فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات



زمانی می رسد که انسان از خودش می پرسد تاکنون چطور توانسته است بدون یک تبلت ۱۲ اینچ با قلم نوری دوام بیاورد و زندگی مجازی خود را مدیریت کند؟ تبلتی که صفحه نمایش بسیار باکیفیت دارد. این مساله زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که با تبلت بزرگ سامسونگ یعنی NotePRO آشنا شوید. این تبلت که عضو تقریبا جدیدی از خانواده Note سامسونگ است، نخستین فبلت هوشمند بسیار بزرگ سامسونگ به شمار می رود.

سامسونگ، تبلت NotePRO خود را با اندازه ۱۲.۲ اینچ طوری ساخته است که گویا یک کامپیوتر در دست خود گرفته اید. این فبلت مرز میان دنیای کامپیوتر و موبایل را در هم شکسته است. NotePRO اندرویدی است و ویژگی های جدیدی به خانواده Note اضافه کرده است.

طراحی

سامسونگ، همچون طرحی که برای نوت سه اعمال کرده بود، از طرح چرم مصنوعی برای NotePRO استفاده کرده است. این طراحی باعث می شود تا بدنه پلاستیکی دستگاه کم ارزش و ارزان به نظر نرسد. حتی باعث جذابیت بیشتر دستگاه نیز می شود. جنس بدنه پلاستیکی است اما تا وقتی به آن دست نزنید این را متوجه نخواهید شد. بدنه هایی که پلاستیک براق دارند به راحتی اثر انگشت و لکه های چربی دستان کاربر را نشان می دهند. اما بدنه های بافت دار این مشکل را ندارند. در ضمن، از سر خوردن ناگهانی دستگاه از دست نیز جلوگیری می کند. در اطراف بدنه یک نوار متالیک وجود دارد که بر ارزش و جذابیت بیشتر بدنه فبلت افزوده است.

با همه این توصیفات، ضخامت NotePRO زیر ۸ میلی متر است. به طور دقیق این دستگاه ۲۹۵.۶۲۰۴۷.۹۵ میلی متر اندازه دارد. در میان تبلت های ۱۲ اینچی این دستگاه بسیار باریک به شمار می رود. در ضمن، در جلوی دستگاه حاشیه ای برای قرار گرفتن انگشت کاربر وجود دارد که استفاده آن را آسان تر می کند. در مقایسه، یکی از نزدیک ترین دستگاه ها به این تبلت، سونی وایو Tap ۱۱ است. تبلت سونی، صفحه نمایش ۱۱ اینچ و ۳۰۴.۸۱۸۷.۹۹.۹ میلی متر اندازه دارد. اما مساله مهم در اینجا، وزن دستگاه است. تبلت NotePRO سامسونگ حدود ۷۵۳ گرم وزن دارد. به این معنا که بزرگ ترین تبلت سامسونگ حمل چندان آسانی ندارد و نمی توانید آن را همه جا با خود ببرید. Tap ۱۱ سونی نیز وزن مشابه دارد اما آن دستگاه، پردازنده اینتل Haswell با فن کارآمد دارد و یکی از بهترین ویندوز ۸.۱هایی است که پورت یواس بی ۳ نیز دارند.

هنگامی که به صفحه کلید فکر می کنید دوست دارید یک لپ تاپ بسیار باریک و سبک داشته باشید که صفحه کلید مناسب خودش را داشته باشد. لپ تاپی همچون سونی وایو Pro ۱۱ که امکانات و ویژگی های بسیار بیشتر از تبلت سامسونگ دارد.

خوشبختانه قلم نوری S Pen سامسونگ در تبلت NotePRO نیز همچنان وجود دارد. این قلم در بالای سمت راست دستگاه تعبیه شده است. با قلم خیلی سریع تر و راحت تر می توان روی صفحه های لمسی کار کرد.

صفحه نمایش

سامسونگ، صفحه نمایش بسیار باکیفیتی را برای این تبلت خود در نظر گرفته است. شاید بتوان گفت بهترین رزولوشنی که تاکنون در تبلت های سامسونگ دیده ایم. گلکسی NotePRO، صفحه نمایش ۱۲.۲ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰۱۶۰۰ پیکسل دارد. این نمایشگر حدود ۴ میلیون پیکسل در سطح خود دارد که واقعا عالی است و بسیار بهتر از دیگر نمایشگرها به نظر می رسد. همه جزئیات تصویر حتی از فاصله دور نیز به خوبی و با وضوح بالا دیده می شوند.

با نگاه کارشناسانه به این نمایشگر، اعلام شده است پیکسل ها از ماتریکس مورب متفاوت از نوارهای استاندارد RGB پشتیبانی می کنند. سامسونگ اعلام کرده است این صفحه نمایش، ال سی دی Super Clear است و فناوری جدیدی را در میان نمایشگرها عرضه می کند.

این نمایشگر با پانل های PLS LCD که در تبلت های بسیار باکیفیت سامسونگ شاهد آنها هستیم، تفاوت بسیاری دارد. تراکم تصویر این دستگاه، ۲۴۷ پیکسل در هر اینچ است. این تراکم را در بیشتر پانل های ۱۲ اینچ می توان پیدا کرد. شاید به همین دلیل باید در اینجا از سامسونگ گلایه کرد که چرا این فشردگی را بیشتر نکرده است. البته، با همین تراکم نیز همه تصاویر پویا و داینامیک نیز بسیار خوب و واضح دیده می شوند و جزئیات خوانایی لازم را دارند.

رابط کاربری و قابلیت ها

تبلت گلکسی NotePRO سامسونگ، جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی ۴.۴ KitKat را در خود دارد اما رابط کاربری TouchWiz Nature UX همان نسخه آشنایی است که پیش از این نیز در خانواده محصولات سامسونگ آن را دیده بودیم. البته دستی به سر و ظاهر آن کشیده شده است. به طور مثال، نام جدید Magazine UX پیدا کرده است که به کاربر القا کند با رابط کاربری آشنا برای کاربران تفاوت دارد و این بار فقط برای این تبلت طراحی شده است.

Magazine UX، به Magazine پیشین شباهت بسیاری دارد که امکانات آن برای صفحه نمایش بزرگ تر اصلاح شده اند و صفحه بندی کاشی مانند دارد که «داشبورد» نامیده می شود. در این بخش کاربر می تواند همه محتویات تبلت را بر اساس خبر یا استفاده زیاد دسته بندی کند. اندازه این کاشی ها نیز با سلیقه شخصی قابل تغییر است. حتی می توانید آن را عمودی یا افقی کنید. از دیگر امکانات این رابط کاربری باید به ویجت های استاتیک، اطلاعات کامل آنها و اعلان رویداد به کاربر اشاره کرد.

بعلاوه، گلکسی NotePRO با انبوهی از اپلیکیشن های از پیش نصب شده عرضه می شود. از جمله باید به Bitcasa، بیزینس بلومبرگ+، Blurb، WebEx Meetings سیسکو، دراپ باکس، Easilydo Pro برای تبلت، Evernote، Hancom Office برای اندروید، لینکداین، LIVESPORT، تلویزیون، نیویورک تایمز، Learner’s A Z پیشرفته آکسفورد و Sketchbook Pro اشاره کرد.

در هیچ دستگاه دیگری همه این برنامه ها را به طور یکجا و پیش فرض نمی توانید پیدا کنید.

پردازنده و حافظه

تبلت گلکسی NotePRO با اتصال پرسرعت LTE و دو نوع تراشه متفاوت عرضه می شود. یکی از آنها، جدید و یک پردازنده واقعا ۸ هسته ای ۱.۹ گیگاهرتز Exynos ۵ Octa است که می تواند از همه ۸ هسته به طور هم زمان استفاده کند. به این ترتیب، استفاده از چندین پنجره در دستگاه خیلی آسان و بی تاخیر انجام می شود و کاربر در این مورد هیچ مشکلی نخواهد داشت. در ضمن، یک یا دو پنجره Pen در بالا همیشه باز هستند که اپلیکیشن های فعال بیشتری نیز در خود دارند.

نسخه LTE نیز با پردازنده قدرتمند ۴ هسته ای با تراشه اسنپ دراگون ۸۰۰ و سرعت ۲.۳ گیگاهرتز عرضه می شود.

سامسونگ در ساخت این تبلت بسیار بلندپروازی به خرج داده است و آن را با سه گیگابایت رم ارایه کرده است. به این معنا که کیفیت صفحه نمایش و کارکرد دستگاه بسیار عالی خواهند بود و کاربر به خوبی می تواند تفاوت را احساس کند. همچنین می تواند چندین اپلیکیشن را به طور هم زمان و با سرعت عالی در دستگاه اجرا کند.

تبلت NotePRO با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت عرضه می شود. در ضمن، از کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی می کند. یعنی می توان حافظه را ارتقا داد.

اینترنت و اتصالات

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، این تبلت سامسونگ نسخه Exynos ۵ Octa دارد که به وای فای مجهز است و از رادیو HSPA+ با حداکثر ظرفیت دانلود ۲۱ مگابایت در هر ثانیه پشتیبانی می کند. نسخه اسنپ دراگون گلکسی NotePRO نیز از شبکه پرسرعت ۴G LTE پشتیبانی می کند.

مدل HSPA+ از باندهای ۸۵۰/۹۰۰/۱۹۰۰/۲۱۰۰ مگاهرتز جهانی و نسخه LTE از باندهای ۸۰۰/۹۰۰/۱۸۰۰/۲۶۰۰ بعلاوه۸۵۰/۲۱۰۰ پشتیبانی می کنند. نسخه دوم برای اروپا و آسیا مناسب تر است. NotePRO وای فای پرسرعت ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac دوبانده MIMO (۲.۴ و ۵ گیگاهرتز)، Wi Fi Direct، AllShareCast، BT۴.۰، اینفرارد و جی پی اس با GLONASS دارد.

اتصالات دستگاه نیز شامل نسخه سه میکرو یواس بی است که انتقال سریع دیتا را برای کاربر مهیا می کند.

دوربین

تبلت گلکسی NotePRO سامسونگ، دوربین ۸ مگاپیکسل با فلاش ال ای دی و فوکوس خودکار دارد. این دوربین شاتر پرسرعت دارد که هیچ تاخیری ندارد و می توان با آن در یک دقیقه چندین عکس از یک منظره ثبت کرد. از قابلیت های این دوربین باید به عکاسی پانوراما، HDR، عکاسی ورزشی یا عکاسی شب اشاره کرد. دوربین دومی هم با کیفیت ۲ مگاپیکسل در جلوی تبلت قرار دارد که قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۷۲۰p دارد. این در حالی است که دوربین عقب، با کیفیت ۱۰۸۰p فیلم برداری می کند.

مالتی مدیا

گالری تبلت گلکسی NotePRO سامسونگ، چندین پنجره کوچک در خود دارد و در سمت چپ نیز فولدرها قرار دارند. این در حالی است که محتویات آنها در سمت راست صفحه به صورت شبکه ای نمایش داده می شود. این تبلت امکانات ویرایشی به کاربران ارایه می دهد. این گزینه با حضور قلم نوری کاربردی تر به نظر می رسد زیرا می توان با دقت و ظرافت بیشتری این کار را انجام داد.

موزیک پلیر دستگاه نیز چندین پنجره دارد. موسیقی را نیز در دسته های متفاوت همچون آلبوم، خواننده و لیست آهنگ دسته بندی می کند. محتویات همه این بخش ها در سمت راست نمایش داده می شوند. NotePRO افکت های صوتی متنوع و اکولایزر نیز دارد. در ضمن، دو عدد بلندگوی استریو در کناره های دستگاه تعبیه شده اند.

ویدئوهای ۱۰۸۰p در این تبلت باکیفیت و سرعت خوب نمایش داده می شوند.

باتری

تبلت گلکسی NotePRO سامسونگ، باتری ۹۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. این باتری ۱۰ ساعت استفاده مداوم و پخش فیلم را پشتیبانی می کند. این میزان در میان تبلت های اندرویدی کمیاب است.

انتظارات

سامسونگ با معرفی تبلت ۱۲ اینچ گلکسی NotePRO به همراه قلم نوری S Pen، عضو ارزشمند و کارآمدی را به خانواده محصولات خود اضافه کرده است. این تبلت هنگام عرضه برنامه و اپلیکیشن های بسیاری نیز روی خود نصب دارد که بسیار عالی است و همه کاربران از آن استقبال خواهند کرد.

۱۲ اینچ بودن در میان تبلت ها بسیار زیاد و بزرگ است. همین اندازه بزرگ هم باعث شده است تا دستگاه وزن سنگینی پیدا کند و حمل آن چندان آسان نباشد. وقتی این تبلت را با آی پد Air یا Tablet Z مقایسه می کنیم، بسیار سنگین و درشت به نظر می رسد. جالب است بدانید وزن NotePRO با مجموع وزن هر دو تبلت مذکور برابر می کند.

اگر وزن این تبلت نیز کمتر بود و حمل آسان تری داشت، بدون شک تبلت بی نقصی به شمار می آمد. اما با این وزن، کاربر ترجیح می دهد یک لپ تاپ سبک و باریک داشته باشد که امکانات مجهزتر و قدرت بالاتر نیز دارد.

کاربر می تواند صفحه کلید اکسترنال به NotePRO وصل کند و تایپ آسان تری داشته باشد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی