فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

عینک گوگل

کنگره امریکا با ارسال ۸ سوال درباره نقض یا عدم نقض حریم خصوصی افراد توسط عینک گوگل، فصل جدیدی از روابط خود با جدیدترین محصول گوگل باز کرد.

این در حالی است که گوگل در کنفرانس I/O اصلا در مورد گوگل گلس صحبت نکرد و تنها یک سوال در این مورد هنگام جلسه پرسش و پاسخ با لری پیج مطرح شد که وی نیز از این سوال خیلی زود گذشت.

بحث ممنوعیت ورود با عینک گوگل در برخی کافی شاپ ها و قمارخانه های امریکا اولین واکنش منفی مردمی به این محصول است که در حال گسترش بوده و حالا کنگره امریکا با ارسال ۸ پرسش عمده، گوگل را زیر ذره بین خود برده است

جان بارتون از کمیته پارلمانی حفظ حریم خصوصی در کنگره با ارسال نامه ای به گوگل ۸ سوال مطرح کرد که چگونه گوگل می خواهد با عینک خود، حریم خصوصی مردم را محافظت کند؟ وی معتقد است کاربران دارای عینک می توانند از اطلاعات روی گوگل گلس سوء استفاده کنند.

جان بارو ، استیو چابوت، هنری جانسون، والتر جونز، ریچارد نوگنت، بابی راش و لورتا سانچز از نمایندگانی هستند که زیر این نامه را امضا کرده اند.

سوالات به شرح زیر هستند:

{آیا این درست است که هنگام استفاده از عینک گوگل ، اطلاعات شخصی افراد برای صاحب عینک مشخص می شود؟ و هر شی ای را می تواند مشاهده کرده و اطلاعات اش را نشان دهد؟ کاربر می تواند چنین درخواستی کند تا تمام اطلاعات مورد نظر را دریافت کند؟ آیا می توان چیزی غیر از کاربر و یا موضوعات انسانی از کلکسیون دیتای شخصی افراد ، انتخاب و برداشت شود؟ اگر چنین است، چگونه؟ و اگر نیست چرا نه؟

گوگل هر نوع دیتایی را از کاربر خود از جمله شماره تلفن و ... را با اجازه کاربر انجام می دهد یا نمی دهد و آیا گوگل گلس نیز این کارها را می تواند انجام دهد و در حالی که اجازه ندارد تا اطلاعات را دریافت کند؟ در هر صورت توضیح دهید که در سیاستهای حفظ حریم خصوصی افراد نوشته شده در گوگل این موارد چگونه تعریف شده است؟

آیا اطلاعات محرمانه افراد روی گوگل گلس ذخیره می شود؟ و اگر چنین است آیا تمهیدات لازم برای تصدیق های امنیتی تعریف شده است؟ و برای دستیابی به چنین اطلاعاتی نام کاربری و پسورد برای آن تعریف شده است؟ توضیح دهید.}

از نوع سوالات مشخص است که پاسخ گوگل به هر حال ، می تواند راه را برای قانون گذاران در کنگره فراهم سازد تا جلوی گسترش آن را با نام حفظ حریم خصوصی و ... بگیرند. از آن سو نیز اگر مشخص شود گوگل تمهیدات لازم را تعریف نکرده، مردم نسبت به چنین ابزاری اگر مالک آن نباشند (افرادی که روبروی عینک های گوگل هستند) مشکوک شده و مشکلات اجتماعی ناشی از آن دو چندان می شود.

اگر یادمان باشد هنگام ورود اتومبیل های گوگل استریت ویو نیز همین مشکل بوجود آمد و گوگل کلی مصیبت کشید تا سرانجام مشکل مذکور را در برخی کشورها حل کند. برخی می گویند عینک گوگل از لحاظ تکنولوژیکی معرکه است و برخی نیز خلاف این نظر را دارند.

پتانسیل عینک گوگل برای زیر نظر گرفتن افراد و در آوردن اطلاعات شخصی افراد، زیاد است و مسائل جاسوسی و ... نیز به این موضوع افزوده شده و به همین خاطر کنگره و لابی های حفظ حریم خصوصی افراد را وادار به واکنش هایی این چنینی کرده است.

بعد از ورود چند هفته ای این عینک، اینکه در بارها و برخی کافی شاپ ها و قمار خانه ها این عینک ممنوع شده است و دایره ممنوعیت آن رو به گسترش است.

صحبت نکردن از عینک گوگل در کنفرانس I/O نیز می تواند به این موضوع ربط داشته باشد و گوگل برای اینکه حساسیت بر انگیز نباشد و سعی کند با آرامی از کنار این موضوع بگذرد نیز یکی از دغدغغه های امروز مدیران گوگل است. در جلسه پرسش و پاسخ لری پیج در کنفرانس به طور غیر مستقیم در مورد کهنه بودن قوانین امریکا در برابر تکنولوژی صحبت شد و اینکه قوانین باید خود را با تکنولوژی وفق دهند ، در واقع اشاره غیر مستقیمی بود به نمایندگان و قانون نویسان امریکایی تا افکار کهنه خود و ضد تکنولوژی را دور بریزند.

نیویورک تایمز اخیرا یک صفحه کامل خود را در مورد موج انتقادات از عینک گوگل منتشر کرد {لینک} و باعث واکنش سخنگوی مسوول عینک گوگل شد که گفت ما در مورد طراحی عینک گوگل، بسیار به جزییات حقوقی توجه کرده ایم ولی همیشه تکنولوژی های تازه با مشکلاتی این چنینی روبرو بوده است.

در کنفرانس توسعه دهندگان I/O ، قدم به قدم ، عینک گوگل و سایر ابزار مشابه را می بینید که همه از یکدیگر عکس می گیرند و یک لحظه از خود می پرسید آیا آنها با اجازه شما دارند چنین کاری می کنند؟ و اگر نپرسیده دست به چنین کاری می زنند،چه می شود؟ و پاسخ می دهید انسان های بد هیچ وقت از شما نمی پرسند و کار خود را انجام می دهند، چه با قانون حفظ حریم خصوصی و چه بدون قانون!

خبر آنلاین



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی