فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات

اخبار گوشی های جدید - ترفند های آندورید - آموزش - تبلت

فناوری اطلاعات
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


برخلاف حرکات و اشارات دست و پا که به فرهنگ و سنتها بستگی دارد ، حالات صورت جهانی هستند و به یک فرهنگ ، مذهب و یا یک ملیت خاص تعلق ندارند. جهانی بودن حالا ت صورت و رواج آن در بین انسانهای سراسر جهان نشان می دهند که این حالات در بیولوژی ذاتی ما انسانها ریشه دارند و حاصل میلیونها سال تکامل انسان هستند. "پل اکمان" روانشناس و متخصص تعبیر و تفسیر حالتهای چهره ، در سالهای ۱۹۶۰ ثابت کرد که حالتهای کلی چهره در هنگام ترس ، عصبانیت ، انزجار ، ناراحتی و شادی تقریبا" در تمام مردم دنیا مشترک هستند و مردم سراسر جهان این حالتها را کاملا" می شناسند . از همان زمان بود که دانشمندان و محققان تلاش کردند با تعبیر و تفسیر حالات صورت افراد و یا به اصطلاح خواندن صورتهای آنها به احساسات و اسرار درونی آنها پی ببرند.

دستورالعمل :

ویژگیهای پنج حالت جهانی و اصلی صورت یعنی خشم ، ترس ، انزجار ، ناراحت و شادی را مطالعه و بررسی کنید . این حالات را در جلوی آینه تمرین کنید . اگرچه احساسات آدمها بی شمار هستند و به این پنح حس اصلی محدود نمی شوند اما مثل رنگهای مشتق شده که از ترکیب رنگهای اصلی بوجود می آیند ، احساسات مختلف انسان هم از ترکیب این احساسات اصلی حاصل می شوند.

وقتی به چشمهای یک نفر نگاه می کنید و متوجه می شوید که مردمک چشم او بزرگ شده و با سرعت پلک می زند یعنی آن فرد کمی هیجانزده است و مجذوب چیزی شده است که به آن نگاه می کند اما پلک زدن سریع به معنای گریزان بودن آن فرد نیز می تواند باشد.

به حرکات ابرو هم باید توجه کنید . ابروها معمولا" در هنگام تعجب بالا می روند و در هنگام خشم و ناراحتی به هم نزدیک می شوند.

به چین و چروکهایی که در صورت ایجاد می شوند نیز باید دقت کنید . به یاد داشته باشید که خشم باعث ایجاد چین و چروک روی پیشانی می شود و چین افتادن روی بینی نشانه انزجار است . وقتی یک نفر از ته دل می خندد گوشه چشمهایش نیز چروک می شود اما وقتی خنده یک نفر تصنعی است معمولا" فقط لبهایش می خندد و چشمهایش هیچ تغییری نمی کند.

گاهی اقات وقتی تلویزیون تماشا می کنید صدای آن را قطع کنید و به حالتهای اجزاء صورت بازیگران مخصوصا" حالت چشمها ، ابروها ، لبها و مخصوصا" چین و چروکهای آنها دقت کنید. سعی کنید با توجه به حالتهای صورت افراد ، احساسات آنها را شناسایی کنی
پرتال آفتاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی