فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات



حریم خصوصی و امنیت در شبکه های اجتماعی بسیار در هم تنیده و نزدیک هستند. برای مثال وقتی شما فرد غریبه ای را به عنوان دوست در شبکه های اجتماعی می پذیرید، علاوه بر حریم خصوصی، امنیت شما نیز به خطر می افتد...

همان طور که گفته شد ممکن است در یکسری دیالوگ، این دوست غریبه اطلاعاتی از شما به دست بیاورد و آدرس ایمیل شما را هم از طریق همین شبکه های اجتماعی داشته باشد. این فرد می تواند آدرس ایمیل شما را در صفحه اصلی ایمیل وارد کند و روی گزینه «فراموش کردن رمز عبور» کلیک کند. در این مرحله سیستم امنیتی ایمیل، پرسشی مانند نام معلم کلاس اول دبستان یا شغلی که دوست دارید یا... می پرسد. دوست غریبه با توجه به اطلاعاتی که از شما به دست آورده می تواند به این پرسش امنیتی پاسخ دهد و وارد ایمیل شما شود. به همین راحتی!

راه هایی برای حفظ امنیت در شبکه های اجتماعی

حفاظت از شبکه های اجتماعی که روی سیستم های پردازش ابری زندگی می کنند دشوارتر از شبکه های دیگر است. شبکه های اجتماعی علاوه بر امکان به اشتراک گذاری اطلاعات با دوستان و دنبال کنندگان، محیط مناسبی برای ویروس ها و حملات سایبری نیز هستند، بنابراین اگرچه شبکه های اجتماعی محلی برای سرگرمی است اما خطرناک هم است. نمی توان از انواع شبکه های اجتماعی پرهیز کرد تا امنیتمان حفظ شود، اما می توان مواظب بود. پس هشدارهای زیر را جدی بگیرید.

ورود و خروج از اکانت های آنلاین

رایانه ای که از آن استفاده می کنید، پسوردها و سایر جزییات حساب کاربری شما را ذخیره می کند. هر چند این مساله مزایایی دارد و لازم نیست هر بار برای ورود به شبکه اجتماعی ای که از آن استفاده می کنید نام کاربری، رمز عبور و سایر مشخصات مورد نیاز را وارد کنید، اما فراموش نکنید این موضوع مانند بازی با آتش خطرناک است. در ساده ترین نوع تجاوز به حریم شخصی، هر کسی می تواند پشت رایانه شما بنشیند و در محیط مجازی به جای شما فعالیت کند. در موارد پیشرفته تر هر کسی که رایانه شما را هک کند، به اکانت های شما نیز دسترسی دارد بنابراین بهتر است راحتی را کنار بگذارید و بعد از هر بار استفاده از شبکه های اجتماعی کاملا از آنها خارج شوید یا به اصطلاح Logout کنید.

پروکسی مناسب انتخاب کنید

۹۰ درصد شبکه های اجتماعی در ایران فیلتر هستند. به همین دلیل کاربران مجبورند چه درست و چه غلط دست به دامن سرویس های ارائه دهنده پروکسی شوند. بهتر است در انتخاب پروکسی خود دقت کنید. بیشتر نرم افزارهای رایگان که خدمات پروکسی ارائه می دهند امنیت پایینی دارند و معلوم نیست آی پی آدرس دستگاه شما به دست چه کسانی می رسد.

از ایمیل های مختلف استفاده کنید

ایمیل شما دم دستی ترین حریم شخصی شما و البته بااهمیت ترین آنها در اینترنت است. به همین دلیل بیشترین آمار حمله و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی مربوط به همین حساب کاربری می شود. بهتر است از بیش از یک آدرس ایمیل استفاده کنید. شما می توانید ایمیل های مختلفتان را برای کارهای مختلف دسته بندی کنید.

مراقب کرم های رایانه ای و تروجان ها باشید

به هر پیام و سرویسی که از سوی کاربران دیگر شبکه های اجتماعی به شما پیشنهاد می شود اعتماد نکنید. بعضی از خدمات شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها در دل خود، کرم ها و تروجان ها را نیز انتشار می دهند.

از رمز عبور روی دستگاه خود استفاده کنید

اگر از رمز عبور روی لپ تاپ یا تلفن همراه خود استفاده نمی کنید، مانند این است که خانه یا ماشین خود را بدون قفل کردن رها کنید. به این فکر کنید که گنجینه ای از اطلاعات شخصی خود را روی این دستگاه ها ذخیره کرده اید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی