فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


اگر در فکر خرید یک گوشی هوشمند هستید، در حال حاضر بهترین زمان برای این خرید است. چرا که تولیدکنندگان مختلف، گوشی های هوشمند جدیدی را با امکانات جدید و خارق العاده ای وارد بازار کرده اند، البته در این میان می توان گوشی های هوشمند را هم دید که از سال گذشته وارد بازار شده و با استقبال خوبی هم روبه رو شده اند.

سایت بیزنس اینسایدر (businessinsider) در گزارشی بهترین گوشی های هوشمند حال حاضر بازار را معرفی کرده است. رتبه بندی این وب سایت براساس فاکتورهای مختلف چون طراحی، ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری، انتخاب محتوا، در دسترس بودن این محصول برای اپراتورهای مختلف و قیمت دستگاه است. همچنین در این رتبه بندی اسمارت فون هایی بررسی شده اند که در بازار آمریکا برای فروش در دسترس قرار دارند. هرچند این لیست گوشی های هوشمندی را که در بازار آمریکا به فروش می رسند مورد بررسی قرار داده، اما اکثر این گوشی ها در بازار خاورمیانه و ایران نیز به فروش می رسند.

۱ iPhone ۵S

مانند اکثر رده بندی های نسخه پنجم گوشی های آی فون در این رده بندی رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در این گوشی از پردازنده ۶۴ بیتی A۷، سنسور اثر انگشت خوان استفاده شده است. علاوه بر تراشه اصلی A۷ یک تراشه پردازش حرکت نیز به آی فون ۵S اضافه شده که M۷ نام دارد. این تراشه برای پردازش اطلاعات حرکتی، شتاب سنج، ژیروسکوپ و قطب نما کاربرد دارد. نرم افزارنویسان نیز با استفاده از واسط نرم افزارنویسی CoreMotion می توانند از قابلیت های آن استفاده کنند.با آی فون ۵S می توان ۱۰ ساعت وب گردی کرد، آن هم از طریق شبکه مخابراتی نسل چهارم. باتری این مدل از آی فون برای بیش از ۲۵۰ ساعت استندبای گوشی کافی است. دلیل ارتقای طول عمر باتری نیز وجود پردازنده M۷ است. در آی فون ۵S از دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده شده که البته سنسور آن ۱۵ درصد بزرگ تر شده است. لنز دوربین پنج عنصری است و دریچه دیافراگم آن F/۲.۲ است؛ بنابراین عکس هایی که در نور کم گرفته می شوند، کیفیت بالاتری داشته و از نویز کمتری برخوردار هستند، چرا که پیکسل ها بزرگ تر هستند.

۲ HTC One /M۸

این تلفن اوایل فروردین ماه سال جاری در نیویورک معرفی شد. این تلفن هوشمند مجهز به بدنه ای تمام آلومینیومی است که نسبت به نسل اول زیباتر شده است. در واقع M۸ از نسل اول HTC One کمی بلندتر شده و طراحی زیباتری دارد. همچنین بدنه آن دارای انحنای بیشتری است. از دیگر ویژگی های آن می توان به دو دوربین در پشت دستگاه، دو اسپیکر استریو در جلو، نمایشگر ۵ اینچ با تراکم ۴۴۰ پیکسل بر اینچ، حافظه رم دو گیگابایتی و پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۱ کوالکام اشاره کرد. همچنین برخلاف مدل قبلی HTC One یک درگاه microSD در آن تعبیه شده است.

اچ تی سی به عمر باتری پرچمدار جدید توجه ویژه ای داشته است. این تلفن مجهز به یک باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت است. تایوانی ها مدعی شده اند که نسبت به نسخه قبلی وان، ۴۰ درصد عمر باتری را افزایش داده اند. همچنین قابلیت جدیدی در آن تعبیه شده که هنگام کمبود شارژ باتری، تلفن شما را به قابلیت های اصلی و کلیدی محدود می کند تا بتوانید پیش از شارژ مجدد دستگاه از آن به خوبی بهره ببرید.

۳ Google Nexus ۵

این گوشی توسط شرکت ال جی ساخته شده است. طراحی زیبای این گوشی یکی از نقاط قوت آن است.

ال جی تا جای ممکن لبه های بدنه در اطراف نمایشگر را کوچک کرده، به طوری که از فاصله دور این طور به نظر می رسد که کل بخش جلوی گوشی توسط نمایشگر پرشده است. بدنه دستگاه از جنس پلاستیک نسبتا باکیفیتی ساخته شده است. نمایشگر این گوشی که به نوعی در رده فبلت ها قرار می گیرد، ۹۵/۴ اینچ از نوع IPS است و وضوح تصویر آن Full HD است.پردازنده این گوشی چهار هسته ای و از نوع اسنب دراگون ۸۰۰ و فرکانس ۳/۲ گیگاهرتزاست و روی آن حافظه رم ۲ گیگابایت و گرافیکAdreno ۳۳۰ نصب شده است. همچنین این گوشی در ۲ مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایت بدون درگاه microSD به فروش می رسد. دوربین پشت Nexus۵ برابر ۸ مگاپیکسل و دوربین جلویی آن ۳/۱ مگا پیکسل است.

۴ Samsung Galaxy S۴

این مدل جانشین سامسونگ گلکسی S۳ است. این تلفن هوشمند از یک نمایشگر لمسی خازنی FULL HD از نوع AMOLED به همراه قابلیت لمس شناور و پوشش ضدخش گوریلا گلس نسل سوم بهره می برد. از دیگر مشخصه های سخت افزاری آن پردازنده هشت هسته ای Exynos۵ با حداکثر سرعت ۶/۱ گیگاهرتز به همراه پردازنده گرافیکی سه هسته ای PowerVR اس جی اکس۵۴۴ ساخت شرکت Imagination Technologiesو ۲ گیگابایت حافظه رم به علاوه ۱۶ یا ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه مایکرو اس دی تا ۶۴ گیگابایت است. این تلفن از نسل های سوم و چهارم ارتباطات پشتیبانی می کند. دوربین اصلی این گوشی ۱۳ مگاپیکسل است. این تلفن هوشمند داری چند ویژگی نرم افزاری خاص و جالب نیز هست.

۶ iPhone ۵C

این نسل از آی فون برای کاربران کم درآمد طراحی و معرفی شده است. در این گوشی از تراشه A۶ طراحی شده توسط شرکت اپل استفاده شده است. نمایشگر این گوشی برابر ۴ اینچ و از نوع رتینا با پنل IPS است؛ اما این گوشی مجهز به یک دوربین در عقب با وضوح تصویر ۸ مگاپیکسلی و لنز ۵ تکه IR است. همچنین دوربین جلویی آن نیز برابر ۹/۱ مگاپیکسل است که قابلیت تصویربرداری HD نیز دارد. پشتیبانی از شبکه WIFI، بلوتوث و نسل چهارم شبکه تلفن همرا با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه از دیگر ویژگی این گوشی ارزان قیمت است. این گوشی در پنج رنگ سفید، زرد، قرمز، آبی، سبز طراحی شده است. اپل در ساخت گوشی ۵c از نوعی پلاستیک مقاوم و باکیفیت به نام پلی کربنات استفاده کرده است. رنگ دکمه های قرار گرفته روی قسمت های کناری دستگاه و وال پیپر اصلی سیستم عامل، با رنگ بدنه اصلی مشابه است و این موضوع حس یکپارچگی ویژه ای را به کاربر القا می کند.

۸ Sony Xperia Z۱

گوشی Xperia Z جزو محصولات خوب و خوش ساخت به شمار می آمد و شامل روکش شیشه ای در جلو و پشت، بدنه ضدآب و ضد گردوغبار و طراحی مناسب بود. حالا در Z۱ با محصولی روبه رو هستیم که از جهت بدنه و ظاهر، نمونه تقویت شده Z حساب می شود. پردازنده این گوشی چهارهسته ای و از نوع اسنب دراگون ۸۰۰ است. صفحه نمایش این گوشی ۵ اینچ با ۴۴۱ پیکسل در اینچ است. ۲ گیگابایت حافظه و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی و قابل افزایش با کارت حافظه

microSD تا ۶۴ گیگابایت، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با قدرت عکاسی پانوراما از دیگر قابلیت های این تلفن هوشمند است. این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و بنفش به بازار عرضه شده است.

۵ Nokia Lumia ۱۵۲۰

اگر طرفدار گوشی های نوکیا هستید، این مدل گوشی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. Lumia ۱۵۲۰ دارای صفحه نمایش ۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰پیکسل است. پردازنده آن ۴ هسته ای و از نوع اسنب دراگون ۸۰۰ است. دیگر ویژگی های مهم سخت افزاری این فبلت شامل: ۲ گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، باتری ۳۴۰۰ میلی آمپرساعتی، ۴ میکروفون برای ضبط با کیفیت صدا، درگاه میکرو SD برای افزایش حافظه ذخیره سازی، دبین ۲۰ مگاپیکسلی و... است. البته در رده بندی سایت businessinsider مدل های دیگر گوشی نوکیا مانند Lumia Icon و Lumia ۱۰۲۰ نیز به عنوان بهترین گوشی های هوشمند حال حاضر معرفی شده اند.

۷ LG G Flex

G Flex که بیشتر به عنوان یک فبلت شناخته می شود، دارای صفحه نمایش ۶ اینچی خمیده است که روی محور افقی به آن انحنا داده شده و در قسمت های مختلف بین ۹/۷ تا ۷/۸ میلی متر ضخامت دارد. صفحه نمایش این فبلت از نوع OLED است و وضوح تصویر آن برابر ۷۲۰ پیکسل است. G Flex از پردازنده Snapdragon ۸۰۰ با ۴ هسته ۲۵/۲ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت حافظه رم، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، باتری ۳۵۰۰ میلی آمپرساعتی و سیستم عامل آندروید ۴.۲.۲ بهره می برد.یکی از قابلیت های جالب G Flex لایه محافظ خاصی است که ال جی روی این فبلت کشیده است. این لایه باعث می شود در صورتی که خط و خش روی بدنه دستگاه ایجاد شود، پس از یک دقیقه به صورت خودکار ترمیم شود.

۹ Motorola Moto X

Moto X دارای یک صفحه نمایش ۷/۴ اینچ از نوع AMOLED با وضوح تصویر ۷۲۰p و تراکم ۳۱۶ پیکسل در اینچ است. از دیگر مشخصات سخت افزاری Moto X می توان به ۲گیگابایت حافظه رم، ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی اشاره کرد. تلفن Moto X موتورولا مجهز به پردازنده X۸ است. این سیستم روی یک چیپ توسط خود این کمپانی طراحی شده است و در دل آن یک CPU ساخت کوالکام از نوع Snapdragon S۴ Pro با دو هسته ۷/۱ گیگاهرتز وجود دارد. یکی از قابلیت های جالب این تلفن مربوط به امکان دسترسی به دستیار صوتی Google Now بدون نیاز به لمس صفحه یا حتی فشار دادن دکمه است. در این تلفن تنها کافی است که عبارت OK Google Now را به زبان بیاورید تا دستیار صوتی اجرا شود.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی