فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات



وقتی برای اولین بار یک فبلت را با آن صفحه نمایش بزرگ می بینید، کمی جا می خورید. خب که چی؟ بیشتر مردم می خواهند بدانند یک گوشی تلفن همراه چرا باید صفحه ای به این اندازه داشته باشد؟ بعضی ها ممکن است آن را با سینی چای مقایسه کنند و بگویند زیادی بزرگ به نظر می رسد...

دسته دیگری «فنی» به ماجرا نگاه می کنند و از خودشان می پرسند برای حمل و نقل چنین وسیله ای باید چه زحمت هایی را به جان بخرم؟ جیب های معمولی حتما جوابگو نخواهد بود. جابجا کردن وسیله در کیف یا کوله ای که هر روز با خودتان این طرف و آن طرف می برید، می تواند یک راه حل باشد که قبلا درباره لپ تاپ و بعدها تبلت جواب داده است، اما آیا می توانید با گوشی همراهتان هم این طور برخورد کنید؟ با همین توجیه ساده، خیلی ها فبلت ها را با آن صفحه نمایش های بزرگشان کنار می گذارند و از خیر آن می گذرند. تنها تعداد کمی هستند که از خودشان می پرسند این وسیله چگونه خواهد توانست نیازهای هر روزه ام را برطرف کند و به یاری ام بیاید؟ آنها این نکته مهم را هم در نظر می گیرند؛ اگر فبلت ها تا این اندازه غیرکاربردی هستند، چرا این همه مورد توجه قرار گرفته و پرفروش شده اند؟


فبلت دیگر چه صیغه ای است؟

تلفن های همراه را با صفحه نمایش های نهایتا ۵/۴ اینچی شان می شناسیم. از چند سال پیش وسایلی به اسم تبلت رونمایی شدند و مردم از آنها استفاده کردند. اندازه صفحه نمایش در تبلت ها ابتدا ۷ و ۱/۱۰ اینچ بود. کمی بعد با توجیه ساخت وسایل سریع تر و فروش بیشتر تولیدکننده ها سراغ ساخت تبلت های با اندازه ۷ اینچ رفتند. بین هر دو وسیله یک حفره بزرگ وجود دارد. وسایلی با اندازه صفحه نمایش ۵/۴ اینچی تا ۷اینچی را با چه اسمی صدا کنیم؟ چند تولیدکننده باهوش خیلی زود دست به کار شدند و وسیله ای ساختند که تمام قابلیت های گوشی تلفن همراه را داشته باشد؛ آنها اسم دستگاه جدیدشان را فبلت گذاشتند.

مشتری های فبلت چه کسانی هستند؟

حق با عموم مردم است. اگر یک تلفن همراه ۵ اینچی یا بزرگ تر را کنار صورتتان بگیرید و با آن حرف بزنید، صحنه خنده داری برای بقیه رقم می خورد. انگار بشقاب را کنار صورتتان بگیرید. با این حال برخی افراد نیاز دارند، هر یک ربع ساعت ایمیلشان را چک کنند، روی سایت های اینترنتی دنبال خبرهای تازه باشند و با دقت بیشتری صفحات PDF را مرور کنند. بیشتر این افراد مهندسان کامپیوتر، دانشجویان، اساتید دانشگاه و کارگزاران بورس هستند. یک صفحه نمایش بزرگ به آنها اجازه می دهد کنترل بیشتری روی صفحات اینترنت داشته باشند. در عین حال حمل و نقل یک تلفن همراه کنار تبلت برای آنها سخت و مشکل است. تکنولوژی راه حل ساده ای برای این افراد در نظر گرفته است: فبلت ها!

یک فبلت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در وهله اول باید تلفن همراه خوبی باشد و آنتن دهی آن در تمام شرایط کیفیت ایده آل خود را حفظ کند، شماره گیری و انجام مکالمه به سادگی انجام شود، باتری پرتوانش همیشه حاضر و آماده باشد و سیستم عامل آن دسترسی به جهان شگفت انگیز اپلیکیشن ها را امکان پذیر کند. چطور ممکن است این همه پول بابت خرید وسیله ای خرج کنیم که از رفع ابتدایی ترین نیازهای کاربرش عاجز باشد؟ ممکن است فبلت شما الهه زیبایی نباشد اما باید حتما از طراحی خوبی برخوردار باشد. وقتی دستگاهی به این ابعاد را جلوی چشم بگیرید کوچک ترین لغزش های تیم طراحی هم توی ذوق می زند. جنس پلاستیکی بدنه حسابی ناامیدکننده است و باعث می شود حس در دست داشتن یک وسیله ارزان قیمت را داشته باشید. فبلت به اندازه کافی بزرگ است و اگر تیم طراحی در انتخاب محل قرارگیری دکمه های کنترل صدا یا روشن و خاموش اشتباه کرده باشد، به مرور زمان حوصله تان سر می رود و حتی ممکن است فبلت گران قیمتتان از چشمتان بیفتد. به عنوان مثال می توانیم به Optimus VU اشاره کنیم که در موج اول هجوم فبلت ها به بازار با آن ملاقات کردیم. تیم طراحی شرکت LG با تمام ادعایی که داشت این وسیله را به شکل مربعی ساخته بود. می توانید تصور کنید همراه داشتن یک کاشی چقدر آزاردهنده است؟ در موج بعدی خوشبختانه فبلت ها به صورت مستطیلی ساخته شدند تا لااقل توی جیب جا شوند اما بیشترشان همچنان با پلاستیک ساخته می شوند.

۸ ویژگی یک فبلت ایده آل

فبلت ایده آل ما بهترین محصولی است که دنیای دیجیتال تا امروز به چشم دیده است. در عین حال که دارای بهترین صفحه نمایش است و درخشان ترین تصویر ممکن را ارائه می دهد، در مصرف باتری صرفه جویی می کند. پردازنده پرسرعتی دارد که تمام بازی های سنگین HD را به راحتی و بدون مکث اجرا می کند. دوربین باکیفیت آن هم در شب، هم در روز عکس های دقیق و شفافی می گیرد. حمل و نقل آن محتاج کوله پشتی نیست. عمر باتری آن برای یک هفته کافی است و... اگرچه چنین وسیله ای هنوز ساخته نشده است اما تولیدکننده ها می توانند از فبلت ایده آل ما الگو بگیرند و جهانی را از نگرانی خارج کنند.

۱. مثل گلکسی مگا صفحه نمایش ۳/۶ اینچی دارد و به صفحه True HD مشابه آنچه در G۲ می بینیم مجهز است. گوریلا گلس نسخه سومش شبیه آنچه در نوت سوم وجود دارد، در برابر خش مقاوم است.

۲. پردازنده آن از معماری جدید پردازنده های آیفون ۵S برخوردار است. حافظه موقت آن به حافظه ۳ گیگابایتی نوت سوم رفته است.

۳. به اندازه Ascend P۶ هوآوی ظریف و باریک است. بدنه اش مثل G Flex قابلیت خودترمیمی دارد.

۴. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن اگر چه دوربین ۵S را شکست می دهد اما همان کیفیت را ارائه می دهد. قابلیت عکاسی HDR ، ثبت تصاویر آهسته و عکاسی پانوراما دارد. می تواند فیلم های تمام HD بگیرد.

۵. شارژ کردن آن یک ساعت زمان می برد. در عوض می توانید ۳ روز تمام با آن بازی کنید. ۲ روز وبگردی کنید و تا یک هفته به انجام مکالمه بپردازید.

۶. در برابر نفوذ آب، ضربه و سرقت مقاوم است. اگر آن را گم کنید با پای خودش پیش شما برمی گردد.

۷. سفید است اما لوس به نظر نمی آید. مشکی است اما اثر انگشت جذب نمی کند. طلایی رنگ است اما فروشنده ها آن را به ۲ برابر قیمت نمی فروشند.

۸. اندروید فوق العاده به نظر می رسد اما اگر اپل بالاخره آیفونی با ابعاد بزرگ تر تولید می کرد، حتما وسیله موفقی از کار درمی آمد. قابلیت های بی رقیب iOS در ای پد ۷/۹ اینچی و ۷ اینچی به خوبی مشخص است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی