فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

مقایسه چهار گوشی


هر چهار محصول مشخصات مشابهی دارند اما تفاوت قیمت شان حتی به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هم می رسد

تاج پادشاهی تلفن های همراه روی سر این چهار مدل است: Galaxy S۴ سامسونگ ، Xperia Z محصول سونی ، One و Butterfly از HTC. هر چهار محصول مشخصات تقریبا یکسانی دارند. پردازنده های چهار هسته ای با سرعتی بین ۱.۵ تا ۱.۷ مگاهرتز، حافظه موقت دو گیگابایت و فضای ذخیره سازی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت.

شرکت های سازنده تمام تلاش خود را کرده اند تا گوشی ها بهترین باشند. به عنوان مثال سامسونگ در نسل چهارم Galaxy S مرزهای معمول را پشت سر گذاشته است. می توانید سر و چشمتان را تکان بدهید تا S۴ صفحات اینترنتی را بالا پایین ببرد یا پخش ویدئو را موقتا متوقف کند.

در این بین کیفیت ساخت، سلیقه ظاهری و در نهایت قیمت است که می تواند نقش تعیین کننده را بازی کند. می توانید با دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان S۴ بخرید یا ۷۰۰ هزار تومان بیشتر هزینه کنید و سراغ یک HTC را بگیرید. دسته دیگری هم قیمت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی و ظاهر موقر Xperia Z را ترجیح می دهند. بعضی ها هم ممکن است تا زمان عرضه LG Optimus G Pro دندان روی جگر بگذارند.

HTC One

اگر تلفنی می خواهید که از نظر زیبایی، کیفیت بدنه، دوربین و سخت افزار فوق العاده باشد، می توانید این تلفن را در بالای فهرست انتخاب های تان قرار دهید. محصولی که تا چند ماه آینده یکی از شاخص ترین تلفن های بازار خواهد بود. HTC در این گوشی از یک سیستم صوتی پیشرفته با نام BoomSound استفاده کرده است که از دو اسپیکر استریو جلویی و آمپلی فایرهای داخلی تشکیل شده اما جالب است که داخل جعبه، هدستی با کیفیت متوسط به چشم می خورد.در همان نگاه اول متوجه می شوید که با تلفنی متفاوت مواجه هستید که با بقیه محصولات بازار فرق دارد. اگر بخواهیم در این مورد به طور خلاصه صحبت کنیم، باید گفت این زیباترین تلفنی است که در حال حاضر در بازار پیدا می کنید: چهارگوش، مسطح و کاملا نازک! HTC One از نظر کاربردی تقریبا «تمام صفحه» است. یک نمایشگر تمام اچ دی ۴.۷ اینچی دارد که با گوریلا گلاس نسل دوم محافظت می شود.

بدنه تلفن تمام آلومینیوم و یک تکه است و از پشت شباهت زیادی به مک بوک های اپل دارد. این بدنه HTC One را لایق توصیف طراحی یکپارچه بدون درز کرده است. تراش و حکاکی هر یک از این بدنه ها برای HTC بیش از ۲۰۰ دقیقه زمان می برد. یکی از امکانات نسبتا جذاب دوربین هم Zoe نام دارد. در این حالت دوربین طی دو تا سه ثانیه حدود ۲۰ عکس پشت سر هم می گیرد و همزمان هم این لحظات را به صورت HD فیلمبرداری می کند. HTC می گوید Zoe یک عکس زنده است که حرکت می کند، اما به نظر چندان کاربردی نمی آید. مگر برای زمانی که می خواهید از کسی عکس بگیرید که از خوشحالی در حال پریدن است.

سامسونگ Galaxy S۴

سال های بعد به عقب برمی گردیم و تاریخچه گوشی های موبایل را به دو قسمت تقسیم می کنیم: قبل از Galaxy S ۴ و بعد از Galaxy S ۴ ! چهارمین نسل از خانواده S شیک و کابردی به نظر می رسد. سامسونگ به معنای واقعی کلمه برای آن سنگ تمام گذاشته است. کیفیت بی نظیر صفحه نمایش و مهمتر از آن طراحی ارگونومیک، از جمله مواردی هستند که سامسونگ به خوبی هرچه تمام تر از پس شان برآمده است. علاوه بر آن S ۴ مجموعه ای از قابلیت های جدید است. چیزهایی که تا به حال روی هیچ گوشی موبایلی ندیده بودیم و حالا در نخستین برخورد شگفت زده مان می کند.

خبر خوب اینکه لازم نبود زمان زیادی برای ملاقات با آن صبر کنیم. گالکسی S۴ خیلی سریع خود را به بازار ایران رساند و از همه مهمتر خیلی زود قیمت خود را به تثبیت رساند. حالا اگر بخواهیم بهترین گوشی بازار را بخریم تقریبا تنها یک راه داریم: سامسونگ گالکسی S۴! ضخامت نوار اطراف دستگاه کمی بیشتر شده و رنگ نقره ای آن باعث می شود تا اس ۴ ظاهر شیکی داشته باشد. الگوی طرح داری که در جلو و پشت بدنه دستگاه به کار رفته، شامل نقاطی نقره ای رنگ است. این نقطه های ریز به خوبی نور را انعکاس می دهند و همین ترفند باعث شده لوکس تر به نظر برسد و بدنه پلاستیکی زیاد توی چشم نزند.

HTC Butterfly

در زمان معرفی Butterfly لقب حکمران جدید دنیای گوشی های آندرویدی را یدک می کشید. کمپانی سازده در بازارهای ژاپن و ایالات متحده آمریکا آن را با اسم های J Butterfly و Deluxe DLX عرضه کرد. برترین و شاخص ترین مشخصه آن، صفحه نمایش ۵.۰ اینچی است که به دقت Full HD مجهز شده و تراکم پیکسلی باورنکردنی ۴۴۱ppi را ارائه می دهد؛ یعنی ۳۵ درصد بهتر از صفحه نمایش رتینای iPhone ۵ !

مغز متفکر گوشی یک چیپ Qualcomm Snapdragon S۴ Pro است که پردازنده چهار هسته ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno ۳۲۰ را شامل می شود. این گوشی دارای دو گیگابایت حافظه RAM و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است و از کارت های حافظه microSD نیز پشتیبانی می کند. در پشت HTC Butterfly دوربین هشت مگاپیکسلی و در جلوی آن دوربین دوم ۲.۱ مگاپیکسلی قرار دارد.

صفحه نمایش گوشی باعث می شود این Btterfly را از دیگر محصولات موجود در بازار متمایز بدانیم. HTC روی پرچم دار جدید خود از یک صفحه نمایش پنج اینچی از نوع SuperLCD ۳ استفاده کرده که دارای دقت تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ یا FullHD است. این کیفیت به نسبت ابعاد، تراکم پیکسلی خارق العاده ۴۴۱ppi را تولید می کند. Butterfly دارای یک باتری لیتیوم پلیمری ۲۰۲۰ میلی آمپر ساعتی است.

این موضوع تنها نگرانی موجود روی گوشی است چرا که با وجود یک صفحه نمایش پنج اینچی، به نظر می رسد که احتیاج به شارژ حداکثر یک روز در میان را احساس کنید. با این حال در مصارف عادی باتری این گوشی بین یک تا دو روز دوام می آورد که چندان هم عملکرد بدی نیست.

سونی Xperia Z

بدنه پشتی اکسپریا زد کاملا از شیشه نشکن ساخته شده، اما سونی به همین اکتفا نکرده و اطراف گوشی را نیز به شیشه مجهز کرده که این موضوع درخشش خاصی را به دستگاه بخشیده است. تنها پلاستیکی که در اکسپریا زد به کار رفته در محل تقاطع بدنه پشتی و رویی قرار دارد. استفاده از این پلاستیک به خصوص در گوشه های دستگاه باعث می شود که کمتر نگران آسیب دیدن موبایل ارزشمند خود، هنگام افتادن باشید اما اگر می پرسید این پلاستیک دقیقاً چیست، باید به اطلاع شما برسانیم که جنس بدنه و چهارچوب اکسپریا زد از فیبر پلی آمید است که کاربرد معمول آن، استفاده به جای فلز در بدنه اتومبیل ها است.

تمامی پورت های اکسپریا زد به خاطر ویژگی مقاومت در برابر آب توسط درپوشی پوشانده شده اند. سونی آنچنان ماهرانه این کار را انجام داده که کوچک ترین خللی به زیبایی محصول وارد نشده است. درپوش ها به راحتی باز می شوند اما به هر حال پوشیده بودن پورتی مانند Micro USB که روزانه برای شارژ مورد استفاده قرار می گیرد، قطعا چندان دلچسب نخواهد بود. دوربین اکسپریا Z تکنولوژی های جدیدی را نیز به همراه دارد. برای مثال شما برای اولین بار می توانید ویدئو های خود را به صورت HDR ضبط کنید.

همچنین به کمک حسگر Exmor RS تسلط کاملی روی نور محیط خواهید داشت. همان طور که احتمالا تا به حال تجربه کرده اید، نور همواره یکی از چالش های عکاسی بوده است اما تکنولوژی جدید دوربین اکسپریا زد تا حدی این معضل را بر طرف کرده. یکی از جالب ترین قابلیت های Exmor RS غلبه بر نور پشت سوژه است که باعث سیاه شدن عکس می شود که اکسپریا Z در عمل بسیار سریع عمل می کند.

تنها کافی است چند دقیقه با این دستگاه کار کنید تا متوجه سرعت بالای آن در اجرای دستورات شوید. با وجود این سرعت بالا، در بعضی مواقع مکث های عجیبی را شاهد هستیم. اپلیکیشن دوربین یکی از مواردی ست که به شدت سرعت اکسپریا Z را زیر سؤال می برد. بعضی مواقع باز شدن این برنامه تا حدود سه ثانیه طول می کشد.

روزنامه هفت صبح


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی