فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


شرکت سونی عموما در ساخت گوشی های هوشمند که در جیب جا شوند و همه نیازهای کاربر را برآورده کنند، فعالیت می کند. اما این بار فبلتی با امکانات متوسط طراحی و عرضه کرده است که تا اندازه ای جای تعجب دارد.

سونی اکسپریا T۲ Ultra، صفحه نمایش ۶ اینچ IPS با رزولوشن ۷۲۰p دارد. این فبلت که در ردیف هوشمندهای رده متوسط دسته بندی می شود، پردازنده اسنپ دراگون ۴۰۰ با چهار تراشه Cortex A۷ دارد. دوربین T۲ Ultra، ۱۳ مگاپیکسل با حسگر Exmor RS و فلاش ال ای دی است.

از دیگر امکانات این فبلت باید به باتری آن اشاره کرد که ۳ هزار میلی آمپر ساعت است. اما چون صفحه نمایش T۲ کوچک است و رزولوشن پایینی دارد، میزان شارژدهی خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

طراحی

این فبلت هوشمند، ۱۶۵.۲۸۳.۸۷.۷ میلی متر اندازه و حدود ۱۷۲ گرم وزن دارد. سونی اکسپریا T۲ Ultra، ضدآب و ضد گردو غبار نیست اما ارزان تر از بردار بزرگ تر خود نیز عرضه نشده است. طراحی OmniBalance این دستگاه مشابه طراحی خط تولید اکسپریاها است. البته قاب پشت آن به جای شیشه از پلاستیک ساخته شده است. قسمت جلوی اکسپریا T۲ Ultra به طور کامل با صفحه نمایش ۶ اینچ پوشانده شده است و قاب پشت آن نیز قابل جابه جایی نیست. در دو رنگ سفید یا یاسی نیز موجود است.

صفحه نمایش

سونی اکسپریا T۲ Ultra، صفحه نمایش ۶ اینچ با فناوری IPS Triluminos و رزولوشن ۷۲۰p دارد . تراکم تصویر این نمایشگر، ۲۴۵ پیکسل در هر اینچ است. این میزان تراکم چندان خوب نیست زیرا تقریبا همه گوشی های هوشمند و موفق بازار، بالای ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ تراکم تصویر دارند.

صفحه نمایش سونی اکسپریا T۲ Ultra با موتور BRAVIA Engine ۲ موبایل سونی ارایه شده است و موتور X Reality جدید را در خود ندارد. این نمایشگر شفافیت، نور و کنتراست تصویر را افزایش می دهد و موجب کم شدن نویز تصویر نیز می شود.

کنتراست و نور نمایشگر بسیار عالی است. بازتولید رنگ ها نیز خوب هستند. همه این مسایل دست در دست هم، موجب بهتر شدن کیفیت نمایشگر می شوند. زاویه دید آن نیز به لطف ماتریکس IPS بسیار خوب هستند و از همه طرف رنگ ها کامل و درست دیده می شوند.

باتری

باتری ۳ هزار میلی آمپر ساعتی قبلت اکسپریا T۲ Ultra تا ۲۴ ساعت مکالمه ۳G یا ۱۰۴۶ ساعت استندبای در حالت ۳G را پشتیبانی می کند. به ادعای سونی، عمر باتری با یک بار شارژ تا چهار روز مکالمه، وب گردی و تماشای ویدئو کافی است.

پردازنده

فبلت هوشمند سونی اکسپریا T۲ Ultra با تراشه اسنپ دراگون ۴۰۰ عرضه شده است. این پردازنده ۴ هسته Cortex A۷ و پردازنده گرافیکی Adreno ۳۰۵ دارد. رم دستگاه نیز یک گیگابایت است. خوشبختانه، رابط کاری T۲ Ultra برای خود سونی است و با سیستم عامل ۴.۳ اندروید یعنی آب نبات ژله ای عرضه شده است که برای این گوشی رده متوسط، بسیار هم خوب هستند.

دوربین

سونی اکسپریا T۲ Ultra از دوربین استاندارد ۱۳ مگاپیکسل با حسگر Exmor RS استفاده می کند. این دوربین شبیه Xperia Z است. این دوربین می تواند با رزولوشن ۴۱۲۸۳۰۹۶ پیکسل در حالت دستی و ۳۹۲۰۲۲۰۴ پیکسل (۸.۶ مگاپیکسل) در حالت خودکار عکاسی کند. فلاش ال ای دی نیز دارد که برای محیط های کم نور و تاریک مناسب است. اکسپریا T۲ Ultra همچنین با کلید شاتر فیزیکی عرضه شده است. این کلید بسیار کوچک است و شاید استفاده از آن برای بسیاری از کاربران دشوار باشد. اما خوشبختانه، می توانید با آن قفل گوشی را باز و عکاسی کنید. این کلید برای هر دو حالت عکاسی و فیلم برداری است. این کلید برای مواقعی که می خواهید فورا صحنه ای را ثبت کنید، بسیار مفید است. رابط کاربری دوربین دو ستون دارد که یکی برای دوربین فیلم برداری و دیگری برای عکاسی است.

کیفیت عکس ها

هر دو رزولوشن ۱۳ و ۸.۶ مگاپیکسل این دوربین، همه جزئیات تصویر را به خوبی ضبط می کنند و کاربر از کیفیت عکس هایی که در اختیار دارد، کاملا راضی خواهد بود. کنتراست تصویر نیز بسیار عالی است. این دوربین امکان تنظیم بالانس نور سفید را نیز به کاربر می دهد.

فیلم برداری

سونی اکسپریا T۲ Ultra می تواند باکیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلم برداری کند. رابط کاربری دوربین فیلم برداری، مشابه دوربین عکاسی است. در این بخش نیز کاربر می تواند میزان نوردهی، طول مدت فیلم برداری، فوکوس و ... را تنظیم کند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی