فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


صفحه نمایش

وقتی کسی برای خرید فبلت اقدام می کند، حتما زمان زیادی از روز را سرگرم گشت?وگذار در فضای اینترنت است. اصلا عادلانه نیست که چنین زمان مهمی را با صفحه نمایش بی کیفیت یک فبلت ارزان قیمت تلف کنید. فبلت های خوب و بد راه خودشان را از همین جا جدا می کنند، یک صفحه نمایش خوب کیفیت بالایی دارد، دقت تصویر خوبی ارائه دهد و از تراکم پیکسلی ایده آلی بهره ببرد. در عوض فبلت های ارزان قیمت با صفحه نمایش هایی دارای تکنولوژی ساخت قدیمی و دقت تصویر پایین عرضه می شوند و تراکم پیکسلی شان به حدی است که می توان تعداد نقطه ها را در هر عکس با چشمان غیرمسلح شمرد. در حال حاضر فبلت هایی با دقت تصویر کمتر از ۱۲۸۰ در ۷۲۰ نقطه را جزو فبلت های ضعیف به حساب می آوریم و اگر تراکم پیکسلی آنها کمتر از ۳۰۰ppi باشد، باید از آنها فرار کنید. خرید صفحه نمایش های نوع TFT را هم توصیه نمی کنیم چون خیلی قدیمی و ارزان قیمت هستند.

وزن

در هر حالت اگرچه صفحه نمایش بزرگ آن برایتان کمی دردسر ایجاد می کند اما فبلت خوب، فبلتی است که حمل و نقل آن به جرثقیل نیاز نداشته باشد. اگر گلکسی نوت سوم را جدیدترین و بهترین وسیله موجود در بازار بدانیم، وزن ۱۶۸ گرمی آن می تواند به عنوان متر و معیار به حساب بیاید. با این خطکش اولترا Z سونی که ۲۱۲ گرم وزن دارد، یک وسیله بی ارزش است؟ مسلما نه اما امتیاز بخش جابجایی را مال خود نمی کند. در عوض Mega ۳/۶ با ۱۹۹ گرم وزن، شایسته تخفیف شناخته نمی شود چون در باقی موارد هم امتیاز منفی می گیرد.

باتری

صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت، پردازنده قوی و دوربین باکیفیت به اندازه کافی خوش اشتها هستند. آنها علاقه زیادی به مصرف باتری دارند و اگر دستگاه به باتری قوی مجهز نباشد، باید مدام یک پریز برق را با خودتان این طرف و آن طرف ببرید.

قابلیت های ارتباطی

دنیای تکنولوژی های امروز یعنی تعداد راه های بیشتر برای اتصال به اینترنت. یک فبلت خوب دستگاهی است که تعداد سیم کارت های بیشتری را پشتیبانی کند. این بیشتر یک آرزوست چون فبلت های رده بالا همچنان خودشان را در یک شیار سیم کارت محدود کرده اند و تنها یکی دو تلفن ارزان قیمت را با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت سراغ داریم. در مرحله بعدی به فبلتی نیاز داریم که علاوه بر سیم کارت های معمولی با سیم کارت های نسل سوم هم سازگار باشد. بهتر است کمی سخت گیرانه تر رفتار کنید و از فبلت جدیدتان توقع پشتیبانی از نسل چهارم را داشته باشید. به احتمال زیاد سال آینده همراه اول و ایرانسل سراغ سیم کارت های جدید نسل چهارم می روند و رایتل بالاخره خودش را با اشتیاق کاربران برای استفاده از نسل سوم هماهنگ می کند.

پردازنده

خیلی از تولیدکننده های تلفن همراه همچنان از پردازنده های دو هسته ای استفاده می کنند اما میان گوشی هایی که به اندروید مجهز هستند، استفاده از چهار هسته ای ها جا افتاده است. نوت سوم و اولترا Z با چهار هسته در این قسمت تاج پادشاهی را بر سر می گذارند و کمر پردازنده دو هسته ای محصولاتی مثل Mate از هوآوی یا گلکسی مگاهای سامسونگ همچنان زیر بار فشار ناشی از کار خم می شود.

حافظه موقت

جهان در سرعت ۲ گیگابایت متوقف شده است چون فعلا نیازی به ولخرجی نداریم. محصولی مثل اولترا Z با ۲ گیگابایت حافظه Ram، می تواند بسیار سریع باشد. سامسونگ در نوت سوم این مقدار را به ۳ گیگابایت افزایش داده است تا سرعت دستگاه به شکل محسوسی بالا برود اما در دستگاهی مثل مگا مقدار رم زیر ۲ گیگابایت است. همین مساله موجب شده گاهی مواقع به خصوص زمانی که یک بازی را اجرا کرده اید، شاهد پرش های تصویر باشیم.

بلوتوث

با تمام تفاسیر گرفتن یک فبلت کنار صورت تان همچنان خنده دار است. به همین دلیل سراغ فبلتی بروید که برایش هندزفری های بلوتوث دار عرضه شده است. می توانید یکی از آنها را به دستگاه تان متصل کنید و مکالمات تلفنی خودتان را در برخی مواقع مثل رانندگی یا خیابان از طریق آن انجام دهید.

راحتی استفاده و کیفیت ساخت

استفاده از پلاستیک در ساخت بدنه کاملا مرسوم است. تنها در خانواده Xperiaهای سونی شاهد حضور شیشه هستیم. قبل از اینکه از اولترا Z خوشتان بیاید باید بدانید استفاه از مواد اولیه شیشه باعث بالا رفتن وزن می شود. به همین دلیل سامسونگ در نوت سوم سلیقه به خرج داده است و از پوشش چرمی در بدنه پشتی بهره می برد. در فبلت های ارزان قیمت از این خبرها نیست و همیشه شاهد بدنه ای بی کیفیت، ضربه پذیر و مستعد در جذب اثر انگشت هستیم. اگر انگشت های بیش از حد باریکی دارید به کل بی خیال خرید فبلت ها شوید.

سیستم عامل

نوکیا روی لومیا ۱۳۲۰ یک ویندوزفون نصب کرده، اما این ترکیب همچنان تمام مشخصات یک تیم بازنده را حفظ کرده است تا اندروید همچنان تنها سیستم عامل قابل اتکا روی فبلت ها باشد. حالا که عمر اندروید قدیمی به سر رسیده است باید حواستان جمع باشد. فهرست گوشی های خوشبختی که به روزرسانی اندروید جدید را دریافت می کنند، از سوی تولیدکننده ها اعلام شده است. گلکسی نوت سوم جزو این گروه است و سونی مهربانانه تمام خانواده اکسپریا Z را خوشبخت اعلام کرده است. از خرید گوشی هایی که اندروید جدید را دریافت نمی کنند، خودداری کنید.

خوبها

سامسونگ

Galaxy Note ۳

سبک وزن است. به خوبی در دست جا می شود. از جدیدترین تکنولوژی ساخت بهره می برد. به خوبی توسط سازنده پشتیبانی نرم افزاری می شود. صفحه نمایش باکیفیتی دارد. قیمت آن منطقی شده است. لوازم جانبی کاملی دارد.

ندارد

ال.جی

حتی از نوت سوم هم سبک تر است. جدیدترین پردازنده اسنپ دراگون را همراه خود دارد. کیفیت صفحه نمایشش عالی است. دوربین باکیفیتی دارد. مجموعه صفحه نمایشش بدون رقیب است.

معمولا LG به اندازه بقیه تولیدکننده ها محصولاتش را تحویل نمی گیرد. انتقال دکمه های کنترل صدا به بدنه پشتی، خلاقانه اما کم کابرد است.

سونی

Xperia Z Ultra

طراحی دلربایی دارد. استفاده از شیشه حس اشرافی را ایجاد می کند. در برابر نفوذ آب مقاوم است. نسبت به بقیه رقبا صفحه نمایش بزرگ تری دارد. اندروید جدید را دریافت می کند.

کیفیت دوربین به اندازه G۲ خوب نیست. سنگین وزن است. وسایل جانبی زیادی برایش پیدا نمی کنید.

هوآوی

Ascend Mate

قیمت ارزان آن باعث می شود در گروه خوب ها قرار بگیرد. صفحه نمایش ۱/۶ اینچی اش به اندازه کافی بزرگ به نظر می رسد. از خدمات و پشتیبانی قابل قبولی در ایران بهره می برد.

در گروه سنگین وزن ها قرار می گیرد. پردازنده خیلی قدرتمندی ندارد. کیفیت صفحه نمایش آن متوسط است. از سیم?کارت نسل چهارم پشتیبانی نمی کند.

بدها

سامسونگ

Galaxy Mega ۶.۳

به دلیل شباهت های ظاهری بقیه مردم آن را با گلکسی S چهارم اشتباه می گیرند و تا وقتی خودتان اعتراف نکنید، کسی متوجه اشتباهش نمی شود.

همه چیز را در حد متوسط رو به پایین دارد و با وجود وزن زیاد بیش از اندازه گران قیمت است.

اچ.تی.سی

Butterfly

مثل بقیه محصولات HTC زیباست و از دور می درخشد.

فقط از دور می درخشد. HTC به تولید گوشی هایی علاقه دارد که خیلی زود به فراموشی سپرده می شوند. صفحه نمایش با کیفیت آن قاتل شارژ باتری است. هر بار شارژ آن به اندازه تمام سری کامل ارباب حلقه ها زمان می برد!

ایسوس

PadFone Infinity ۲

برای اولین بار می توانیم یک تبلت و یک تلفن همراه را کنار هم داشته باشیم. گوشی دستگاه به تنهایی جزو گردن کلفت های بازار است.

تبلت بدون حضور گوشی کارایی ندارد. گران است. خیلی گران است. تولیدکننده هنوز درباره انتشار اندروید تازه برای آن اطلاعیه ای منتشر نکرده است.

سونی

Xperia C

اولین فبلت ارزان قیمت خوشنام بازار است. شباهت زیادی به خانواده اکسپریا Z دارد. اندروید جدید را دریافت می کند. پردازنده چهار هسته ای آن امیدوارکننده است.

نمی توان از پردازنده چهار هسته ای گمنام آن انتظار زیادی داشت. دقت تصویر و تراکم پیکسلی صفحه نمایش بسیار پایین است. از حافظه داخلی ۴ گیگابایتی آن فقط ۲ گیگابایت قابل دسترس است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی