فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


اپل برای آیفون


بعد از معرفی هر کدام از تلفن های اپل بسیاری از کاربرها نسبت به مشخصات آن اعتراض می کنند. این روند به نوعی در زمان معرفی آیفون 5 شروع شد. همین روند در سال گذشته و زمان معرفی آیفون 6 و 6 پلاس نیز صدق می کرد. بعد از معرفی دو تلفن جدید با صفحه نمایش های بزرگ، بسیاری از کاربرهای محصولات اپل که به صفحه نمایش 4 اینچی عادت کرده بودند، نسبت به تغییر اندازه تلفن جدید اپل اعتراض کردند؛ هر چند این اعتراض ها در نهایت کارساز نبوده و این دو تلفن جدیدتوانستند از تمامی ساخته های پیشین اپل فروش بیشتری را تجربه کنند اماخ به نظر می رسد این شرکت قصد دارد تلفن کوچکتری را نیز وارد خط تولید کند.

طبق اطلاعات منتشر شده به نر می رسد اپل قصد دارد در سال 2015 میلادی برخلاف همیشه سه تلفن هوشمند را معرفی و وارد بازار کند. این شایعات نشان می دهند تلفن های مورد نظر با نام های آیفون 6 اس، 6 پلاس و 6 مینی شناخته می شوند.


1- زمانی که هدایت اپل بر عهده استیو جابز بود، این شرکت با یک سیاست خاص به کار خود ادامه می داد. جابز معتقد بود کاربر باید با یک انگشت و بدون تغییر وضعیت تلفن به تمامی بخش های موجود روی صفحه نمایش دسترسی پیدا کند. همین رویه باعث شد در زمان حیات جابز، اپل تلفنی با صفحه نمایش بزرگتر از 4 اینچ تولید نکند.

بسیاری از کاربرهای قدیمی اپل نیز اعتقاد داشتند که صفحه نمایش های بزرگ محصولات سامسونگ، ال جی و سونی کارایی آنچنانی نداشته و نیاز به آنها در ساختار آیفون احساس نمی شود.

در روزهایی که تلفن های سامسونگ با صفحه های بزرگ فروش خوبی را تجربه می کنند، اپل بازار خود را در خطر دیده و بالاخره بعد از چند سال تصمیم به تغییر اندازه تلفن های خود گرفت. در همان ابتدا کاربرها نسبت به اندازه آیفون 6 و 6 پلاس جبهه منفی گرفتند. آنها اعتقاد داشتند اپل با همان سبک و سیاق قدیم باز هم می تواند به موفقیت دست پیدا کند.

در مقابل به نظر می رسید که خلاقیت تا حد بالایی جای خود را به جلب نظر کاربرهای اندرویدی داده. اپل برای جذب خریدارهای محصولات اندرویدی تنها یک راه حل را پیش روی خود می دیدو آن چیزی جز افزایش ابعاد آیفون نبود. در نهایت 6 و 6 پلاس هر دو موفق شده و اکنون به عنوان پرفروش ترین تلفن های اپل شناخته می شوند.

2- اکنون که اپل به هدف نهایی خود دست پیدا کرده، نوبت به جلب رضایت کاربرهای قدیمی رسیده. آنهایی که نسبت به ابعاد تلفن های جدید اعتراض داشته و همچنان از آیفون 5 یا 5 اس خود استفاده می کنند، با یک راه حل جدید روبرو هستند.

آیفون 6 مینی همان چیزی است که شاید بسیاری در سال 2014 انتظار آن را داشتند. طبق اطلاعاتی که یکی از منابع نزدیک و بسیاری از تحلیلگران ارائه کرده اند، به نظر می رسد اپل قصد دارد با عرضه سه تلفن همراه در سال پیش رو سهم خود از بازارهای تلفن هوشمند را افزایش دهد. این منبع توضیح داده که آیفون 6 مینی با همان صفحه نمایش 4 اینچی قدیمی و ظاهری به روز شده عرضه می شود. در همین راستا اعلام شده که طراحی کلی تلفن شبیه آیفون 6 خواهد بود اما در آن از پردازنده و صفحه نمایش 5 اس استفاده خواهد شد.

البته این احتمال وجود دارد که تلفن اشاره شده در نهایت با پردازنده آیفون 6 به بازار وارد شود. اگر شرایط ابتدایی مورد استفاده قرار گیرد، آیفون 6 مینی به جز ظاهر کلی هیچ تفاوتی با 5 اس نخواهد داشت.

3- اما در آن سوی معادلات اپل دو تلفن دیگر با نام های آیفون 6 اس و 6 پلاس اس نیز قرار دارد. هر چند اطلاعات به دست آمده نشان از افزایش قدرت و استفاده از پردازنده های A9 دارند اما باید منتظر یک قابلیت خاص نیز در این تلفن ها باشیم. اگر به سابقه اتپل در سال های اخیر نگاه کنیم، متوجه می شویم که به جز افزایش قدرت سخت افزاری تمامی تلفن های این شرکت دارای حداقل یک قابلیت جدید هستند.

باید دید اپل برای این بخش چه چیزی را آماده کرده است. در انتها باید به این نکته نیز توجه کرد که به احتمال فراوان هر دو این تلفن ها ظاهری مشابه با نسل گذشته خود خواهند داشت.

منبع:روزنامه هفت صبح


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی