فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

آیفون

به نظر شما کدام یک از سیستم های عامل اندروید و آی. او. اس برای استفاده کاربران مناسب تر است؟ آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که انتخاب از میان محصولات اندک شرکت اپل را به انتخاب از میان صدها و حتی هزاران محصول مجهز به سیستم عامل اندروید ترجیح می دهید؟ به نظر شما سیستم عامل محصولات اپل (آی او اس ـ iOS) نیز مانند سخت افزار به کار گرفته شده در آن ، بر دیگر محصولات بازار برتری دارد؟

اگر یک کاربر معمولی هستید و قصد دارید باتوجه به تفاوت های میان دو سیستم عامل آی او اس مختص محصولات اپل و سیستم عامل اندروید، دستگاه جدیدی را برای خود تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا آخر بخوانید؛ چرا که در این مقاله سعی کرده ایم برخی مهم ترین امکاناتی که اندروید در اختیار کاربران خود قرار می دهد، اما کاربران آی او اس از آن بی بهره مانده اند، برای شما شرح دهیم.

شاید شما اکنون کاربر آیفون باشید و بتوانید روی دستگاه خود نرم افزار نصب کنید، تصویر زمینه را به دلخواهتان تغییر دهید و حتی با جیلبریک کردن دستگاه خود، قادر به اعمال تغییرات و استفاده از امکانات شخصی سازی دیگری نیز باشید؛ اما هرقدر هم که این تغییرات زیاد و دست شما برای اعمال این تغییرات باز باشد، باز هم محدودیت هایی پیش روی شما قرار دارد. البته در صورتی که بدون جیلبریک دستگاه بخواهید از آن استفاده کنید، فراموش نکنید مجوزهای دسترسی شما برای اعمال تغییرات بسیار اندک است. در چنین شرایطی اگر کمی دقیق تر به کاربران دستگاه های مجهز به سیستم عامل اندروید توجه کنید، متوجه خواهید شد که این کاربران براحتی و بدون نیاز به تسلط بر روش های هک و عبور از محدودیت ها، می توانند تنظیمات دستگاه خود را به شکل غیرقابل توصیفی مطابق با سلیقه خود تغییر دهند.

صفحه کلیدها

صفحه کلید در دستگاه های هوشمند امروزی به عنوان یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزارها به شمار می رود و نارضایتی از صفحه کلید آیفون یک بدشانسی برای شما به حساب می آید، چرا که بدون جیلبریک دستگاه خود نمی توانید از هیچ صفحه کلید دیگری در این دستگاه استفاده کنید!

در برابر این محدودیت، اندروید پیشنهادات بسیار خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در سیستم عامل اندروید چند صفحه کلید با شکل های ظاهری متفاوت و البته روش کار متفاوت در اختیار کاربر قرار می گیرند که شما می توانید به دلخواه خود هر کدام از آنها را مورد استفاده قرار دهید. همچنین اگر از هیچ کدام از این صفحه کلیدها نیز رضایت نداشته باشید می توانید براحتی با نصب نرم افزارهای مختلفی که به عنوان جایگزین این ابزار طراحی شده اند، از صفحه کلید دلخواه خود استفاده کنید. ما نمی گوییم صفحه کلید آیفون بد است! اما شرایطی را در نظر می گیریم که کاربران خاصی از این صفحه کلید راضی نیستند و هیچ انتخاب دیگری برای جایگزینی آن نیز در اختیار ندارند.

صفحه خانگی

صفحه خانگی آیفون یکی از ویژگی های نمادین سیستم عامل آی او اس به شمار می رود. آیکون های بزرگ در شبکه های ۴۴ ( یا شبکه های ۵۴ در آیفون ۵) و چهار گزینه در نوار پایینی برای دسترسی به برنامه های پرکاربرد در کنار امکاناتی همچون تغییر تصویر زمینه و مرتب سازی و اعمال تغییرات در چیدمان نمایش آیکون ها، مواردی هستند که برای تغییر و تنظیم صفحه خانگی در اختیار شما قرار می گیرند و بجز این موارد هیچ انتخاب بخصوص دیگری در اختیار شما قرار نخواهد گرفت. به عنوان مثال شما نمی توانید آیکونی را از بالای صفحه به پایین صفحه انتقال دهید و همیشه مجبورید تا آیکون ها را به ترتیب و ردیف به ردیف از بالا ـ سمت چپ روی صفحه قرار دهید. این محدودیت ها در اندروید وجود ندارد و شما می توانید به هر شکلی که تمایل داشته باشید صفحه خانگی را تغییر دهید.

ویجت (ابزارک)

سکوهای اندرویدی از قابلیت منحصر به فرد دیگری نیز برخوردارند که آی او اس فاقد آن است. پشتیبانی از ویجت ها در اندروید به کاربران این امکان را می دهد تا ابزارهای مفید و کوچکی را در هرجایی از صفحه که بخواهند قرار دهند و به آسانی به آنها دسترسی داشته باشند.

ابزارک های نمایش آخرین اخبار و نمایش وضع آب و هوا، مثال هایی از این قابلیت به شمار می روند.

سکوی شروع (لانچر)

شاید شما هم به لانچر پیش فرض اندروید علاقه داشته باشید، اما کاربرانی هم وجود دارند که به دنبال لانچرهای دیگر برای استفاده در اندروید هستند. شما می توانید براحتی لانچرهای مختلفی را دانلود کنید و از میان آنها لانچر دلخواه خود را مورد استفاده قرار دهید. هر لانچر می تواند عملکردهای مختلفی را در اختیار شما قرار دهد و شما می توانید با توجه به نیاز خود لانچر موردنظرتان را انتخاب کنید. از آنجا که اپل می خواهد همه کاربرانش از یک لانچر استفاده کنند این امکان (تعویض لانچر به لانچر دیگر) در آی او اس وجود ندارد و کاربران آن باید لانچر همیشگی آن را به اجبار مورد استفاده قرار دهند.

تصاویر زمینه

اندروید برای افزایش جذابیت بصری دستگاه هوشمند شما امکانات ویژه ای را در بخش تصاویر زمینه در اختیار شما قرار می دهد. وقتی تصویری را به عنوان تصویر زمینه دستگاه خود انتخاب می کنید می توانید چگونگی تغییر اندازه تصویر هنگام حرکت میان صفحات یا حتی ثابت ماندن اندازه آن در این شرایط را مشخص کنید. همچنین شما می توانید تصاویر زنده انیمیشنی را نیز مورد استفاده قرار دهید.

آی او اس یا اندروید؟

موارد فوق از جمله مواردی است که در بخش پشتیبانی از امکانات شخصی سازی در دو سیستم عامل اندروید و آی او اس مورد مقایسه قرار گرفتند، اما این مقایسه تنها بخش کوچکی از امکانات فراوان این دو سیستم عامل را شامل می شود و نمی توان باتوجه به همین موارد اندک، بهترین را از میان این دو سیستم عامل انتخاب کرد. همان طور که بسیاری از کاربران این دو سیستم عامل هم می دانند، آیفون به دلیل وجود همین محدودیت ها و البته به پشتوانه سخت افزار قدرتمند خود از سرعت و قدرت پردازش بسیار بهتری برخوردار است و کمتر دچار هنگ و مشکلات معمول دیگر سیستم های عامل می شود در صورتی که برخی از این مشکلات در دستگاه های مجهز به سیستم عامل اندروید بیشتر است.

در نهایت چنانچه فقط قصد دارید دستگاهی در اختیار داشته باشید که با کمترین محدودیت ها بتوانید به اعمال تغییرات در آن بپردازید و دنیایی از نرم افزارها، ویجت ها و دیگر امکانات را در اختیار داشته باشید پیشنهاد ما به شما سیستم عامل اندروید است. در مقابل این پیشنهاد چنانچه بسادگی، امنیت، خطاهای کمتر، نگرانی کمتر نسبت به بروز مشکلات و.. فکر می کنید پیشنهاد می کنیم انتخابتان iOS باشد، چرا که پایداری و ثبات این سیستم عامل برای همه اثبات شده است.

روزنامه جام جم


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی