فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات



مجله اینترنتی رمز موفقیت: خیلی‌ها برایم ایمیل می‌فرستند که این کار غیر ممکن است. می‌گویند، «شانس است. یا باید توی یک خانواده ثروتمند دنیا آمده باشی. یا توی یک قرعه‌کشی برنده بشی. یا خانواده‌ات باید خیلی به تو کمک کنند.»

مادری تنها که پنج فرزند دارد این طور نوشت، «من مطالب شما را خواندم و آنها را باور دارم. اما من 50 سال سن دارم و در دو شغل با ساعتهای طولانی کار می‌کنم. نزدیک عید است و من به سختی می‌توانم پول کافی برای خرید هدیه برای بچه‌هایم فراهم کنم. چکار باید بکنم؟»

آقای دیگری این طور نوشت، «خوب اگر برای دولت یا شرکتها کار کنی، نمی‌توانی انتظار میلیونر شدن داشته باشی. در هر صورت شما حقوق ثابتی دریافت می‌کنی و وقت کمی برای هر کار دیگری داری. وقتی که از سر کار به منزل می‌رسی، باید با بچه‌ها بازی کنی و خودت را سرگرم کنی.»


این پرسش ها مرا بر آن داشت که در مورد فرصتهای واقعی ثروتمند شدن فکر کنم. کسانی را می‌بینم که آشنایانی ندارند، پول یا تحصیلات دانشگاهی ندارند، ولی با این حال توانستند برای خودشان و دیگران فرصتهایی خلق کنند. آنها چه خصوصیتی دارند؟

واقعیت این است که همه‌ی ما می‌توانیم به هر اندازه که تصمیم بگیریم ثروتمند شویم. هیچ‌کدام از ما از ثروتمندی محروم نیست. همه‌ی حق و حقوق شما برای پولدار شدن به هر اندازه‌ای که باشد محفوظ است. هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد.

پول مثل خورشید است. تبعیض قائل نمی‌شود. نمی‌گوید، «من به این گل، درخت، یا این شخص گرما و نور نمی‌بخشم چون آنها را دوست ندارم.» پول هم مثل خورشید برای همه در دسترس است به شرطی که واقعاً آن را باور داشته باشیم. هیچ‌کس استثنا نیست.

در اینجا 7 نکته لازم برای میلیونر شدن را بیان می‌کنیم:

1. طرز فکر خود را عوض کنید

باید چشم به دورترها و هدف بزرگ‌تان داشته باشید. وقتی که اکثر مردم فقط درختها را می‌بینند، شما دید خود را بازتر کرده و جنگل را ببینید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود مسیر درست را تصویر کنید و به مقصدی که می‌خواهید برسید. با داشتن یک تصویر ذهنی و اهدافی برای رسیدن به آن، فرصتهای بیشماری بر سر راه‌تان پدیدار می‌شود.

باید بارها خودتان را از نو کشف کنید و بیشتر بشناسید و موانع زیادی را پشت سر بگذارید تا به اولین میلیون خود نائل شوید. شناخت واقعیت‌های درونی خودتان چندان راحت نیست. گاهی – حتی در یک روز – می‌فهمید که خودتان بزرگترین دشمن و همینطور بهترین دوست خودتان هستید! به هر حال، تغییر در طرز فکرتان یک عامل الزامی برای رسیدن به ثروت است.

2. بدون خستگی پس‌انداز کنید

این مورد پاسخ برخی از سوالهایی که از من پرسیده می‌شود را می‌دهد. شما باید نهایت سعی خود را بکنید تا هر چقدر که می‌توانید پول پس‌انداز کنید، حتی اگر مبلغ ناچیزی در هر ماه باشد.

تکنیک‌های زیادی برای پس‌انداز وجود دارد. شما باید برای خودتان روشی مطابق با اوضاع مالی خود تعیین کرده و شروع به پس‌انداز کنید. حتی اگر درآمد ثابتی داشته باشید، باید نظم و ترتیبی برای این کار اتخاذ کنید. مبلغی که در ابتدای هر ماه کنار می‌گذارید هر چقدر که هست پس از اینکه به رقم قابل قبولی رسید آنر در بهترین حالت ممکن سرمایه‌گذاری کنید.

3. از میلیونرها بیاموزید

بسیاری از مردم توسط کسانی احاطه شدند که من اسم آنها را «دوستان پیش‌فرض» می‌گذارم. اینها آشنایانی هستند که در مغازه‌ی سر کوچه، باشگاه، مدرسه، محل کار، و جاهای مشابه می‎‌بینیم. طبیعتاً با افزایش اعتمادی که بوجود می‌آید با این افراد دوست می‌شویم. در هر حال، در بیشتر موارد، این افراد میلیونر نیستند و کمکی هم به شما نمی‌توانند بکنند.

اگر واقعاً آرزو و اشتیاق دارید که میلیونر شوید، این افراد ممکن است به شما بگویند که غیر ممکن است. آنها خواهند گفت که شما در خیالات سیر می‌کنید و دلایلی می‌آورند که شما هرگز نمی‌توانید ثروتمند شوید. بجای این حرفها، از میلیونرها بیاموزید. روابط با این افراد را کاهش دهید و در جستجوی اشخاص جدیدی باشید که می‌توانند به شما کمک کنند تا چند پله بالاتر بروید.

4. ثروتمندانه لذت ببرید

برای ثروتمند شدن ابتدا باید ثروتمند زندگی کردن را یاد بگیرید. یعنی خودتان را در وضعیتهایی قرار دهید که قبلاً نبودید. بعنوان مثال، رانندگی با خودروی مدرن و جدیدی را امتحان کنید، از یک مشاور املاک بخواهید خانه‌ی گران‌قیمتی را به شما نشان دهد، یا یک کیک شکلاتی درجه یک از بهترین شیرینی‌فروشی شهر بخرید.

خیلی از این موارد هزینه زیادی به شما تحمیل نمی‌کنند، بعضی‌ها هم رایگان هستند. اگر می‌خواهید به آرزوهای مالی خود برسید، باید به جایی بروید که 97% از مردم دوست ندارند به آنجا بروند. آیا تفریگاه لوکس، چشمه‌های آب گرم، یا موزه‌هایی در منطقه شما وجود دارد که بتوانید اوقاتی را ثروتمندانه بگذرانید؟ اگر اینطور است، پس استفاده کنید.

5. باورکنید ممکن است

اگر باور کنید که میلیونر شدن ممکن است، پس می‌توانید کاری کنید که این اتفاق بیافتد. اما اگر خودتان را از این فرصت مستثنی کنید و فکر کنید برای دیگران این چنین است، هرگز پولدار نخواهید شد. همچنین هر وقت می‌توانید ثروتمندان را قدر بدانید و متشکر باشید. کسانی که از ثروت و ثروتمند متنفر هستند محتملاً به هیچ‌کدام از اینها نمی‌رسند.

برای تقویت باورها بهترین روش این است که به هر طریق ممکن درباره خودتان و ثروت چیزهای لازم را بیاموزید. مطالعه کتابهایی که توسط ثروتمندان خودساخته نوشته شده یکی از این روشهای آموزش است. با تکمیل آموزش و کسب انگیزه و اشتیاق لازم می‌توانید به ثروتی که ذر پی‌اش هستید برسید.

6. خدمت‌رسانی کنید

ثروت مادی شما برابر سهم شما از کل جامعه است. شما به این جامعه مدیون هستید. اگر این سوال معروف را از خود بپرسید، «چطور می‌توانم ارزش بیشتری به افراد بیشتری در زمان کمتری برسانم؟» آنگاه خواهید فهمید که همیشه می‌توانید کیفیت و کمیت خدمت رسانی به مردم را بیشتر کنید. مردم منتظر خدمات شما هستند.

یک گام از بقیه جلوتر باشید. وقتی که صحبت از کمک به دیگران می‌شود، هر کاری که از دست‌تان ساخته است دریغ نکنید.به این فکر نکنید که مردم قدردان شما هستند یا نیستند. شما فقط دانه‌ها را بکارید و طبیعت خودش باقی مراقبت‌ها را انجام می‌دهد.

7. کلیه فرصتها را دریابید

در اطراف شما، هر جایی که زندگی می‌کنید، همیشه فرصتهای خوبی وجود دارد. هر فرصتی که در محدوده‌ی توانایی شما جای می‌گیرد را بقاپید. گاهی وقتها به پاداش مالی مورد انتظار دست نمی‌یابید، اما اگر همچنان به کاشتن دانه‌ها ادامه دهید، سرانجام به ثمر خواهد نشست.

پول، همان برداشت محصول شماست. میزان ثروت شما نسبت مستقیمی با میزان کار وفعالیت شما دارد. اگر آنچه توانستید را انجام داده‌اید و هدفی را دنبال می‌کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که ثروتمند بشوید. آرزوی ثروت داشته باشید و سرانجام وقتی که آمادگی داشته باشید پول به سمت شما سرازیر خواهد شد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی