فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


وقتی مجموعه موفقی را می بینیم، اغلب این جملات را می گوییم یا می شنویم: می بینی چقدر راحت پول در می یاره؟ بدون هیچ کاری، شیرین ماهی چند میلیون درآمد شه! بابا کاری نداره که، یه وبسایت داره و روزی هم یک ساعت زمان می ذاره، می دونی چقدر پول می گیره از هر تبلیغ؟ و جمله هایی از همین قبیل. اما در پس این سوالات چه می گذرد؟ آیا واقعا بدون زحمتی وبسایتی رشد کرده و به سوددهی رسیده است؟ این پرسش ها باعث می شود، بلافاصله پس از رشد و شهرت یک وبسایت، در فاصله زمانی کوتاهی ده ها وبسایت مشابه شکل بگیرد و همان کسب و کار را آغاز کنند؛ اما بیشتر آنها پس از مدتی ناپدید شده و خبری از آنها نیست. علتش این است که وبسایت کپی، برابر اصل نیست، قرار نیست هرکس آن کسب و کار را راه اندازی کرد موفق شود و به سود خوبی برسد.

موفقیت به موارد مختلفی بستگی دارد، که اولین آن، علاقه است. شخص علاقه مند بدون اراده، همه چیز را در راستای ایده خود می بیند. استیو جابز، موسس شرکت اپل، در این خصوص جمله زیبایی دارد: اگر خوشبختی را برای یک عمر می خواهید، کاری را که دوست دارید انجام دهید.

بعد از علاقه مندی، زمان اجرای یک ایده و نحوه اجرای آن بسیار اهمیت دارد، اگر سال ها پیش یک فروشگاه اینترنتی، روزی یک خرید داشت، آمار مناسبی بود، زیرا آن زمان کسی خرید اینترنتی نداشت. اما امروزه فروشگاه هایی در اینترنت فعال هستند که در روز صدها کالای ارزشمند معامله می کنند. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی قدیمی، رفتند و کسانی بازار را در دست گرفته​اند که در زمان مناسب ایده شان را اجرا کرده و آن را هم با نیاز و شرایط جامعه بخوبی پیاده سازی کرده اند.

ایده خوب و مناسب از لازمه های موفقیت یک کسب و کار اینترنتی است. برای رسیدن به یک ایده خوب و کارا، لازم است دقت زیادی داشته باشیم. بهترین ایده، آن است که تقاضای پنهان را پاسخ دهد، در صحبت های روزانه مردم دقت کنید، تک تک کلمه ها را ارزیابی کنید و ببینید چه چیز می خواهند، البته راه راحتی تری هم برای این کار وجود دارد، کافی است به کلمات حیف، اگر، ای کاش و مشابه آنها حساس باشید. معمولا بعد از این کلمات تقاضای پنهان مطرح می شود. «ای کاش در نزدیک خانه مان فروشگاه موبایل بود و این همه راه نمی رفتم»، این یک تقاضای پنهان است که بر مبنای آن فروشگاه های اینترنتی فروش محصولات دیجیتال شکل گرفتند. «حیف منوی رستوران را گم کردم، غذای خوبی دارد»، تقاضای پنهان دیگری است که مبنای شکل گیری سایت های سفارش غذا شدند. از امروز شروع کنید، به این لغات حساس باشید و پس از دریافت یک تقاضای پنهان، ایده ای در جهت رفع آن طراحی کنید. اما عجله نکنید، بلافاصله از خود سوال کنید، چرا قبل از من افراد دیگری سراغ این ایده نرفته اند؟» را تحقیق و چالش های موجود را ارزیابی کرده و بعد سراغ طرح کسب و کار بروید. وقتی ایمان آوردید و آینده ای زیبا برای آن دیدید، ادامه دهید.

راه دیگری که می تواند شما را به سمت و سوی یک ایده کارا هدایت کند، جستجو در غیر از فضای مجازی است، یادتان نرود، بسیاری از کسب و کارهایی که امروز می بینیم و در دنیای مجازی خوب عمل کرده اند، سال ها پیش وجود داشته و فعالیت داشته اند. پس دست به کار شوید و جستجو را شروع کنید، از گوگل بپرسید بهترین ایده های مجازی سال گذشته چه ایده هایی بوده اند؟ ایده ها را تک به تک ارزیابی کنید و آنهایی را که از نظرتان مناسب هستند انتخاب و درخصوص آنها با دیگران صحبت کنید، عکس العمل افراد را در برگه ای یادداشت کنید. در این مرحله دقیقا می خواهیم بدانیم ایده انتخاب شده جزو تقاضاهای پنهان جامعه است، یا خیر.

راه دیگری هم برای شروع یک کسب و کار متفاوت وجود دارد؛ با ارزیابی مجموعه های موجود از مشتریان آنها نقاط ضعف و قوت را سوال کنید، ایده ای طراحی کنید که نقاط ضعف آنها را نداشته و نقاط قوت را قوی تر و مطلوب تر داشته باشد.

نوشتن کی بود مانند گفتن؟

نکته پایانی این که: فقط و فقط در خصوص ایده صحبت نکنید، ایده را بنویسید، حتما این کار را بکنید، نوشتن ایده جادویی می کند که افراد موفق دنیا هرگز نوشتن را ترک نمی کنند. در زمان این کار تمام تمرکز شما بر موضوع خواهد بود، برای یک خط نوشتن را آغاز می کنید، اما صفحه ها راجع به ایده خود خواهید نوشت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی