فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

 بهترین رایانه لوحی آندرویدی

تقاضا برای رایانه های لوحی روز به روز در حال افزایش است، تنوع رایانه های لوحی موجود در بازار نیزنشان می دهد که انتخاب های مختلفی برای کاربران وجود دارد.در این مطلب نکاتی ساده ولی کلیدی را برای انتخاب صحیح یک رایانه لوحی مطرح می کنیم.اگر از محصولات اپل صرف نظر کنیم، رقابت رایانه های لوحی بر اساس2 سیستم عامل آندروید و ویندوز در جریان است. محصولات مبتنی بر ویندوز دارای قیمت بالایی است ،در مقابل رایانه های لوحی آندرویدی دارای قیمت منطقی تری است.


اندازه :رایانه های لوحی آندرویدی دارای اندازه هایی بین ۵ تا ۱۱ اینچ است اما 2 سایز ۷ و ۱۰ اینچ طرفداران بیشتری دارد. رایانه های لوحی 7 اینچی به دلیل اندازه کوچک ، به راحتی قابل حمل است و اغلب برای کار با اینترنت و اسناد متنی استفاده می شود. به گزارش ایتنا،این رایانه های لوحی با توجه به مشخصات فنی خود قابلیت بازی و پخش فیلم را هم دارد و اگر اندازه صفحه نمایش یک عامل محدودکننده نباشد، تفاوتی بین آن ها و دیگر رایانه های لوحی از نظر کارآیی نیست. گروه رایانه های لوحی ۱۰ اینچی اندازه نمایشگر بزرگ تری دارد و به همین دلیل جابه جایی آن ها با محدودیت های بیشتری مواجه است اما گسترش محدوده صفحه نمایش باعث شده است تا کاربردهایی مانند تماشای فیلم، بازی و برخی کارهای گرافیکی روی آن ها بهتر انجام شود.بین این 2گروه دسته دیگری از رایانه های لوحی نیز وجود دارد که سایز آن‌ها ۸ اینچ است و ترکیبی از مزایا و معایب هر 2 گروه را به همراه دارد. اغلب کاربران حرفه ای که از رایانه های لوحی علاوه بر سرگرمی برای کار نیز استفاده می کنند، سایز 7 اینچ را ترجیح می دهند؛ در مقابل این گروه برای فعالیت هایی که احتیاج به وسعت دید دارد، از لپ تاپ یا دسکتاپ استفاده می کنند.

مشخصات فنی :توان پردازش و کار با رایانه لوحی به طور مستقیم به مشخصات آن وابسته است. رایانه های لوحی برای اجرای همزمان چند برنامه، محدودیت بیشتری نسبت به رایانه ها دارند و توان گرافیکی آن ها نیز هنوز ابتدایی و ساده است. در نتیجه در مقایسه با رایانه ها انتخاب مواردی مانندفرکانس، تعداد هسته های پردازشی، حافظه و فضای ذخیره سازی باید با توجه بیشتری انجام شود. با وجود این که مشخصات فنی کاملا با کاربرد دستگاه ارتباط دارد اما می توان توصیه هایی را فارغ از نام ها و مدل ها، برای انتخاب بهتر مطرح کرد. پردازنده هایی که دارای 2 یا چند هسته پردازشی هستند، می توانند کارآیی بهتری حین اجرای برنامه ها داشته باشند ضمن این که توان عملیاتی بالای یک گیگاهرتز نیز در سرعت دستگاه موثر است. پس می توان گفت برای اجرای اغلب برنامه های آندرویدی، یک پردازنده با 2 هسته پردازشی و فرکانس یک گیگاهرتز یا مدل های قوی تر مناسب است. بدیهی است که این موضوع به طور مستقیم روی قیمت تاثیرگذار خواهد بود. حافظه موقت یا رم در رایانه های لوحی مشخص می کند چه تعداد برنامه و با چه سرعتی می تواند اجرا شود. در آندروید برخی پردازش ها در زمینه سیستم عامل در حال اجراست و برخی دیگر نیز به صورت آماده منتظر فرمان می ماند تا با سرعت بیشتری اجرا شود. پس هر چقدر رم بالاتر باشد کارآیی دستگاه نیز بهتر خواهد بود.3 سطح حافظه در رایانه های لوحی رایج است که شامل ظرفیت های ۵۱۲ مگابایت، یک و 2 گیگابایت می شود. اغلب مدل های ارزان قیمت دارای ۵۱۲ مگابایت ظرفیت است که قسمتی از آن برای سیستم عامل و قسمت دیگر برای نرم افزارهاست. این ظرفیت اگرچه برای گوشی های همراه و کاربردهای ساده مانند مرور وب مناسب است اما محدودیت های بیشتری نسبت به دیگر ظرفیت ها دارد.حافظه های یک گیگابایتی برای اغلب نیازهای کاربران مناسب است و از طرف دیگر تاثیر زیادی روی افزایش قیمت دستگاه ندارد. حافظه های 2 گیگابایتی نیز برای رایانه های لوحی توصیه می شود که برنامه های سنگین مانند بازی ها را اجرا می کند. توجه داشته باشید این توصیه ها کاملا عمومی است و می تواند با توجه به نیاز افراد و کاربردی که رایانه های لوحی برای آن ها دارد ،متفاوت باشد.

ظرفیت ذخیره سازی :ظرفیت ذخیره سازی یکی از مواردی است که اغلب سازندگان از آن به عنوان یک ابزار توسعه بازار استفاده می کنند؛ به عنوان مثال برخی مدل ها دارای 8 گیگابایت ظرفیت است و مدل های دیگر با قیمت متفاوت اما با همان مشخصات فنی، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت ظرفیت دارد.رایانه لوحی می تواند2 فضا برای ذخیره سازی اطلاعات داشته باشد. ظرفیت درونی دستگاه از یک حافظه سریع تشکیل شده است و به همین دلیل قیمت بالایی دارد. نوع دیگر ذخیره سازی، روی کارت های حافظه انجام می شود که در مقایسه با حافظه درونی سرعت و قیمت پایین تری دارد و بنا به نیاز کاربر به صورت جداگانه انتخاب می شود.نکته مهم این است که تمام رایانه های لوحی از کارت حافظه پشتیبانی نمی کند و برخی از آن ها صرفا فضای درونی را در اختیار کاربر قرار می دهد.اگر رایانه لوحی با ظرفیت پایین به عنوان مثال ۸ گیگابایت انتخاب می کنید، لازم است که رایانه لوحی از کارت های حافظه مانند میکرو اس دی نیز پشتیبانی کند در غیر این صورت، در آینده با محدودیت های زیادی مواجه خواهید شد.

نمایشگر :درباره اندازه پنل که سایز دستگاه را مشخص می کند، صحبت کردیم اما کیفیت پنل یکی دیگر از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.اولین مورد در انتخاب نمایشگر وضوح آن است. در رایانه های لوحی 3 سایز مختلف برای صفحه نمایش بیشترین کاربرد را دارد. اندازه نخست که بیشتر در رایانه های لوحی ارزان قیمت استفاده می شود، ۴۸۰×۸۰۰ پیکسل است. این وضوح برای نمایش متن مناسب است اما برای محتوای گرافیکی مانند فیلم، عکس و بازی کیفیت پایینی دارد.وضوح متوسط که می توان به عنوان یک سطح قابل قبول برای نمایشگر رایانه های لوحی مطرح کرد، ۶۰۰×۱۰۲۴ پیکسل است. در این وضوح کیفیت تصاویر در سطح مطلوبی است و می توان تصاویر را با جزئیات بیشتری مشاهده کرد.رده سوم از وضوح تصویر که در رایانه های لوحی گران قیمت دیده می شود، ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل است. در این اندازه، تصاویر کیفیت بهتری دارد و جزئیات پیکسل ها مانند رنگ و نور به نمایش تصویر کمک می کند.به عنوان جمع‌بندی برای نمایشگر می توان گفت اگر بودجه محدودی دارید چاره ای جز انتخاب وضوح پایین نیست؛ اما اگر می توانید این بودجه را ارتقا دهید، رایانه لوحی انتخاب کنید که حداقل دارای وضوح ۶۰۰×۱۰۲۴ پیکسل باشد.یکی دیگر از مواردی که درباره نمایشگرها می توان گفت نوع پنل آن ها ست. برخی نمایشگرها از نوع LCD ساده است و برخی دیگر از نور LED برای پس زمینه استفاده می کند که علاوه بر افزایش کنتراست می تواند در افزایش عمر باتری نیز موثر باشد.پنل ها از فناوری های افزایش کیفیت تصویر مانند IPS نیز استفاده می کنند و به عنوان مثال وجود IPS نسل دوم می تواند تاثیر زیادی در مشاهده تصاویر داشته باشد.

طراحی:طراحی رایانه لوحی کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد. هر چقدر دستگاه سبک تر و باریک تر باشد ،ظرافت بیشتری به عنوان یک همراه حرفه ای دارد.

ارتباطات: رایانه های لوحی بدون قابلیت های ارتباطی تنها در حد سرگرمی باقی می ماند و کاربردهای حرفه ای خود را از دست می دهد. ارتباط با شبکه در این محصولات از طریق وایرلس برقرار می شود و تقریبا تمام مدل های موجود در بازار از وایرلس های سازگار با استاندارد n802.11 پشتیبانی می کند. این شیوه سرعت و پوشش بیشتری نسبت به استانداردهای قبلی دارد.اما موضوع مهم در دسترسی به اینترنت است. اگر رایانه لوحی را به عنوان کتابخوان و سرگرمی استفاده می کنید، به اینترنت نیاز چندانی نخواهید داشت اما اگر روی این موضوع به عنوان یکی از کاربردهای اصلی رایانه های لوحی حساب کرده اید، باید شیوه ارتباط با اینترنت را هم در میان گزینه های خود قرار دهید.برخی از رایانه های لوحی از سیم کارت پشتیبانی می کند و می توانید دسترسی به اینترنت در حین حرکت را تجربه کنید. در غیر این صورت استفاده اینترنت تنها محدود به مکان هایی خواهد شد که دارای پوشش وایرلس است.اینترنت از طریق سیم کارت نیز به 2 شیوه عرضه می شود؛ اپراتورهای همراه اول و ایرانسل از فناوری های نسل دوم پشتیبانی می کنند و اپراتور سوم نیز می تواند روی بستر 3G خدمات ارائه دهد با این حال هنوز پوشش منطقه ای گسترده ای ندارد. برخلاف شبکه وایرلس که در تمام مدل ها دیده می شود بلوتوث در رایانه های لوحی گستردگی کمتری دارد و در آن ها فراگیر نیست. یکی از راه حل هایی که برای حل دسترسی به اینترنت در رایانه های لوحی بدون سیم کارت وجود دارد، استفاده از مودم هایی است که از طریق درگاه میکرو USB به رایانه لوحی متصل می شود و می تواند اینترنت را دریافت کند. این مودم ها انواع گوناگونی دارد و سازگاری آن ها با رایانه‌های لوحی از مواردی است که ممکن است کارآیی آن ها را با مشکل مواجه کند. توصیه می شود این موضوع را به عنوان یک راه حل جانبی در نظر بگیرید؛ زیرا احتمال سازگار نبودن با دستگاه وجود دارد. مسیریاب نیز یکی دیگر از امکاناتی است که هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید.برخی رایانه های لوحی از GPS پشتیبانی می کند و اغلب مدل های ارزان قیمت فاقد این ویژگی است. البته تراشه هایی که برای GPS نیز استفاده می شود، دارای انواع مختلفی است و برخی از آن ها در ارتباط با ماهواره و حفظ آن مشکل دارد. این موضوع در رایانه های لوحی گران کمتر دیده می شود و تا زمانی که از دستگاه استفاده نکنید، پی به کارآیی GPS نخواهید برد. ارتباط رایانه لوحی با رایانه و دیگر تجهیزات دیجیتالی اغلب از طریق یک درگاه میکرو یو اس بی برقرار می شود. این درگاه ممکن است برای شارژ دستگاه نیز کارآیی داشته باشد. از طریق این پورت می توانید فایل ها را میان رایانه و رایانه لوحی جابه جا و آن را به دیگر لوازم جانبی متصل کنید. اغلب تمام رایانه های لوحی دارای یک درگاه میکرو یو اس بی است.

برند :اوضاع برندها در بازار رایانه های لوحی اندکی پیچیده است و انتخاب یک رایانه لوحی بر اساس برند با دشواری های خاص خود همراه است.محصولات برخی برندها که سابقه و اعتبار بیشتری در این گروه دارد، گران تر از دیگر برندها عرضه می شود و گاهی با وجود مشخصات فنی مشابه، کاربر تا 2 برابر قیمت را برای انتخاب یک برند معتبر باید هزینه کند. در حوزه برندها، برخی دارای اعتبار قابل قبولی است.دسته دوم رایانه های لوحی دارای نام هایی است که کمتر شناخته شده است ،این مدل ها با قیمت پایین تری به فروش می رسد اما هنگام انتخاب آن ها باید به مشخصات فنی توجه داشته باشید. یک پردازنده دوهسته ای امکان اجرای اغلب برنامه ها را تضمین می کند و وضوح تصویر بالای ۸۰۰ پیکسل نیز کیفیت مناسبی برای مشاهده فیلم و تصویر ایجاد می کند. نکته ای که درباره این برندها باید توجه داشت، نوع پشتیبانی و مدت زمان گارانتی است.دسته سوم رایانه های لوحی  است که کیفیت و کارآیی قدرتمندی ندارد اما قیمت پایین  آن ها، تمایل زیادی برای خرید ایجاد می کند.اگر ازرایانه لوحی در حد اجرای بازی های ساده و مطالعه فایل های پی دی اف انتظار دارید،این دسته رایانه‌های لوحی می تواند یک انتخاب موجه باشد.

منبع:khorasannews

نظرات (۱)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام ، وبلاگ فوق العاده ای دارید 

*** ** ****** ***** ****** *** ** *** ***** *** ** **** ** *** **** 

**** *

*** ****** ***** ** *** * ***** **** 

** *** *** *** *** * **** ** ***** *** ***** **** *** *** 

***** ***** ***** **** *** ***** *****

** **** **** ** **** ***** ******* ** 
********

********************************************

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی