فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


اپل! این شرکت بزرگ و مشهور که آ فون ها و آی پدهای آن را می توان همه جا پیدا کرد رازهایی هم دارد که باید از آنها آگاه شوید.

۱. استیوجابز فرزنده خوانده بود و نیمی از اصالت او به سوریه می رسد

موسس افسانه ای و بسیار دوست داشتنی اپل، استیوجابز که در اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی درگذشت، اعلام کرده بود که فرزند پرورشگاهی است و نیمی از اصالت او به سوریه بر می گردد. پدر و مادر واقعی او که او رابه دنیا آورده بودند، جوانا شیبل و مهاجر سوری به نام عبدالفتاح جندالی در سن ۲۳ سالگی یکدیگر را در دانشگاه ویسکازین ملاقات کرده بودند.

به دلیل فشار زیادی که خانواده شیبل به او تحمیل کرده بودند، آنها جابز را در سال ۱۹۵۵ میلادی به پرورشگاه سپردند. البته آنها پس از این کار با یکدیگر ازدواج کردند و صاحب دختری شدند که خواهر تنی جابز می شود.


۲. نخستین کامپیوتر اپل قیمت شیطانی داشت

نخستین کامپیوتر اپل که Apple I نام داشت، ۶۶۶.۶۶ دلار قیمت گذاری شده بود. احتمالا می دانید که ۳ تا ۶ در کنار هم عدد شیطانی است. استیو وزنیاک این قیمت را بدون اینکه به این مساله توجه داشته باشد روی کامپیوتر خود گذاشته بود. البته بعدها آن را به ۶۶۷ دلار تغییر داد زیرا راحت تر تایپ می شد.

۳. اپل همه محصولات را هوایی حمل می کند، نه دریایی

بزرگ ترین مشتری خط هوایی Cathay Pacific، شرکت اپل است. این مشتری دایمی ترجیح می دهد محصولات خود را با هواپیما به نقاط دیگر دنیا ارسال کند و برخلاف دیگر شرکت ها، به کشتی و حمل دریایی اعتقادی ندارد. به این ترتیب، محصولاتی که در چین ساخته و مونتاژ می شوند، در عرض ۱۵ ساعت به کالیفرنیا می رسند. حمل دریایی حدود ۳۰ روز زمان می برد. این کار شاید هزینه بیشتر برای اپل داشته باشد اما مطمئن است محصولاتش بدون هیچ مشکل و خطری به مقصد خواهند رسید.

۴. مکینتاش نوع دیگری از اپل است

کامپیوتر پس از اپل نامگذاری شد و به این دلیل به آن اپل مکینتاش می گویند که مکینتاش نمونه دلخواه «جف راسکین» بوده است.

این نام در آن زمان فقط یک نام کد بود اما استیو جابز تلاش کرد تا آن را تغییر دهد. اما روی همه جعبه های این کامپیوتر همان نام مکینتاش حک شد و به فروش رفت.

۵. عکس های عالی اپل با کامپیوتر تولید نشده اند

عکس های بسیار بزرگ و بسیار با کیفیتی که در محصولات اپل نمایش داده می شود با کامپیوتر تولید نشده اند. آنها از هزاران عکس کلوس آپ بسیار نزدیک با رزولوشن فوق العاده بالا تشکیل شده اند که عمق دید بسیار باریکی دارند.

عکس های مجزا با مهارت به یکدیگر چسبانده شده اند و همچون یک عکس واحد فوق العاده باکیفیت دیده می شوند.

۶. استو وزنیاک هنوز از کارمندان اپل است

استیو وزنیاک مشهور به Woz به همراه استیو جابز در سال ۱۹۷۶ میلادی شرکت اپل را در گاراژ خانه خود راه اندازی کردند. اما جالب است بدانید این مرد هنوز جزو کارمندان اپل به شمار می رود و سالانه حدود ۱۲۰ هزار دلار حقوق دریافت می کند. البته او فعالیت زیادی در شرکت ندارد.

۷. Oh wow. Oh wow. Oh wow

آخرین کلماتی که استیو جابز به زبان آورد، سه بار پشت سر هم Oh wow بود که هنگام نگاه به خانواده خود بیان کرد.

۸. اپل سه موسس داشته است

اپل در سال ۱۹۷۶ میلادی توسط سه فرد به نام ها استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین تاسیس شد. رونالد نخستین لوگو اپل را طراحی کرد. در ساخت اپل یک نیز حضور داشت. اما دو هفته بعد، ۱۰ درصد سهم خود را با قیمت ۸۰۰ دلار فروخت تا بتواند قرض هایش را پرداخت کند. آن بخش از سهام در حال حاضر حدود ۳۵ میلیارد دلار آمریکا ارزش دارد.

۹. به لطف Ive آی پاد سفید ساخته شد

فردی که رنگ سفید را به محصولات زیبا اپل هدیه کرد، جانی ایو بود. استیو جابز با اینکه از رنگ سفید به عنوان رنگ پایه و ثابت محصولات اپل استفاده شود، مخالف بود. این ایده را Jony Ive اعلام کرد که طراح محصولات اپل بود. علاقه شدید Ive به رنگ سفید به زمان های پیش از استخدام در شرکت اپل باز می گردد. او بالاخره توانست نظر جابز را به این رن جلب کند و با ته مایه ای از توسی ماه آن را رنگ اصلی محصولات اپل کرد.

۱۰. وسواس بسته بندی

اپل برای بسته بندی محصولات خود وسواس و توجه بسیاری نشان می دهد. به همین دلیل، یک اتاق اختصاصی بسته بندی در دفتر مرکزی خود در کالیفرنیا دارد. هر جعبه ای که تولید می شود، کارشناسان با دقت رنگ، نوارهای طراحی و حاشیه ها را مورد بازبینی قرار می دهند. این کار نیز جزو مهم ترین قسمت های تولید محصولات اپل است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی