فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات



چه رایانه‌ای بیشتر به کار دانشجویان و دانش‌آموزان می‌آید؟ افرادی که دانش کافی از رایانه ندارند، اگر این چند نکته مهم را در نظر بگیرند، می‌توانند بهترین رایانه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی را انتخاب کنند.

بودجه شما چقدر است؟

خیلی شفاف با خود حساب و کتاب کنید چه مبلغی را می توانید برای خرید یا جمع کردن(assemble)  یک رایانه دسکتاپ یا همانPC  هزینه کنید. سپس با مطالعه ای جامع و متناسب با بودجه تان، بهترین قطعات و جدیدترین فناوری روز بازار را بخرید.

آیا شما واقعا به یک رایانه نو نیاز دارید؟

البته این نکته با نکته اول ارتباط مستقیم دارد. چه اشکالی دارد اگر می توانید با رایانه قدیمی تان از عهده تکالیف و درس و مشقتان برآیید، همین کار را بکنید و پول خود را نگهدارید. هرگز فکر نکنید چون بعضی از دوستان شما رایانه یا لپ تاپ های جدید خریده اند شما هم باید، یکی از آنها را تهیه کنید. حتی اگر پنج سال از عمر رایانه یا لپ تاپ شما گذشته باشد و هنوز قابل استفاده باشد، می توانید دست کم تا چند ترم تحصیلی با آن سر کنید. حس این کار این است که شما زمان بیشتری دارید تا فکر کنید در دوره تحصیل به چه رایانه یا لپ تاپی نیاز دارید. حتی در این فاصله می توانید رایانه و لپ تاپ جدید دوستانتان را نیز امتحان کنید و تصمیم بگیرید کدام یک برای شما بهتر است و آن را دوست دارید. در این مدت، تنها کار مهمی که نباید فراموش کنید، این است که از داده های ذخیره شده در دیسک سخت رایانه قدیمی تان مرتبا یک نسخه پشتیبان تهیه کنید که اگر خراب شد یا خواستید آن را عوض کنید، آن داده های ارزشمند پیشین را از دست ندهید.

دقیقا رایانه را برای چه مصارفی می خواهید؟

این نکته ای واقعا حیاتی است. ممکن است با توجه به رشته تحصیلی تان شما آن را برای طراحی گرافیکی یا برنامه نویسی به کار ببرید یا این که از آن فقط برای یادداشت برداری و ویرایش سندها استفاده کنید. فراموش نکنید همین نکته است که میزان قدرت و سرعت سخت افزار و گرانی و ارزانی قیمت رایانه را تعیین می کند؛ بنابراین پیش از تصمیم گیری، نیازهای خود را بدرستی بررسی کنید تا ببینید به چه سخت افزاری نیاز دارید.

چه وقت و در چه مکانی می خواهید از آن استفاده کنید؟

معمولا دانش آموزان لپ تاپ خود را تقریبا همه جا (در کلاس درس برای یادداشت برداری، در کتابخانه، در منزل دوستان، در کافی شاپ و...) همراه خود می برند. برخی دیگر نیز نوت بوک  خود را در منزل به عنوان رایانه خانگی نگهداشته و در کلاس و خارج از منزل از قلم و کاغذ استفاده می کنند. درک این نیاز به شما کمک می کند بین رایانه دسکتاپ یا لپ تاپ گزینه مطابق با نیاز واقعی خود را انتخاب کنید.

جمع کردن قطعات یا خریدن رایانه حاضر و آماده  انتخاب شما چیست؟

بیشتر اوقات خریدن و جمع کردن قطعات رایانه توسط خودتان می تواند موجب صرفه جویی در قیمت تمام شده آن بشود. البته باید پیکربندی قطعات رایانه با مطالعه و دقت انجام شود؛ زیرا در غیر این صورت ناسازگاری قطعه های سخت افزاری با هم، مشکلاتی را به وجود می آورد. این نکته را نیز هرگز فراموش نکنید؛ اگر انتخاب و پیکربندی سخت افزارها بدرستی صورت بگیرد، استفاده از رایانه ای که با دست خودتان ساخته اید لذت خاصی دارد.

رایانه برای چه کاری و با کدام قیمت؟

ما در اینجا سه نوع پیکر بندی رایانه PC را با سه قیمت متفاوت برای شما در نظر گرفته ایم. یک رایانه با پردازنده پنتیوم یا سلرون اینتل یا  AMD ارزان با دو گیگابایت حافظه رم و گرافیک  تعبیه شده درون خود پردازنده، می تواند در رفع نیاز شما برای ویرایش سندها، موزیک، عکس، فیلم و انجام برخی کارها کافی باشد. رایانه Core i3 دو هسته ای (dual-core)  با چهار گیگابایت رم و هسته گرافیکی اینتل نسبتا قدرتمند تعبیه شده نسل سوم و چهارم سری پردازنده های اینتل و متوسط AMD با گرافیک تعبیه شده سری 6 یا 7 رادئون برای مصارف عمومی و روزمره و انجام بازی های سبک گزینه خوبی است. دست آخر یک رایانه استخوان دار مجهز به پردازنده Core i5 نسل سوم و چهارم سری core اینتل (آیوی بریج و هزول) یا حتی چهار هسته ای  (quad-core)  نسل دوم (سندی بریج) سری Core i7 اینتل با شش تا هشت گیگابایت رم و کارت گرافیک مستقل می تواند از عهده اغلب کارهای گرافیکی، خلق محتوای رسانه ای (media-creation) و انجام بازی های متوسط و سنگین برآید. ما در اینجا پردازنده های اینتل را به این علت که در بین کاربران کشور ما از محبوبیت بیشتری برخوردار است در پیکربندی هر سه نوع رایانه درنظر گرفته ایم. با هم نگاهی به این سه پیکربندی رایانه ای می اندازیم:


نکته: ممکن است قیمت های قطعات در نقاط مختلف شهرها متفاوت باشد، بنابراین این قیمت ها تقریبی است و به علت این که ممکن است بین زمان نگارش و چاپ این مطلب یک یا دو هفته اختلاف زمان وجود داشته باشد، این امکان وجود دارد در این مدت فاصله زمانی قیمت های بازار دچار تغییر شود./ ضمیمه کلیک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی