فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


با وجود انواع گوشی های بسیار خوب و کارآمد که البته همه شبیه یکدیگر هستند، دیدن یک گوشی واقعا انقلابی بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد. ال جی که در سال های اخیر بسیار تلاش کرده است تا خود را به صدر رقابت گوشی های هوشمند برساند، این بار با معرفی و عرضه G Flex همه نگاه ها را به سمت خود جذب کرده است. این گوشی هوشمند، صفحه نمایش و باتری قابل انعطاف دارد و قاب پشت آن کاملا منحصربه فرد است.

ال جی G Flex، از بالا به پایین بدنه خمیده دارد و این را از نام آن نیز می توان تشخیص داد. البته تصور نکنید که می توانید همچون لاستیک آن را خم یا تا کنید اما انعطاف خوبی دارد و با خم کردن گوشی هیچ اشکالی در نمایشگر، شیشه صفحه نمایش یا خود بدنه ایجاد نمی شود. حتی باتری و مادربورد آن نیز خم می شوند. این مساله برای کاربران حتما بسیار هیجان خواهد داشت. با این گوشی می توانید به دوستان خود فخرفروشی کنید و قابلیت انعطاف آن را به رخ همه بکشید.

ال جی برای تولید این هوشمند زیبا و انقلابی، صفحه نمایش پلاستیکی OLED به نام POLED طراحی کرده است. انقلاب دیگر این کمپانی کره ای، باتری لیتیوم پلیمر گوشی است که آن هم قابلیت انعطاف دارد. علیرغم شکل عجیب و ضخامت ۸.۷ میلی متری، باتری این دستگاه از نوع ۳۵۰۰ میلی آمپرساعتی است.

صفحه نمایش این گوشی ۶ اینچ است و به طور معمولی نیز خمیدگی دارد. رزولوشن این نمایشگر ۷۲۰p است و ۲۴۵ پیکسل در هر اینچ تراکم تصویر دارد. شاید بتوان تقصیر این کیفیت پایین را گردن فناوری جدید نمایشگر پلاستیکی آن انداخت.

البته صفحه نمایش و باتری خمیده را در دیگر فناوری های پوشیدنی همچون ساعت های هوشمند دیده بودیم اما در موبایل، نه به این صورت. جذابیت دیگر این بدنه این است که اگر خراشیده بشود، خودش را ترمیم می کند. این دیگر واقعا عجیب و جالب است. این فناوری دوست داشتنی به کابوس خش برداشتن قاب پشت گوشی ها پایان داده است و دیگر پس از مدت ها استفاده شاهد از ریخت افتادن گوشی نخواهیم بود.

از نظر مشخصات باید بگوییم گوشی هوشمند G Flex، نسخه فبلتی ال جی G۲ است که پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۰، دوربین ۱۳ مگاپیکسل، رابط کاربری اوپتیموس و قابلیت به روز شده انجام چند کار هم زمان دارد. فبلت هایی همچون Optimus G Pro یا ال جی Vu ۳ کمی کوچک و قدیمی شده بودند و لازم بود که دیگر ال جی آستین بالا بزند و یک فبلت به روز، زیبا و کارآمد روانه بازار کند.

ال جی G Flex، بیشتر از اینکه خودش در بازار جهانی دوام داشته باشد، نامش باقی خواهد ماند. یعنی در سال های آینده وقتی فناوری موبایل های خمیده با باتری های قابل انعطاف و بدنه ای که خودشان را ترمیم می کنند، زیاد شد همه به یاد Flex که در سال ۲۰۱۳ میلادی عرضه شده بود خواهند افتاد.

داخل جعبه G Flex ال جی

داخل جعبه ال جی G Flex همان لوازمی را پیدا خواهید کرد که در جعبه ال جی G۲ بود: یک شارژر کامپکت، یک کابل یواس بی و هدست یکپارچه. هدست این موبایل، دو گوشی، کابل ساده و سه کلید کنترلی دارد.

نگاه ۳۶۰ درجه به ال جی G Flex

این گوشی هوشمند، ۱۶۰.۵۸.۶۸.۷ میلی متر اندازه دارد که برای یک فبلت ۶ اینچی بسیار خوب به نظر می رسد. وزن آن نیز ۱۷۷ گرم است که در مقایسه با هم ردیف های خود سبک است.

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی گوشی هوشمند G Flex بسیار مشابه طراحی ال جی G۲ با کمی خمیدگی است. البته این گوشی بزرگ تر از G۲ است اما خمیدگی بدنه باعث شده است تا راحت در دست بنشیند. این گوشی در جیب های بزرگ جا می شود و حتی می توانید به راحتی با آن بنشینید زیرا انعطاف پذیر است و مشکلی پیش نمی آید.

در اطراف صفحه نمایش، حاشیه بسیار باریکی تعبیه شده است و در بالای آن فقط یک سوکت هدفون و لوگوی ال جی را می توان مشاهده کرد. ال جی بنا بر سیاست های خود، از کلیدهای مجازی بازگشت، خانه و منو استفاده کرده است.

در بالای صفحه نمایش، دوربین دوم ۲.۱ مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰p وجود دارد که برای تماس ها و چت های تصویری است. در کنار آن، حسگرهای مجاورت و نوری نیز وجود دارند.

در پشت گوشی، کلیدهای کنترل صدا و پاور در زیر لنز دوربین قرار دارند. پوشش بدنه قاب پشت موبایل، همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم از موادی است که می تواند هر نوع خراشیدگی روی خود را ترمیم کند. به این مفهوم که دیگر به خرید قاب محافظ نیازی ندارید. قاب پشت G Flex از نظر براق بودن به نمونه کوچک تر خود یعنی ال جی G۲ شباهتی ندارد.

کلید پاور با لامپ های LED آبی رنگ پوشیده شده اند که همچون لامپ RGB موجود در بالای صفحه نمایش، رویدادهای گوشی را هشدار می دهد.

در اطراف کلیدهای کنترل صدا، پاور و دوربین خط باریکی از مربع های کوچک وجود دارد که یکی از آنها ال ای دی و بقیه اینفرارد هستند. این مکان ها برای قرار دادن حسگرهای اینفرارد بسیار نامعمول به نظر می رسند اما بسیار بهتر از این است که در بالای نمایشگر قرار داده شوند.

دوربینی که در عقب قرار دارد، ۱۳ مگاپیکسل با لنز f/۲.۴ است و توانایی ضبط ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را دارد. برخلاف دوربین ال جی G۲، این گوشی لرزش گیر نوری ندارد. از دیگر کمبودهای آن باید به بلندگو اشاره کرد.

در زیر این فبلت، پورت میکرویواس بی ۲.۰ با قابلیت SlimPort وجود دارد. به این مفهوم که می توان از آن به عنوان خروجی تلویزیون و هاست یواس بی با آداپتور مناسب استفاده کرد. سوکت صوتی در پایین گوشی است. میکروفون نیز در آنجا قرار دارد. البته باید بدانید میکروفون دومی نیز در بالا و کنار گوشی تعبیه شده است.

سمت چپ و راست این فبلت هیچ نوع کلید یا پورتی ندارد. ال جی همه کنترل ها را به پشت گوشی برده است. فقط پورت میکرویواس بی را می توانید در سمت چپ پیدا کنید. برای استفاده از آن نیز باید از سوزن خروج استفاده کنید تا باز شود.

در زیر قاب پشت، یک باتری انعطاف پذیر گذاشته شده است که از نوع Li Po است و ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. البته این باتری قابل جابه جایی یا تعویض نیست.

همان طور که از نام گوشی پیدا است، G Flex واقعا قابل انعطاف است. می توانید این گوشی را پشت ورو روی سطح صاف قرار دهید و آن را به پایین فشار دهید تا صاف شود. این کار به نمایشگر، قاب یا باتری هیچ آسیبی نمی رساند. این کار هم فقط برای سرگرمی و غافلگیر کردن دوستان جذابیت دارد.

البته، خمیدگی بدنه بسیار ارگونومیک است و انگشتان کاربر به جای فشار کلیدهای صاف در یک ردیف، از کلیدهای خمیده استفاده می کنند. به راحتی نیز در جیب کت یا شلوار قرار می گیرد. خمیده بودن گوشی مزیت دیگری نیز دارد و آن اینکه، صفحه نمایش را از قرار گرفتن روی سطح صاف محافظت می کند و شیشه آن هیچ خراشی بر نمی دارد.

صفحه نمایش

نمایشگر ال جی G Flex، نوع جدیدی از OLED است که از پلاستیک ساخته شده است. در OLEDهای معمولی دیودهای نوری در یک صفحه صاف شیشه ای قرار گرفته بوند اما ال جی با استفاده از پلاستیک به جای شیشه، باعث شده است تا نمایشگر جدیدترین گوشی هوشمندش قابلیت انعطاف داشته باشد.

این صفحه نمایش، ۶ اینچ اندازه دارد اما رزولوشن آن به اندازه بزرگی اش خوب نیست. وضوح این صفحه پلاستیکی فقط ۷۲۰p است و فقط ۲۴۵ پیکسل در هر اینچ تراکم دارد. البته، ماتریکس کامل RGB به جای PenTile دارد که بسیار کمک کننده است.

البته باید اعتراف کنیم رابط کاربری و عکس های نمایشگر نویز دارند. صفحه نمایش در انعکاس نورهای خود کمی مشکل دارد که باعث می شود تصاویر کمی نویزدار دیده شوند. البته تراکم تصویر نسبتا خوب آن باعث شده است تا این ایراد تا حد بسیاری پوشیده شود و خیلی آزار دهنده نباشد. اما وقتی این ایراد را ببینید، دیگر آن را همه جا خواهید دید و نظرتان به آن جلب خواهد شد.

کیفیت عکس ها در رابط کاربری G Flex را می توان به کیفیت N۸ نوکیا تشبیه کرد.

عمر باتری

ال جی G Flex، باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و با اینکه ضخامت آن ۸.۷ اینچ است، اما به راحتی خم می شود و مشکلی هم در کارکرد آن به وجود نمی آید. میزان شارژدهی این باتری ۹۷ ساعت است و می توانید با یک بار شارژ، دو تا سه روز استفاده معمولی از آن داشته باشید.

اگر به طور دایم از اینترنت استفاده کنید، عمر باتری به ۹.۵ساعت کاهش پیدا می کند.

بنچ مارک

گوشی هوشمند و انقلابی ال جی G Flex، تراشه اسنپ دراگون ۸۰۰ در خود دارد. پردازنده آن چهارهسته Krait ۴۰۰ دارد که با سرعت ۲.۲۷ گیگاهرتز کار می کنند. پردازنده گرافیکی گوشی نیز از نوع Adreno ۳۳۰ است و دو گیگابایت رم دارد.

با تست تک هسته ای G Flex متوجه می شویم که این گوشی مشابه برادر بزرگ تر خود یعنی G۲ و البته شبیه فبلت گلکسی نوت ۳ سامسونگ است.

Linpack نیز هر چهار هسته Krait ۴۰۰ دستگاه را تست کرده و G Flex بار دیگر سربلند از آزمایش بیرون آمده است. GeekBench ۳ نیز کارکرد و قدرت پردازنده و حافظه گوشی را برابر با G۲ اعلام کرده است. البته آن را در ردیف پایین تر از پرچمداران سونی و سامسونگ طبقه بندی کرده است.

AnTuTu نیز عملکرد کلی گوشی را مورد بررسی قرار داده است و نتیجه آن، قرار گرفتن ال جی G Flex در صدر جدول است. این فبلت در این زمینه در ردیف بالاتر از گلکسی نوت ۳ سامسونگ و G۲ خود ال جی قرار گرفته است.

پردازنده گرافیکی Adreno ۳۳۰ این گوشی نیز مورد بررسی و مقایسه با دیگر فبلت ها قرار گرفته است. به دلیل داشتن کیفیت ۷۲۰p، بسیار بهتر از دیگر گوشی ها با اسنپ دراگون ۸۰۰ و کیفین نمایشگر ۱۰۸۰p کار می کند.

ال جی G Flex نیز همچون دیگر اعضای گروه S۸۰۰ عملکرد سریع دارد. به لطف پایین بودن رزولوشن صفحه نمایش، این گوشی سریع تر از دیگر هم ردیف های خود است.

دوربین ۱۳ مگاپیکسل

دوربین اصلی گوشی هوشمند ال جی G Flex، حسگر ۱۳ مگاپیکسل و رزولوشن بسیار بالای ۴۱۶۰۳۱۲۰ پیکسل دارد. این دوربین قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را دارد. همچنین، دوربین دیگری نیز در جلوی گوشی قرار دارد که حسگر آن ۲.۱ مگاپیکسل است و با کیفیت ۱۰۸۰p تصویربرداری می کند.

رابط کاربری دوربین همچون رابط ال جی G۲ است. نواری در سمت راست نمایشگر وجود دارد که گزینه های سوئیچ بین حالت عکاسی و فیلم برداری، شاتر مجازی دوربین و شورت کات گالری عکس ها را در اختیار کاربر قرار می دهد. نوار دیگری نیز در سمت چپ قرار دارد که چهار کلید میان بر دارد.

میان بر اول برای خاموش، روشن یا حالت اتوماتیک فلاش دوربین است. کلید دوم برای سوئیچ بین دوربین جلو و عقل دوربین است. کلید سوم برای دسترسی به حالت های مختلف عکاسی دوربین تعبیه شده است و آخرین گزینه نیز، منوی تنظیمات دوربین است.

کاربر می تواند بین ۱۲ حالت مختلف عکاسی همچون نرمال، Shot and Clear (پاک کردن گزینه های اضافه عکس)، HDR، پانوراما، VR پانوراما، Beauty shot، عکاسی دوگانه، عکاسی در شب، ورزشی، Time Catch و حالت اتوماتیک یکی را به دلخواه انتخاب کند.

کیفیت عکس های دوربین ۱۳ مگاپیکسل G Flex خوب هستند و می توان همه جزئیات تصویر را به خوبی در آن دید.

فیلم برداری

ال جی G Flex، همان طور که اشاره کردیم قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰p با دو سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه دارد. ویدئوها در فرمت MP۴ ضبط و ذخیره می شوند. کیفیت صدای تصاویر نیز ۹۶ کیلوبایت در ثانیه است و نرخ سمپلینگ صدا نیز ۴۸ کیلوهرتز است.

در حالت فیلم برداری دوربین گزینه های جالبی وجود دارد که از جمله می توان به حالت های نرمال، ضبط دوگانه، افکت زنده و ردیابی زوم اشاره کرد. ال جی G Flex می تواند با کیفیت ۷۲۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه نیز با هر دو دوربین خود فیلم برداری کند که به آن فیلم برداری دوگانه می گویند. این تصاویر همچون زمانی که تماس تصویری دریافت می کنید یک صورت پنجره کوچکی در پایین صفحه نمایش داده می شود. با کلیک روی پنجره کوچک، می توانید صفحه آن دوربین را بزرگ کنید.

کیفیت فیلم برداری

ال جی G Flex با کیفیت عالی فیلم می گیرد و همه جزئیات تصویر به خوبی نمایش داده می شوند. دوربین آن را می توان با گلکسی اس ۴ سامسونگ مقایسه کرد که حتی در محیط های کم نور نیز با کمترین نویز ممکن تصاویر را ضبط می کند.

کلام آخر

صرف نظر از طراحی انقلابی و متفاوتی که ال جی G Flex دارد، این فبلت کارکرد و قابلیت های بسیار خوبی نیز دارد که دوستداران گوشی های بزرگ را به سمت خود جذب می کند. البته نباید از این مساله غافل شد که طراحی و فرم باتری این گوشی واقعا منحصربه فرد است و هیچ گوشی دیگری را یارای مقابله با آن نیست.

ال جی، از رقبای خود همچون سامسونگ پیشی گرفته است و G Flex را با مشخصات عالی روانه بازار کرده است. این در حالی است که سامسونگ پیش از او، Galaxy Round را معرفی کرده بود. این دو شرکت کره ای در رقابت با یکدیگر دو گوشی منعطف و خمیده ارایه کرده اند تا پیشگام این صنعت باشند اما این مشکل نیز وجود دارد که هر کدام به دیگری بگوید: «هی رفیق! خمیدگی تو درست نیست» و به یکدیگر طعنه بزنند. احتمالا همان طور که می دانید، خمیدگی گوشی سامسونگ از چپ به راست و خمیدگی گوشی ال جی از بالا به پایین است. گوشی ال جی برای تماشای فیلم و گوشی سامسونگ برای استفاده راحت از رابط کاربری مناسب هستند.

باید یادآوری کنیم، گوشی هوشمند ال جی G Flex، قابلیت ارتقا حافظه و لرزش گیر نوری برای دوربین ندارد. رزولوشن تصویر صفحه نمایش آن نیز پایین است. نمایشگر ۶ اینچ با وضوح ۷۲۰p به هیچ عنوان راضی کننده و قابل قبول نیست. خمیدگی گوشی نیز در واکنش پذیری گوشی و رابط کاربری تاثیری نداشته و تفاوتی ایجاد نکرده است.

اما جذابیت هایی همچون صفحه نمایش و باتری قابل انعطاف و بدنه ای که خودش هر نوع خراشیدگی را از بین می برد و ترمیم می کند، ال جی G Flex را در ردیف یکی از گوشی های خواستنی دنیا قرار داده است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی