فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات



وقتی در مورد شبکه های اجتماعی صحبت می شود معمولا مادر و پدرها اظهار نگرانی می کنند و چندان دل?خوشی ندارند که نوجوانشان هر شب پای اینترنت می نشیند و چرخی در این شبکه ها می زند...

بد نیست گاهی نیمه پر لیوان را نگاه کنیم. عضو شبکه های اجتماعی بودن و به?خصوص شبکه?هایی که رسمی هستند و در کشور به صورت قانونی فعالند برای نوجوانان فوایدی نیز دارد که به ۷ مورد آن اشاره می کنیم.

دور از چشم والدین و کنار آنها

در دوران نوجوانی، معمولا فرزندان دنبال راهی هستند تا از تحت نظر و نفوذ والدین بودن فرار کنند و دور از خانواده با دوستان خود وقت بگذرانند. آنها هویت خود را در گروه ها و چشم دوستانشان جستجو می کنند. شبکه اجتماعی چنین فضایی را برای آنها ایجاد می کند. نوجوانان می توانند در عین بودن در فضای امن خانه با دوستان خود وقت بگذرانند.

آینه ای برای دیدن خود

نوجوانان به ظاهر خود بسیار حساس اند و مرتب هویت خود را در نگاه دیگران جستجو می کنند. شبکه های اجتماعی مثل آینه ای بزرگ است که می تواند جوابگوی نیازهای آنها باشد. البته نباید فراموش کرد همیشه در این سایت ها خطراتی آنها را تهدید می کند. مثلا ممکن است طرف مقابلی که نوجوان با او ارتباط برقرار می کند به اندازه ای که به نظر می رسد خوب نباشد یا تعریف و تمجیدها واقعی نباشند ولی به هر حال می تواند تا حدی نوجوان را برای زندگی آینده و ورود به جامعه آماده کند. مخصوصا اگر نوجوان شخصیت خجالتی و گوشه گیر داشته باشد به کمک این شبکه ها برقراری ارتباط را تا حدی می آموزد.

فضایی برای آموختن

مسائلی که در شبکه های اجتماعی دیده می شود درواقع بازتابی از حقایق جامعه است. به همین دلیل شاید بتوان گفت این شبکه ها به گونه ای می توانند آگاه کننده و تربیت کننده نوجوانان باشند. البته حقایقی که در شبکه های اجتماعی بیان می شود همیشه دلنشین و زیبا نیست ولی به هر حال به رشد ذهنی و روانی نوجوان کمک می کند.

درمانگر پنهان

یکی از انتقادهایی که به شبکه های اجتماعی می شود این است که دوستان بیش ازحد نسبت هم مثبت نگر و تاییدگر هستند اما حتی با وجود این مشخصه همیشه مقایسه پیش می آید و انتقادهای ضدونقیض هم وجود دارد. گاهی نوجوان با نظراتی مواجه می شود که حقیقت دارند گرچه مطابق میل او نیستند. درواقع گاهی شبکه های اجتماعی همانند یک درمانگر عمل می کنند. هرچند ابتدا نظرات را نهی می کنیم و نادیده می گیریم ولی اثر خود را خواهند گذاشت.

فاصله گرفتن از ایده آل طلبی

نوجوانان در شبکه های اجتماعی بیشتر با عکس سروکار دارند. آنها به مرور می آموزند عکس هایشان را تغییر دهند و دستکاری کنند. همین موضوع باعث می شود بیاموزند با آنچه به آن در روان شناسی اصطلاحا «من ایده آل» می گوییم نیز می توان بازی کرد. همین موضوع کمک می کند از رسیدن به ایده آل مطلق دست بردارند و دنبال پیروزی در هر شرایطی نباشند.

آماده شدن برای زندگی

در عصر حاضر همه چیز وابسته به اینترنت و ارتباط های این گونه است. عضویت در شبکه های اجتماعی شاید پله ای برای موفقیت در این زمینه باشد. بررسی ها نشان داده بهترین شبکه های کاریابی در حال حاضر Viadeo و Linkedin است. البته باید به نوجوان آموخت گرچه در شبکه های اجتماعی می توان تا حدی پایه و اساس کار را آموخت اما بازار کار واقعی بیرون است و نباید خود را تماما با این شبکه ها سرگرم کرد بلکه موفقیت به تجربه نیاز دارد که جز با کار کردن کنار مردم و در جامعه حاصل نمی شود.

برقراری ارتباطات جدید

نباید منکر این مساله شد که نوجوانان در این شبکه ها با افراد جدیدی آشنا می شوند و در زندگی واقعی با آنها ملاقات می کنند. آنها حتی می توانند با افرادی که فراسوی مرزها زندگی می کنند ارتباط داشته باشند و اطلاعات کسب کنند. ارتباطی که شاید با تلفن یا نامه چندان میسر نباشد.

هفته نامه زندگی مثبت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی