل برای تاثیر آیپد بر مشاغل را می توانید در اینجا همراه با عکس ها و ویدیو های بیشتر مشاهده نمایید.

آیپد یا سایر تبلت ها زندگی روزمره شما را چگونه تحت تاثیر قرار داده اند؟


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی