فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


یکی از تفاوت های عمده انسانها با یکدیگر سلایق و انتخاب های متفاوت آنها است. به عنوان نمونه یک پیراهن ممکن است برای یک نفر بسیار زیبا و شیک باشد و از نظردیگری از مدافتاده و غیرقابل تحمل باشد.

شرکت گوگل با در نظر گرفتن این موضوع کار روی پروژه‌ی Ara را آغاز کرد. هدف این پروژه تولید تلفن های همراه هوشمندی است که به راحتی می‌توان قطعات آن را تعویض کرد. به تازگی یک شرکت فنلاندی تلفن همراه مشابهی را معرفی کرده است که می تواند رقیبی جدی برای Ara باشد. اولین محصول این پروژه متفکرانه با نام گوشی های هوشمند Puzzlephone تا اواسط سال 2015 به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

وجه تمایز این گوشی های هوشمند نسبت به رقبای خود در قابلیت سفارشی شدن آنها است.

تفکر پشت این پروژه این است که ممکن است یک عکاس به گوشی همراه با دوربین قوی تر و یا یک ماجراجو به یک باطری قوی‌تر نیاز داشته باشد. بنابراین شما می‌توانید میزان قدرت باطری، نوع صفحه‌نمایش، نوع میکروفون و یا حتی سیستم‌عامل خود را سفارشی کنید.

مغز، ستون فقرات و قلب از جمله بخش‌هایی هستند که در تلفن های هوشمند Puzzlephone می‌توانید نسبت به اعمال تغییرات در آن‌ها بپردازید. این بخش‌ها مواردی همچون دوربین، میکروفون، صفحه‌نمایش، اسپیکر و باتری را شامل می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از گزینه‌های جایگزین برای هر بخش کمک بگیرید.

نباید انتظار سفارشی بودن همه مشخصات فنی گوشی خود را داشته باشید چرا که بعضی از این مشخصات قابل تغییر نیستند.

در حال حاضر این پروژه برای سیستم عامل آندروید قرار است در دسترس کاربران قرار گیرد ولی بتدریج سیستم های عامل دیگر (ویندوزفون، Sailfish، فایرفاکس او.اس) نیز به آن افزوده خواهدشد.

با این حساب از این به بعد بررسی کیفیت گوشی های همراه به شدت تحت تاثیر مشخصات فنی آن قرار خواهد گرفت و اظهارنظر درباره یک گوشی بسیار مشکل تر خواهد شد.

منبع:جام جم


نظرات (۱)

هه چه جالب بود

سایتتون عالیه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی