فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


اگر قصد خرید یک تبلت خوب دارید و از نظر بودجه هم محدودیت ندارید، بهتر است در همان ابتدا، قید تبلت‌‌های کم کیفیت ارزان قیمت هفت اینچی را بزنید، زیرا هر چقدر خوب و با کیفیت باشند، نمی‌توانند جایگزین لپ‌تاپ شوند اما با صرف بودجه‌ای حدود یک میلیون و 800 هزار تا دو میلیون و 300 هزار تومان بدون شک می‌توانید صاحب وسیله‌ای شوید که می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ باشد.

تبلت هایی که قصد معرفی و مقایسه شان را داریم، جزو بهترین رایانه های لوحه ای بازار هستند. حتی بعضی از آنها به حدی خوب است که ممکن است پس از استفاده از آنها دیگر نتوانید با لپ تاپ های کلاسیک کار کنید.


سونی اکسپریا تبلت Z



همه تبلت های مورد مقایسه در اینجا جدید است و بیش از چند ماه از عمرشان نگذشته اما رایانه لوحه ای Sony Xperia Tablet Z از محبوبیت بیشتری برخوردار است. البته قیمت آن شاید تا چند ماه آینده تغییراتی داشته باشد. این تبلت یک صفحه نمایش کیفیت بالای 1 / 10 اینچی دارد که از نوع براویا با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی فول اچ دی است. علاوه بر این از یک درگاه کارتخوان میکرو SD، یک درگاه اتصال میکرو USB و خروجی تلویزیون MHL استفاده می کند. کیفیت دوربین های آن واقعا تاثیرگذار است. هر دو دوربین پشتی 1 / 8 و رویی 2 / 2 مگاپیکسلی کیفیتی بالاتر از دوربین تبلت های معمولی دیگر دارند. حالا که قیمت آن پایین آمده و سخت افزار آن نیز توان رقابت با مدل های جدید آیپد شرکت اپل را ندارد، می توان گفت از توانایی رقابت خوبی با تبلت های هم ردیف خود برخوردار است. عاملی که موجب برتری گجت های اندرویدی نسبت به آی.او.اس شده این است که ارزان تر از گجت های اپل هستند. البته اکسپریا Z ابتدای کار از این ویژگی برخوردار نبود. نقطه ضعف کم بودن فضای ذخیره داده آن ـ که 16 گیگابایت است ـ با گزینه امکان گسترش این فضا جبران شده است. با توجه به وزن سبک 495 گرمی آن که نسبت به بیشتر مدل های ده اینچی دیگر امتیازی برای آن محسوب می شود، ظاهری عالی دارد. با این که چند ماهی از به بازار آمدن آن گذشته است، هنگامی که در کنار یک تلویزیون یا تلفن همراه سونی قرار گیرد، به علت بهره بردن از قابلیت های اضافی و اتصال پذیری (مانند کنترل تلویزیون و تبلت از طریق گجت همنام دیگر) بهترین تبلت است. با آن که سخت افزار آن به روزترین و جدیدترین های بازار نیست، اما از کارایی خوبی برخوردار است و قیمت حدود یک میلیون و 800 هزار تومانی آن برای یک تبلت خوب ده اینچی قابل قبول است.

نکسوس 10 (سال 2013)

گرچه به بازار آمدن تبلت جدید Nexus 10 Google رسما اعلام نشده، اما پس از گذشت یک سال از عرضه نکسوس 10 اصلی ممکن است هر لحظه این مدل جدید نیز راهی بازار شود. بیشتر اطلاعاتی که ما از مشخصات آن داریم از طریق فروشگاه برنامک گوگل پلی به دست آورده ایم. برخلاف نکسوس 7 گوگل که شرکت ایسوس تولید کرده، تبلت نکسوس 10 را شرکت سامسونگ برای گوگل ساخته است. به طور قطع این دو مدل تفاوت های زیادی دارند. نکسوس 10 جدید اولین گجت اندرویدی بازار است که بر بستر سیستم عامل (OS) اندروید 4 / 4 ـ که پیشتر اسم رمز آن کیت کت بوده است ـ می تازد.

با آن که اعلام شده نکسوس 7 قابلیت ارتقا به اندروید کیت کت را دارد، نکسوس 10 برای کسانی ساخته شده که جدیدترین اندروید و نرم افزارهای آن را می خواهند. نکسوس 10 فعلی از صفحه نمایش ده اینچی با تفکیک پذیری بالا (حتی بیشتر از رزولوشن صفحه نمایش رتینای آیپد اپل) بهره برده و رزولوشن آن 2560 در 1600 پیکسل است.

انتظار داریم نکسوس 10 جدید پردازنده ای از نوع اسنپ دراگون 800 را به عنوان قلب تپنده در سینه داشته باشد، از 32 گیگابایت فضای ذخیره داده بهره برده و به صورتی غیرقابل باور، سه گیگابایت حافظه رم داشته باشد. این تبلت 58 گرم از آیپد ایر سنگین تر و قاب دور و باتری آن بزرگ تر است. قیمت تقریبی جهانی آن حداقل 349 یورو است و با وجود مزایای زیاد، بهترین تبلت بازار نیست.

 

سورفیس 2



مایکروسافت با ارائه تبلت Surface 2 خود تلاش کرده است بازار تبلت ها را قبضه کند، اما متاسفانه تمام تلاش های این شرکت، بی اثر بوده است. تبلت سورفیس 2 جایگزینی برای سورفیس RT اصلی مایکروسافت است. اندازه صفحه نمایش این تبلت 6 / 10 با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل و مترادف کلمه نه چندان جالب در زبان تبلت های ده اینچی است. فضای ذخیره داده 32 گیگابایتی و پایه کشویی را می توان از مزایای آن به حساب آورد. از مزایای دیگر آن می توان درگاه کارتخوان میکرو SD،200 گیگابایت فضای ذخیره ابری اسکای درایو و همچنین دسترسی به برنامک های Microsoft Office cloud برشمرد. اگر شما در پی خرید یک تبلت برای انجام کارهای جدی دفتری باشید، سورفیس 2 عالی است. همچنین از درگاه اتصال اندازه کامل USB 3.0 بهره می برد که در دنیای تبلت ها بی نظیر است.

مشکل کار این تبلت آنجاست که مایکروسافت آن را به عنوان یک جایگزین لپ تاپ و نه یک تبلت در نظر گرفته و آن را بر این اساس قیمت گذاری کرده که تصوری کاملا اشتباه است. RT فاقد قابلیت انجام همه وظایف ریموت (کنترل از راه دور) رایانه ای بوده و کمبود مطلق برنامک های آن به معنای نداشتن حق انتخاب شما در مقایسه با حق انتخاب بی نهایت کاربران iOS اپل و اندروید است. سورفیس 2 توان رقابت با آیپد ایر را ندارد و اگر شایعات درباره سخت افزار نکسوس 10 حقیقت داشته باشد، حتی امکان دارد اوضاع برای آن در بازار از این که هست بدتر شود. شما با خرید سورفیس 2 سخت افزار خوبی دریافت می کنید، اما تا وقتی نرم افزار برای آن به اندازه کافی وجود نداشته باشد، ارزش هزینه پنج میلیون و 400 هزار تومان را ندارد.

 

آیپد ایر


با در نظر گرفتن اختلاف قیمت نه چندان زیاد، آیپد مینی قدیمی با آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا و آیپد ایر16 گیگابایتی، عقلانی نیست شخصی پول بالای آیپد قدیمی بدهد. آیپد ایر دارد موفقیت های آیپد 2 را به همان شکل تکرار می کند. البته آیپد 3 و 4 نیز بهینه سازی های مکرری ارائه کرده اند، اما نتوانستند مانند آیپد 2 ـ که همه عوامل را بدرستی کنار هم گردآورده بود ـ بدرخشند. این تبلت از 16 تا 128 گیگابایت در دسترس است. با پردازنده 64 بیتی کارایی آن عالی است و عملکردی فوق العاده روان و سرعتی قابل توجه ارائه می کند که برخورداری حداکثر بهره از iOS 7 و قدرت رایانشی عالی را میسر می کند. صفحه نمایش 7 / 9 اینچی رتینای با رزولوشن (2048 در 1536 پیکسلی) آن مشابه آیپد 4 است. دور قابش ظریف تر شده و با وزن 469 گرم، به عنوان یک تبلت 10 اینچی در مقایسه با آیپد 4 با وزن 662 گرم و آیپد 1 با وزن 680 گرمی، کاربردش از همه راحت تر است. تنها عیبی که دارد این است که با ساختار عالی و قیمت گرانی که دارد (با توجه به ظرفیت فضای ذخیره از حدود یک میلیون و 900 هزار تا دو میلیون و 300 هزار) بدون استفاده از پوشش محافظ smart cover، کامل به نظر نمی رسد. / ضمیمه کلیک

روزنامه جام جم



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی