فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

در طول زمان بسیار طولانی تا جایی که ذهن ما یاری می کند تقریبا بیشتر تبلت های اندرویدی مبتنی بر ARM بوده اند. به عنوان رقیب، اینتل نیز همیشه از بیرون نظاره گر پیشرفت پلتفورم موبایلی گوگل بوده است. تا اینکه، ایسوس در این میان مورد توجه اینتل قرار گرفت تا نخستین تبلت اندرویدی باشد که تراشه موبایل اینتل را با تبلت MeMo Pad FHD ۱۰ به جامعه کاربران معرفی می کند. این شرکت تایوانی را شاید بتوان بازیگر خوشبختی در این میان دانست که به واسطه پردازنده اینتل مورد توجه دوستداران فناوری قرار گرفته است.

برای آشنایی با این تبلت اندرویدی با سخت افزار اینتل، در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی

طراحی این دستگاه با تبلت های دیگر ایسوس تقریبا هیچ تفاوتی ندارد و محض رضای خدا، ایسوس نخواسته کمی آن را متفاوت از بقیه تولید کند. تقریبا هرجای ظاهر این دستگاه را که نگاه کنید همان ویژگی های پیشین را می بینید. با ناامیدی باید قبول کرد تکراری بودن بدنه MeMo Pad FHD ۱۰ به هیچ عنوان خوشایند نیست. اما تنها چیزی که این ناراحتی را کم می کند این است که این مدل از همه باریک تر و سبک تر است. بافت دار بودن قاب پشت تبلت باعث می شود تا دستگاه راحت تر در دست بنشیند و ظاهر تمیزتری نیز داشته باشد. وقتی بدنه دستگاه های الکترونیک متالیک و صیقلی هستند، خیلی راحت هر نوع اثر و لکه ای روی آنها باقی می ماند و دیده می شود. اما داشتن بافت این ایراد را تا حد زیادی از بین می برد.

در کناره های تبلت، پورت میکرو یواس بی، کلید پاور، کلیدهای کنترل کننده صدا، میکروفون، سوکت ۳.۵ میلی متری صدا و میکروفون با قابلیت حذف نویز قرار دارند.

تبلت MeMo Pad FHD ۱۰، جایگاه کارت میکرو اس دی به منظور افزایش حافظه داخلی و پورت میکرو HDMI برای گرفتن خروجی پرسرعت تصویر نیز دارد. این امکانات برای محدوده قیمتی این دستگاه بسیار خوب به نظر می رسند.

در پشت تبلت، دو شکاف در سمت چپ و راست قرار دارند که بلندگوهای دستگاه را تشکیل داده اند. این بلندگوها ارایه دهنده فناوری صوتی SonicMaster ایسوس هستند. از دیگر امکاناتی که در پشت آن قرار دارند نیز باید به دوربین ۵ مگاپیکسل اشاره کرد. البته دوربینی نیز در جلو قرار دارد که حسگر ۱.۲ مگاپیکسل دارد.

صفحه نمایش

همان طور که از نام MeMo Pad FHD ۱۰ معلوم است، صفحه نمایش فول اچ دی دارد که از نظر فنی به وضوح بیشتر از ۱۰۸۰p گفته می شود. این نمایشگر ۱۹۲۰۱۲۰۰ پیکسل رزولوشن دارد. تراکم تصویر این صفحه نمایش نیز ۲۲۶ پیکسل در هر اینچ است. این کیفیت برای مطالعه متن های نوشتاری با وضوح بالا بسیار مناسب است و کاربر می تواند همه جزئیات را به خوبی ببیند. البته کیفیت رنگ های این نمایشگر چندان خوب نیستند و تقریبا همه رنگ پریده و ناخالص دیده می شوند.

در مورد خوانایی در زیر نور مستقیم نیز مشکلاتی دارد و همیشه نمی توانید محتویات صفحه را در آن ببینید.

رابط کاربری و قابلیت های دستگاه

اگر کاربر اندروید باشید، با رابط کاربری این دستگاه آشنا خواهید بود. رابط کاربری MeMo Pad FHD ۱۰ نیز فرقی با دیگر اندرویدها ندارد و بدون هیچ نوآوری طراحی و ساخته شده است. سیستم عامل دستگاه نسخه ۴.۲.۲ اندروید است و همان طور که اشاره کردیم با دستگاه های پیش از خود فرقی ندارد. این نسخه قابلیت های بسیاری دارد. عملکرد اپلیکیشن های کوچک در این تبلت خوب و راضی کننده هستند اما اگر به طور کلی به آن نگاه کنیم، در مقایسه با رقبای خود حرفی برای گفتن ندارد. حتی می توان گفت ضعیف تر نیز هست.

در تبلت MeMo Pad FHD ۱۰، یک سیستم سازمان دهنده اپلیکیشن وجود دارد که توسط گوگل ارایه شده است. این تبلت اندرویدی، اپلیکیشن های بسیاری دارد و بیشتر آنها در حوزه مالتی مدیا هستند. اما باز باید بگوییم برنامه خاصی که با بقیه فرق داشته باشد را نمی توان در اینجا یافت.

اما این تبلت امکانات جالب و کاربردی هم دارد. از جمله باید به صفحه کلید آن اشاره کرد که با وجود فشردگی زیاد کلیدها در هم، یک ردیف مخصوص اعداد نیز دارد. اندازه کلید اعداد همانند کلیدهای حروف است. واکنش پذیری این صفحه کلید بسیار عالی است و با کوچک ترین اشاره ای عمل می کند. اما نزدیکی کلیدها احتمال اشتباه تایپی را زیاد می کند.

پردازنده و حافظه

بدون شک مهم ترین بخش این تبلت همین پردازنده آن است. تبلت MeMo Pad FHD ۱۰ ایسوس، نخستین تبلتی است که با پردازنده کمپانی اینتل عرضه شده است. این پردازنده دو هسته ای با سرعت ۱.۶ گیگاهرتز و از نوع اینتل Atom Z۲۵۶۰ است و دو گیگابایت رم دارد. پردازنده گرافیکی آن نیز PowerVR SGX ۵۴۴ است. البته این پردازنده هم مشکلات خاص خود را دارد. در ابتدا باید به مصرف باتری زیاد آن اشاره کرد. بعد هم باید بدانید در میانه فعالیت هایش ممکن است از کار بایستد و دست شما را در حنا بگذارد. تاخیر و توقف های زیادی دارد که چندان جالب نیستند.

حافظه داخلی این تبلت ۱۶ گیگابایت است اما کاربر فقط ۱۱.۶ گیگابایت از آن را می تواند استفاده کند. البته، خوشبختانه از کارت حافظه میکرو اس دی پشتبانی می کند و می توان حافظه آن را ارتقا داد.

اینترنت و اتصالات

اگر اشکال در اجرای بازی های سنگین سه بعدی را نادیده بگیریم، این دستگاه به خوبی از عهده وب گردی های کاربر بر می آید و کمترین تاخیر و کندی سرعت را دارد. همه صفحه های وب هم با سرعت قابل قبول باز می شوند و به طور کلی گشت زدن در اینترنت با این دستگاه خوشایند است.

از نظر اتصالات، MeMo Pad FHD ۱۰ ایسوس تعریف چندانی ندارد. از جمله امکانات اتصالی آن باید به aGPS، بلوتوث نسخه ۳ و وای فای ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n اشاره کرد. اما فناوری خوبی همچون NFC را ندارد.

دوربین

تبلت هایی که قرار است فقط قیمت مناسب داشته باشند، امکانات چندان زیادی ندارند. تبلت ایسوس MeMo Pad FHD ۱۰ نیز از این قاعده مستثنا نیست. امکانات دوربین این تبلت در حد نرمال است و نباید انتظار چندانی از آن داشته باشید. البته لازم به اشاره است که تنظیمات دستی ابتدایی و گزینه های مختلف عکاسی دارد که جالب توجه هستند.

دوربینی که در عقب این دستگاه قرار دارد، ۵ مگاپیکسل است و فوکوس خودکار دارد. کیفیت عکس های این دوربین قابل قبول است اما نمی توان آن را در ردیف بهترین ها – در رده خودش – دسته بندی کرد. اما جای شکایت هم ندارد. شاید تنها شکایت منصفانه، کیفیت پایین عکس هایی باشد که در نور شدید در فضای باز گرفته شده اند. البته در محیط های تاریک نیز وقتی عکاسی می کنید باید منتظر عکس هایی با نویز زیاد باشید که جزئیاتشان خیلی خوب دیده نمی شوند.

این دوربین قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰p نیز دارد.

چند رسانه ای

با نهایت تاسف و خجالت باید بگویید، در این قسمت هم ویژگی خاصی وجود ندارد. هیچ چیز جدیدی ارائه نشده است و تنها موردی که در زمینه موسیقی می توان یافت، اپلیکیشن Play Music گوگل است که بدون شک قبلا هم زیاد آن را دیده اید. با اینکه این تبلت دو بلندگو با قابلیت پشتیبانی از صدای استریو دارد، اما خروجی صدای آن خوب و راضی کننده نیست. شاید بتوان گفت حتی صدایی ضعیف تر از بلندگوهای اسمارت فون ها دارد.

صفحه نمایش نیز کیفیت خاصی ندارد و واکنش پذیری خیلی عالی نیز ندارد و تماشای فیلم و ویدئو چیزی نیست که بتوان به خوبی از آن یاد کرد. تبلت ایسوس MeMo Pad FHD ۱۰، یک نمایشگر معمولی با کیفیت معمولی دارد.

باتری

با داشتن پردازنده اینتل بسیار جالب است بدانیم باتری این دستگاه تا چند ساعت استفاده را پاسخ گو است! با آزمایشاتی که انجام شده، تعیین شده است تبلت ایسوس MeMo Pad FHD ۱۰ با یک بار شارژ کامل، حدود یک ساعت و نیم با استفاده نرمال عمر می کند. اگر بخواهید استفاده زیادی از آن داشته باشید، فقط تا یک روز با شما همراه است. البته در آزمایش همه جانبه و سخت گیرانه نیز تا ۶.۵ ساعت استفاده را پاسخ گو بود که باز هم خوب است.

نتیجه گیری

تبلت ایسوس MeMo Pad FHD ۱۰، نه از نظر ظاهری نو و جدید است نه از نظر امکانات. در حال حاضر نیز با قیمت ۳۰۰ دلار آمریکا در فروشگاه های سراسر جهان به فروش می رسد. این قیمت تقریبا مناسب است و کاربران بسیاری قابلیت پرداخت آن را دارند. اما باید بدانید با این پول، یک تبلت معمولی اندرویدی خریداری می کنید که حرف ویژه ای برای گفتن ندارد.

عملکرد آن خوب و قابل قبول است و مشکلی با آن نخواهید داشت. شاید تنها نکته قابل توجه در مورد تبلت ایسوس MeMo Pad FHD ۱۰ پردازنده آن باشد. این تبلت نخستین اندرویدی است که تراشه اینتل دارد. از آنجا که هیچ ویژگی برتری در این دستگاه وجود ندارد، مقایسه آن با دیگر تبلت ها کار حوصله سربری خواهد بود. به همین دلیل، ما هم از این کار امتناع می کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی